Nejste přihlášen/a.
Martinko, kontrolka ABS a její symbol připomínající bubnovou brzdu, tedy obložení-brzdové desky,pakny (závorky) a brzdový buben (kolečko) -> tedy ( O ) značí problém s brzdami.
Doplňek je právě ten nápis uvnitř symbolu. Vykřičník (obecná závada, parkovací brzda) nebo jako u tebe ABS.
Tedy závada je na ABS systému. Ten ti pomáhá odbrzdit kola i když stojíš naplno na brzdovém pedálu. Auto tedy s tebou bojuje, aby jsi nebrzdila a díky tomu je možno vyhnout se překážce zatočením volantu. Když ABS není nebo jako u tebe nefunguje, tak se kola natvrdo zablokují, když sešlápneš brzdu a není možné auto řídit a dostat ze smyku jinak, nežli opětovným puštěním brzdového pedálu. To v krizi spousta lidí podvědomě neumí a nechají kola zašlápnutá a nechají auto nabořit.
Proto je tam ABS co by bezpečností prvek pro ty řidiče, kteří nejsou profíci a jsou jen uživatelé silnic.
ABS systém snímá rychlost otáčení jednotlivých kol. Každé kolo má svůj snímač rychlosti a díky tomu na každém kolu ABS systém pozná skluz kol i bloknutí při brždění
U VW koncernu je nejčastěji společně se systémem ABS i systém ASR. Ten ti pomáhá rychle akcelerovat, ale opět pokud nejsi profík, tak můžeš bez ASR plným plynem pálit a gumovat gumy na místě místo plynulého a rychlého rozjezdu. Profík to umí a naučí se dávkovat správným sešlápnutím plynu a blbej řidič co umí jen totčit volantem může s ASR dát pedál až na podlahu a auto si to samo ohlídá, aby se rychle rozjelo a zbytečně nehrabala kola na místě.
...
Oba systémy používají stejná čidla kol. Moje domněnka je ta, že některé čidlo nefunguje nebo nefunguje celá jednotka ABS která sdružuje jak ASR (protiprokluz při rozjezdu) tak ABS (antiblokaci při brždění).
Diagnostika VAG přes OBD v servisu řekne, kde je problém.
Jezdit se s tím dá, ale jen opatrně. Žádné závodění. A nebrzdit prudce v zatáčkách. A jen dojet co nejrychleji do servisu a odstranit závadu.
...
ABS -> systém ABS brzd
Trojúhelník -> protiprokluz kol při rozjezdu ASR
Toho nesmyslu od @paveldvorak si nevšímejte. Brzdy pískají klidně i při nových kotoučích a deskách, stačí, když použijete kotouče a desky od různých výrobců z různých materiálů a budou vám pískat i noví. Pochopitelně ne vždy.
Zvuky, když dřou úplně ojeté desky o kotouče, jsou úplně jiné a spíše než pískání je to skřípání.
PS: Ještě tu nepadlo, že když kontrolka svítí oranžově, je to upozornění na závadu a na návštěvu servisu. Pokud však kontrolka svítí červeně (některé kontrolky umí obě barvy!), pak je nutné obvykle auto hned odstavit a volat servis!
Tyto umí jen žlutě. V přístrojovém štítu je u Bory, Golfa IV, Passata na tyto kontrolky žlutá led SMD od Kingbright KA-3528 řady
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.