Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Servis fabia 1+jak dlouho bude sloužit?

Od: krokos odpovědí: 18 změna:
Ahoj, mám v dost dobrém stavu fabii 1.4mpi AQW. Jak dlouho ji budu moct používat a co benzin 95?četl jsem že bude nějaká změna? Co potom tankovat, již 10 let tanku shell v power 95.
Olej měním sám a žádné opravy zatím ani nebyli. Auto ma 120k km, každý den v garazi. Každý mechanik co na tom dělal říkal že šlo vše v pohodě, žádný zarezly srouby.. Nic. Auto vždy čisté. Jezdí v pohodě, startuje ok. Technická vždy na jedničku.
Jak dlouho ještě bude prosím sloužit vůči novým zákonům a co benzin co tankovat až skončí 95?
Děkuji Vám

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Když jste ani nepostřehl, že benzin už dávno není benzín a už měsíc je nový euroekolektvar,tak vám bude sloužit ještě HODNĚ dlouho;)

 

paveldvorak
hodnocení

0x

Fabia bude sloužit dlouho.

 

hodnocení

0x

Řeknu to takhle. Pokud nedáváš novej olej každej rok s novým kvalitním filtrem (MANN,Mahle), jak se má i když najedeš třeba 5000km, nekupuješ 10W40 s VW specifikací 502.00 505 neměníš co 15000km vzduchovej filtr, tak ti ten motor pokud už nezačal, začne cvakat na hydroštelech a benzín je to poslední co tě bude zajímat.

U Fabie je všechno v plastových trubkách kromě asi 20cm hadičky ke vstřikovací liště a odejdou snad jen gumičky na sání.

Benzín E10 i E20 přežije.

krokos
hodnocení

Noo něco cvaká asi zdvihatka, ale to by se asi ještě dalo spravit. Možná i s novým těsněním hlavy :D
Přemýšlím jestli to říct v servisu o tom cvakáni.. Jde to spravit nějakým serizenim? Dělá to jen někdy, zní to jakoby to byli ventily do něčeho naráželi a né hydrostely, nebo oboje dohromady.
Klasicky spíše v zimě.
Olej max 10 tisic podle specifikace vždy shell, filtr mann. Vzduchový měním klidně 10 tisic. Spíše mě zajímá co kdyz se bude kašlat na ty zdvihatka nebo co tam drnčí.
A co teda teď tankovat, no všiml jsem si že jsem natankoval již poprvé E10 v power 95 na shell.

Shell je průměr lepší je Mobil1. Stejně tak paliva. Lepší Eurooil nebo Orlen. Měl jsem na svých autech 3x hlavu dole a fakt je to znát, že nemám zakarbonované ventily. Tankoval jsem téměř vždy Vervu100 nebo 95 Optimal ještě když byl E5 na Eurooilu.

Hydroštely se moc dobře zachránit nedají. Seřizovat není co krom základního nastavení, ale to se dělá po výměně těsnění hlavy a né na zašlapaných nefunkčních hydroštelech. Pak hrozí podpálení ventilů co nedovřou.

Můžeš vyzkoušet Metabond s novým olejem. Na jednom BKY co se mi nechtělo dělat to výrazně pomohlo za 4000km. Jiná aditiva jsem moc nezkoušel, ale tohle se mi osvědčilo. Zvláště CL na výplach. Fakt to fungovalo, že jsem čuměl.

Ale důležitá je prevence. Né na to kašlat, lít 15W40 a řešit, až to začne.;)

krokos
hodnocení

Tak klidně vezmu Mobil1, cena je mi jedno, hlavně ať je to nejlepší a prověřený :D. Ale nevím jakej. Teď záleží jestli zkoušet nějaký to aditivum do oleje.. Poslední dobou to cvakalo jen 1z10 startů a to ikdyz bylo v garazi těch - 10 stupňů. Mám pocit že se to o poloviju zlepšilo,dělalo to když mi vyměnili blbci olej v servisu.. Castrol tak to po pul roce začalo dělat.
Prosím doporučíš na Fabia 1.4mpi 50kw AQW ten olej a i to aditivum jak do oleje tak do paliva? Vyplatí se to sditivum dát i ikdyz to necvaká nebo jen trochu? Jen abych něco nepokazil.
Děkuji ti
K těm hydrostelum - jak jsem tady nedávno psal, že jsem je už před delší dobou úspěšně utišil přitažením stavěcích šroubků na vahadlech a v podstatě vyřadil z funkce- teď při výměně těsnění pod hlavou jsem je vytahal, horem dolem střídavě prostrikal čističem na brzdy a profoukal. Některý ma čistič hned pomalu protejkal, některýma až po profouknuti. Ty utažený červíky na vahadlech jsem kvůli snížení hlavy musel narychlo povolit (po nočním mrazu nezaviraly ventily), otočil jsem je tak o 1 otáčku+-autobus a co jsem s tim pak pojezdil, ani to netuklo. Tak možná byly fakt jenom ucpaný. Ale co mi není jasný, ta jejich síla, zkusmo jsem je nedokázal zmáčknout, je to normální? Nebo by to šlo pomalu? Mám za to, že když jsme je kdysi měnili na kamosovo BMW (24kusu:)), tak nový šly rukou mačkat.

Ty pro tyto motory Škoda mi taky nejdou moc mačkat. Jen při velké síle. Supr je ultrazvuk a metabond CL, ale čistič brzd na základní prostřik taky dobrej. Možná lepší čistič na karburátory a klapky. Dobře bere ten černý sajrajt.

 

krokos
hodnocení

Tohle by šlo? oleje.cz/...
Oprava : potřebuji 5w40 vw 502. :D

Stačí 4 litry. Stejně naleješ cca 3,7 - 4. Hlavně lej mezi risky na měrce nebo na 3/4 max. Jinak odvětráním ti to bude špinit klapku a motor bude ty páry posílat na lambdu a katy. A sehnat dvojici katů na AQW není zrovna sranda.

autodily-pema.cz/...

výplach

autodily-pema.cz/...

Aditivum do nové

autodily-pema.cz/...

Filtr oleje

autodily-pema.cz/...

Filtr vzduchu

autodily-pema.cz/...

Filtr paliva

autodily-pema.cz/...

Vyplatí se to. Mě to taky v zimě v mrazech pocvakávalo. Teď už nic. Smysl to má. Mám to vyzkoušené. Taky si chci Fábku dlouho ponechat. Mám AZF.

06.02.24 04:13



Já jsem radši za AZE, čím míň tam toho je, tím míň toho může zlobit. A prý je i živější a úspornější oproti "ekologičtějším" verzím. S jinou jsem sice nejel, ale spotřeba 5-7 podle stylu mi přijde luxusní, když pak někde čtu, jak 2-lambdovy někomu jezdí kombinovaně za 10 :)

To byl můj případ dokud jsem nevyměnil obě lambdy a přetěsnil sání a vstřiky. Teď nemám problém jet dálky 6,2-6-5, ale na 5 jsem se nikdy nedostal :)

Já když jsem se snažil mimo město bez dálnice v běžným provozu, tak 5 se dá, ale chce to lehkou nohu a koukat dopředu. V minimálním provozu se mi povedlo dostat i někam kolem 4,5 mimomesto s převahou dálnice při rychlostech do 80ky, cesta tam a zpět. Ono to třeba ustálených 80 tacho drží za 4/100. Když s tím jedu, tak mě ta spotřeba baví a jedu podle toho, ač normálně jezdím přes 10 :) Polovička s tím jezdí hlavně couracky kolem komína, práce, děti a tak, občas nekam dál, dlouhodobě mívá průměr 6,3,-6,8. Všechno hodnoty podle palubáku, ale jak to ze začátku, zvyklá z feldy, sledovala podle tankování, tak to sedělo.

 

asd1

Zlatej Fordí Zmetec 1,6 74 kW, bere si to samý a jede o dsot líp.. V kombajnu dálky jezdim běžně 5,5 - 6 (rychlost na limitech podle GPS), nejmíň jsem zajel 5,0 na trase 100 km tam +100 km zpět při průměrný rychlosti 75, dálnice trvalých 130 - 140 bere 7, město couračky ca 8 , sport jízda 10 - 12, ale to už je "všude vo papíry" Dlouhodobý průměr teď v zimě 6,2

Je fakt že to je motor od Yamahy. Vtipný je jak v hospodách jedou řeči "všechno na F je šrot, jedině Škoda" a přitom zrovna motory žádnej zázrak nejsou.

A výkonově srovnatelnej 44 kW - zlatej FIRE 1,2 / 8V, ten je lepší o parník. Podobně 1,4 verze, i oturbenej T-jet. Velká škoda že to ekosluníčkáři zařízli a už se nevyrábí.. Ale snad se sleze ze stromu a výroba se obnoví. Za sebe mám jasno, dělat auta z let ca 2005 a vychytat na nich mouchy. Jako třeba do Fobie nedávat HTP ale ten Fiatí fire...

Zetec jel pěkně, ale nutil mě si to užít... 9-10.*smich*

Ale zbytek auta? Už nikdy. Výměna čerpadla se sundáním nádrže nebo výřezu podlahy? Papírové lepené tapce z bordelu? Né úplně běžné piny konektorů (JPT a SPT nenajdeš)? Absence krytu pod motorem u 1.6tek? Ramena v zadu plechové pásy na kant? Koroze prahů? Ne, nidky Ford...*smich*

asd1

Focusů znám dobře pět kousků během víc než milionu km. Čerpadlo se nemuselo měnit ani na jednom, tapec v pohodě, s konektorama problém nemám, kryt motoru je dobrý k čemu, aby výměna oleje byla větší voser? Repas zadní nápravy se nemusel dělat ani na jednom dřív než při 250 kkm, prahy hnijou ale stačí trochu se o ně starat a ne 10 let jezdit a pak se divit že to začlo reznout a zastavit to moc nejde. mmch. na Fobii hnijou taky, to si nevybereš. Jasně že to auto má i mouchy, jako každý, ovšem ty by šly vychytat, např. prahy zinkovat žárově a vydržely by 20 let bez údržby.. Kdyby to vyráběli tak hned beru funglovku.

Mmch ta zadní náprava je udělaná hodně dobře, resp. komplet podvozek. Tam kde se oktávka při kilu už vlní jak had, tak tam Fíkus jede 120 pořád jak po kolejích.

Oproti Fobii to i líp svítí, kufr je 170 x110 cm rovná plocha kde se v pohodě vyspí dva lidi atd. Je to i bezpečnější kára.

Jako všechno. Plusy/mínusy a každý máme jiné potřeby.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]