Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je dnes problém někde opravit obyčejné auto?

Od: pro99 odpovědí: 48 změna:

Dobrý den, stručně popíšu situaci, mé zkušenosti se servisy. Mám více než 20 let staré auto.

Servis č. 1 větší, ale neznačkový- první a zárověň jediný servis bez problémů, provedli servisní prohlídku a výměnu oleje, svíčky,atd. cena přijatelná. To bylo po nákupu ojetiny.

Servis č. 2 - ten samý, o rok později, už velké problémy, auto tam bylo téměř 2 měsíce, měl jsem více požadavků na opravu, neustále se na něco vymlouvali, proč to ještě není a ve finále polovinu požadovaných věcí ani neopravili, protože už jsem toho měl dost a řekl jim, že si pro to přijedu, nezvládli opravit za 2 měsíce ani takovou věc, jako vyměnit zámek kapoty atd.

Servis č. 3 - malý servis u soukromníka, sice perfektní přístup, skvělá cena, ale hned po odjezdu nastal problém, takže jsem se musel později vrátit, vyřešeno, ale stejně, proč nebylo alespoň projeto? (problém byl slyšet po pár stech m.)

Servis č. 4 - stejný, jako v bodě 3, měl zajistit provedení STK. Opět skvělý přístup, dobrá cena, ale přestože jsem dopředu říkal, ať je auto pořásdně prohlédnuto, a případně bych se rozhodl, co dál, bylo mi až po provedení STK řečeno mnoho závad na autě, ale nějak to prý prošlo. Takže jsem měl dojem, že autu nebyla úplně věnována pozornost, ale v pořádku, auto bylo celkem slušně pojízdné, i když s mnoha závadami.

Servis č. 5 - po výše uvedených zkušenostech jsem zkusil autorizovsný servis. Přístup perfektní, profesionální, velká rychlost, ale bylo mi doporučeno odvézt si pryč auto bez opravy, protože cena by začínala okolo 40 000 Kč, což výrazně převyšuje hodnotu auta.

To jsou mé zkušenosti s autoservisy a já se ptám, je to normální a běžné, takový bordel? Dá se vůbec někde normálně servisovat staré auto bez takových zkušeností, nebo je to už dnes opravdu jen pro lidi, kteří mají auta nová a kteří dávají desetitisíce Kč za autorizované servisy? Nejde mi vyloženě o cenu, klidně bych třeba dal 1x za rok 20000 Kč za servis ale bez takových zážitků a zkušeností. Je pravda, že moc starých aut už poslední dobou na silnicách nepotkávám a tak je nejspíš mají převážně lidé, kteří si opravy dělají sami, jenže to není pro každého. Blíží se konec STK a váhám, jestli se ještě pokoušet o další zkušenosti, protože jsou tam nutné opravy min. za 20 000 kč, nebo už to nemá smysl. Vyhovovalo mi starší auto na občasné jízdy, ale nutně ho nepotřebuji a myslím, že nákup ojetého auta začíná min. na 100 000 Kč včetně alespoň základního servisu, aby to mělo nějaký smysl, což pro mě nemá.

 

 

48 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Ano je to dnes normální. Chcete odbornou práci za málo peněz. Co byste si vybral vy, za slušné peníze měnit olej a sem tam nějaký díl na zánovních autech, kde ten díl stojí i desítky tisíc, takže vaše odměna se v tom pěkně zratí, nebo se válet pod rezavou šunkou, která už měla dávno hnít na vrakáči, která už nasbírala hromadu závad, poloivna dílů je na výměnu, nevíte který zarezlý šroub se zalomí, no a když dojde na placení, tak se majitel kroutí, že přece u staré šunky nedá za opravu víc, než je hodnota auta.

Takže ano, polud nemáte dobrého známého, tak můžete být rád, že vám nějakej garážovej servis aspoň "udělá" technickou. Moc víc od něj nečekejte, ti lidé, co tam ještě zůstali, jsou schopni zmrvit i triviální opravy. Čest výjimkám.

gg*
Ja bohužel musím říct něco podobného. Když jsem jezdil do servisu, kde makal majitel plus jeden pomocník, tak vždy dobrý. Cena na větší město přijatelná, nikdy vážnější problém po servisu. Majitel pak šel do důchodu a servis převzal jeho zeť ve věku cca 35 let. Ceny téměř hned vyšší a vše začalo být problém. Tak jsem taky začal být problémový a našel jsem si jiný servis.

 

hodnocení

3x
avatar jenyk

S čím chceš vlastně poradit?

Osobně mám již mnoho let ověřenýho servisáka. Zastavím se, když je nějaký problém, obhlídne co a jak, zrovna zavolá pro náhradní díly, ty bývají většinou druhý den a pak jen domluvíme kdy má volno. Takže do týdne opraveno.

Co se týká STK, vůbec to neprožívám. Nic předem neopravuji, šoupnu to tam a pak se uvidí. Když je potíž, tak se to opraví a je vyřízeno. Druhá návštěva STK je pak už v pohodě.

 

hodnocení

3x

Já mám kliku, mám kousek od baráku střední technickou školu, jeden z oborů je automechoš. Vozím tam všechna auta, opravy za pusu, matroš kupuji na ně, sleva, jak víno... Jen to chce po nich vše zkontrolovat, pro jistotu... Nemáte poblíž něco podobného?


doplněno 05.02.24 18:36:

Satame, integrovaná střední škola na ulici Obrněné brigády 6? Bude mít nějakou odloučenou část, servis...

Kéž bych měl stejnou možnost!

asd1
Satam tu možnost myslím ze máš taky...

 

hodnocení

2x
avatar juraja

Máte pravdu, je to bordel.

Chtěl sem si nechat opravit digitálky (hodiny) u jednoho starého hodináře a on prý že né.

Že je mám odnést k někomu jinému, že on tohle nedělá, nemá součástky, atd...,

No není to bordel, hodinář a odmítl opravit hodinky.*alene*

mll

Hodináři už dneska neopravujou. Maximálně tak vymění strojek za nový. Už ani ty baterie nevyměňujou (ty si v hodinkách už léta vyměňuju sám, protože hodinář to odmítá s tím, že v tom typu strojku neni baterka vyměnitelná). A když je vyměněji (to ale musí být značkové hodinky) zak stejně nevydrží. Po třech pokusech, kdy baterka od hodináře vydržela 3 měsíce jsem se na to vrhnul sám, a baterka, obyčejná za 20 korun z GME vydržela přes půl roku. To taky neni nic moc, tak jsem usoudil, že ty hodinky jsou dělané přesně na těch 10 let (bylo to asi 12), než dojde baterka z výroby a pak jsou na vyhození.

To, že by tohle někdo opravoval, to bych ani nečekal. Osttaně dneska se už neopravuje skoro nic, hlavně protože práce kvalifikovaného opraváře je daleko dražší, než práce cvičených opic (případně robotů), které to ve fabrice skládají dohromady. V důsledku toho cena opravy překročí cenu nového výrobku, navíc je dneska kvalita nastavená tak, že jak selže jedna součástka (a neni to ve fázi časných poruch, které kryje záruka), tak je pravděpodobné, že selžou i další. To mi připomíná příhodu, jak v jednom domě odešel schodišťák (původní ze sedmdesátých let) na jednom konci chodby, a po jeho výměně během 14 dnů odešel i ten na druhém konci chodby. Už tehdy měli tak přesně nastavenou kvalitu (statisticky se ty vypínače používají stejně, protože kdokoliv prochází, zapne na jednom konci a vypne na druhém), dávno před nějakými kazítky.

 

kare
hodnocení

2x
Schválně zkuste napsat o jaké auto jde...
Protože si nedokážu představit, že by byl problém servisovat auto jako je Škoda Fabia.
Tak to si klidně představte.
pro99
hodnocení

Jedná se o Škodu Octavia 1.

Problém by to nebyl v autorizovaném servisu, jenže sami mi to nedporučili s tím, že jejich cena za hodinu práce je tak vysoká, že by to výrazně převýšilo hodnotu auta. A doporučili mi zkusit to někde jinde. Čímž se vracíme zpět na začátek, co už jsem vyzkoušel. Možné je ještě zkusit nějaký další servis, ale právě pochybuji, že to bude někde jiné, že se tomu někdo opravdu bude věnovat.

04.02.24 20:03
No jo, práce je drahá, každý chce dneska přidávat a servis nebo jiná firma na to musí někde brát. U firem je navíc problém, že tam dělají zaměstnanci, což je dalších cca 35 % státu navíc oproti samostatně pracujícím, kteří mnohdy nevěří ani na DPH. Autorizáky mají ještě extra výdaje na to, aby mohly být autorizované. Takže se to všechno v celkové ceně práce projeví.

 

asd1
hodnocení

1x
Ano,takový bordel a ojeb je dnes v servisech standard. Nakonec jsem to vyřešil že si auto udrzuju sám. A to že to vyjde levněji je jen bonus, nešlo mi o prachy ale o kvalitu práce, je smutný že profík s dlouholetou praxí to udělá hůř než já po půl dne studování manuálu a prvním pokusem...

 

ludek*
hodnocení

1x
Tak s více než 20 let starým křápem bych hlavně už nikam moc nevyjížděl... 40 tisíc převyšuje cenu auta? 40 tisíc stojí trochu lepší kolo a vy máte v této hodnotě auto... strašný, bůh s námi
Ty musíš mít ale strašně vysoký IQ když si dokázal sepsat takovouto odpověď *smich*
Taky mam 20 lety auto a nemyslim si že je to křáp s kterym bych neměl jezdit za lonskej rok mam na hrbu asi 15000km
bude to tím že já se na boha nespoléham *cert*
kedul

Ludku asi nevíte co to je chudoba ... Bohužel já si také nemůžu dovolit kola po jednom za 40k. Hanba Vám.

 

hodnocení

0x

Léta jsem měl osvědčeného servisáka. Ten byl nucen loni v červnu skončit po výpovědi z nájmu dílenských prostor. Inu, našel jsem si jiného, též solidního. A světe div se, ten končí na konci února ze STEJNÝCH DŮVODŮ! Ještě mám jednoho v rezervě, ovšem tam už je malý problém, protože ten má opravařinu "na vedlejšák". Snad to dopadne dobře.

Jsem důchodce, tedy obracím každou korunu. Snad tyto problémy přežiji a dožiji ve zdraví.

No když se to stalo dvěma ze známých servisáků co v Brně mám, tak si prostě našli jiné prostory a přestěhovali firmu.

 

ffdxc
hodnocení

0x

Mám taky katastrofální zkušenost s automechanikem, kterému jsem jednou nechal i dýško +600 kč, když mi dříve dělal spojku. Tentorkát jsme byli domluvení dva týdny dopoředu, na určitý den, že přijedu na výměnu termostatu (díl jsem měl u sebe). Auto potřebuji každý den a proto jsme se domluvili takhle.

den 1. příjezd a má to začít dělat a večer mít hotové, nevolá, nechám být

den 2. volám, zvedne a řekne, že to bude dnes hotové, pak nevolá, nechám to být, asi nestíhal

den 3. měl to mít hotové, ale nevolá a nezvedá telefon

den 4. volám, nezvedá telefon, ztrácím nervy

den 5. opět nezvedá telefon, jdu tam osobně, auto je netknuté a on s cigaretou opřený o zeď, že to dnes večer bude mít hotové a bude mi volat. Nikdo nevolá.

den 6. Víkend

den 7. Víkend

den 8. Volám, že si jdu pro auto a dám to někomu jinému, on trvdí, že to má rozdělané a bude to hotové a večer zavolá. Nevolá

den 9. Volám a zvedne telefon, že to zrovna skládá a bude volat. Volá v podvečer, že to je hotové.

Auto je hotové, ale to bylo naposledy, co jsem k němu šel. Podokýkám, že nemám v povaze po někom řvát nebo nadávat a prostě jsem byl klidný, ale hodně mi to drásalo nervy. A potřeboval jsem to vyměnit a neměl jsem sílu hledat a domlouvat někoho dalšího.

Náš mechoš má problém, že jsme v jednom areálu .Takže chtě nechtě se prostě nevyhnem *smich*

No vidíte, kolik času a nervů jste mohl ušetřit, kdybyste si ten termostat vyměnil sám. ;)
ffdxc

jenže já nejsem mechanik, ale po této zkušenosti se to rád naučím

Když nic jiného nezbývá... Ale to přece není řešení, že si budu všechno dělat sám. Já potřebuju dělat svoje věci, ne se ještě dělat s nějakým autem.

to kovis: Tak jaké řešení si představujete? Kde chcete vzít tisíce šikovných, levných a nepodvádějících mechaniků, kteří budou nadšeně udržovat v chodu naše vraky? Dal jste syna vyučit automechanikem? ;)

Mám doma samé holky a i u těch respektuji to, co chtějí dělat ony samy. Řešením je udělat ty obory natolik atraktivní, aby na ně lidi šli a nemuseli šidit. To znamená, že ta poslední věc, co bych u nich řešil je to, aby byli levní. Dobrá práce se má ocenit. Bohužel aktuálně je situace už natolik pokřivená, že to se to nevyřeší hned. Do té doby je asi řešením jezdit na opravy za hranice. Ovšem pak už to začne brát víc času a to už je opravdu lepší se tomu věnovat sám.

A jak ty obory chcete zatraktivnit? A jak chcete zařídit, aby bylo pro někoho atraktivní opravovat 20 let starou šunku?

 

 

hodnocení

0x

To ešte môžete byť rád,že sa to auto dá vôbec opraviť hocikde. Predstavte si,čo vymysleli naši v parlamente a vraj je to už platné od nového roku. Auto po búračke alebo po škodovej udalosti,ak sa poškodí aspoň jedná z asi piatich súčasti auta,brzdy,riadenie, airbag,nosná časť karosérie,tak auto smie opraviť len servis,ktorý má prístup ku postupom k opravam od výrobcu a disponuje príslušným vybavením a po oprave auto na STK a servis musí 5 rokoch uchovavať postup opravy a zoznam náhradných dielov s dokumentáciou. Auto kde škoda je vyššia ako hodnota auta si nemôžete sami doma opraviť,pokuta od 1000 do 30 000 €. Malo by to platiť pre všetky auta mladšie ako 17 rokov.To bude problém sa dostať do servisu a ceny budú závratne.

 

hodnocení

0x

Stará auta přes 20 let si opravují lidi sami. Spousta dílů už nejde koupit a mechanikovi se nevyplatí, aby běhal půl dne po vrakovištích k vůli zámku kapoty, atd...

Pokud nemáš problém dát 20 000 za opravu, tak jsi vůl. Kup si nové auto a nebudeš mít problém.;)

Jak tu padlo. Podle mě a většiny podobných se starou šumkou si myslíš, že je práce zadarmo, když máš starou plečku, ale chlapečku, práce je stále stejná. Možná i horší, protože mechanik bojuje se zarezlými šrouby a spodkem oblemcaným od tekoucího oleje a blata. Lidi totiž jsou líní autu umejvat podběhy a podvozky. Vždyť to není vididět, že?

Takže i já takovýhle špindíry posílám dop*de... protože vím, že nic nevydělám, budemi to blokovat dílnu a ještě budu zametat bordel po dílně.

ggg
No tu vaši odvedenou praci bych taky chtěl když celý den mudrcujete na poradně.
asd1
Ja neměl problém to práci zaplatit, ale přestalo mě bavit vyplaznout tisíce a pak zjistit že problém není vyreseny, reklamovat,furt nic a nakonec to udělat sám...
Ggg,gumid je jeden z mála komu bych auto opravit dal.

Rád dělám přes noc. Časově jsem nezávislý. Někdy den, někdy noc. Jak chci. A spousta mechaniků co půl hodinu chodí na cigáro. Jaký je v tom rozdíl, když já chodím sem místo toho :-D.

To jsou myšlenkové pochody *smich*. To mě baví *haha*

ia

A ty nekouříš?!

Ne. Měl bych?

Gumídku a ty ako elektrikár kde by si radšej vymenil prednú žiarovku na svetle? U dvadsaťročnej plečke alebo v modernom novom aute kde treba rozobrať celý predok? Alebo čo tak vymeniť štartér v porsche Cayenne?:)

To záleží na situaci. Pokud bych potřeboval jet a stalo se mi to na cestě, v dešti, sněhu,... a šlo o čas a komfort, tak budu rád za O1 :-D. Během 2 minut není co dělat.

Pokud ovšem budu chtít podnikat a vydělat, tak budu rád za Porsche, kde můžu mít víc peněz za hodinovku.

To není zlodějna.

Kdybych měnil žárovky na 40 oktáviích za den, tak čistého času výměny mám 40x2 minuty, takže 80minut? Hodinu a půl? Takže za den vydělám 900kč? A přitom nezapočítaná práce zaparkovat a vyparkovat na dílnu 40 aut, čekat na ně, obtelefonovávat kdy přijedou a sesynchronizovat tak, abych je tu mohl mít jedno po druhém a nepřijelo 40 naráz.

Stojí mi to za to? Za těch 900kč?

A kdybych za výměnu žárovky účtoval jako za každou započatou hodinu 600kč každému z těch O1, že tam přehodím H4ku, tak si zákazníci budou myslet, že jsem se zbláznil, ale to, že vytápím dílnu, svítím, telefonuju a dělám administrativu, to nikoho nezajímá. Takže pro takové zákazníky bych byl zloděj.

Takže je lepší takové kopnout hned do řiti než mít blbou pověst. A nebo asertivně nabídnout služby, že to bude tak, ale bude to i něco stát chceš nechceš tvoje volba.

...

Takže na výdělek raději udělám Porsche, které bude k vůli výměně žárovek na dílně půl dne a zákazník nebude špekulovat cenu práce, protože mě bude za hodinovku líbat ruce, protože kdyby šel do autorizáku s Porschetem, tak to bude pro něj 3x a více tolik.

Takže který případ je lepší a spokojenost na obou stranách?

Proto si myslím, že sehnat někoho na opravu staré plečky není dneska jednoduché. Jak s majiteli těch pleček, kteří tlačí cenu a sami jezdí střepem a přitom si nevymění ani žárovku... tak s náhradními díly na taková auta, kde je to pomalu shánění na burze a vrakáčích co se týče origo dílů. Třeba sehant origo mlhovky na Feldu Saturnus je už dneska problém. Stejně tak origo boční blinkry TRW nebo osvětlení SPZky. A náhrady jako DPA, Diamond,DEPO... stojí zaprd a za rok je sklo mléčné kalne a červená světla růžová od UV slunka pokud už do nich i neteče.

Takže se ani neoplatí jezdit moc plečkou, pokud si ji neopravuješ sám.

;)

ggg
Samozrejme nic proti gumidkovi …neznam ho ale internetovych odborniku jsem poznal dost a dost.Kolem aut jsem se driv motal z te doby dost autmechaniku znam a nikdo nema cas vypisovat teorie po internetu.Makaji od rana do vecera.Nedavno jsem delal nove rozvody vody v baraku.Taky prisli 2 instaleteri nažehlený jak ze žurnalu.V ruce telefony a vecne do toho tukali nářadí za míliony a že nic neni problém a teorie jim šla výborne.Nakonec jsem to včas ukončil a vse predelaval a dodelaval a perfektne udelal pan v duchodu co telefon nemel v ušmudlanych monterkach a s vercajk v igelitce

Taky jsem poznal spousty fachmanů co dřou od rána do večera, choděj celej týden v jedněch zašpiněnejch montérkách a každej druhej den po práci si vylejou kebuli pívem do resetu mozku.

To je takové to zaběhlé klišé.

Každý si můžeme zařídit život po svém.

A já jsem svobodný. Netlačí mě ani hypotéky a ani rodina a děti.

Ale až budu mít rodinu, tak tu stopro nebudu trávit čas. To máš pravdu. ;)

 

ia
hodnocení

0x

Ano je to běžné, další otázky?

 

hodnocení

0x
Já mám auto relativně nové, cca 4 roky, jezdím s ním do autorizovaného servisu, jezdil jsem i s těmi předchozími, se servisem jsem spokojený a rozhodně tam nenechávám desetitisíce.
ia

Tak kolik nasypeš do auta za rok, nepočítaje benzín/ naftu? Přiznej barvu.

4 roky? To je snad jen garančka, dolití ostřikovačů, výměn a oleje a konec. Max 7-10tisíc dle značky auta.

asd1
Joo autorizak.. tam mi tvrdili že u nich meneny čepy řízení v hajzlu po 5 kkm bylo kvůli silnicim a ne jejich nekvalitní praci/materialem. U toho byl i po geo volant nakrivo, reklamace vyřešena prestavenim volantu na tisicihranu (fakt! ), u toho pojebali krouzek bagu, takže další výdaje.
Gumid, garancka vyměnit olej a projet si to že nic nemlati za 7-10k je prima kšeft, aneb zisk 6-9k za půl hodky práce... a ještě to i za tyhle prachy ojebou. Používal jsem značky a kontrolni zavady, tak vím...
Odrbou, protoźe těch 10 k si vezme servis, ale mechanik si taky chce přijít na svoje. Třeba tak, źe prodává "ušetřený" olej.
ia

Urazit jim hnaty za tohle :)

10 tisíc za 4 roky? A takový si koupí nový auto? :) Zřejmě finančně gramotný člověk :) To už víc na jeden svým bugatti miliardář ne?

asd1... je to prima. Blondýna koukne na fakturu, jak jí vše udělali a jede. Ve finále dolití ostřikovačů znamená, že odfasují mechanici 3 litry Sheronu a nic jí tam nedají. Malá domů. Když tam jedeš ty, tak se akorát pohádáš a pak si na tebe dávají pozor. A nebo už tě nikdy nevidí.

Ošetření je reklamou v TV či internetu a kalkulem, že dneska je průměrný řidič jen trouba co umí točit volantem a na vše volá servis, protože je rád, že si dneska umí zavázat jen tkaničky.

Dneska chlap nedokáže opravit ani odpad nebo vyměnit zámek u dveří. Ale jak se vše zdražuje a lidi mají hluboko do kapsy, tak se naráží na problém, že na to nemají jak finančně, tak zručností svépomocně...

A z toho zase těží hobby markety a dají třeba Arnolda do reklamy na parkside "zvládneš to i ty" ať si takový polo*uzíci koupí vrtačku a nebojí se to zkusit opravit sami. A třeba Hornbach dělá videa na předělání koupelny krok za krokem a co nakoupit, aby se jim zvedl prodej i v dnešní době, kdy firmy co se tím živý si řeknou 200 000kč a lidi an to nemaj, tak jsou rádi za videonávod na netu a posoudí, zda to neudělají svépomocně.

Taková je doba.

I já dělám návody a rady zde. Protože vyměňovat žárovky na O1 nechci. Aneb nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci.

 

hodnocení

0x

Časem nebudete mít ani nárok na opravu.

auto-mania.cz/...

 

mathew
hodnocení

0x
Když to necháte dojít do stavu, že tam máte několik závad a ani nejde otevřít kapota tak se nelze divit, že to nějak protáhli STK a ani se nepokoušeli to opravit. Já bych to udělal stejně a nebo vás rovnou vyhodil. Já jsem nikdy problém neměl, ale taky se pokaždé opravovala jedna věc... Jinak co jde se snažím udělat sám.
Jinak to, že cena opravy je větší než hodnota auta bych neviděl jako problém, spíš záleží na konkrétní situaci. V extrému totiž převýší i oprava světla hodnotu auta, ale kvůli tomu ho asi do šrotu nikdo dávat nebude pokud je to jediný problém.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]