Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Z čeho pocházejí černé nečistoty v palivu ze vstřikovací jednotky?

Od: zdenek2® odpovědí: 23 změna:

Pokoušel jsem se měřit tlak paliva v hadici pomocí manometru. Jedná se o vůz felicia 1.3 monobod. Měřák jsem připojil mezi vstřikovací jednotku a přívodní hadici paliva. Protože docházelo k úniku paliva přes t-kus na měřidle (budu muset koupit větší t-kus s průměrem 9mm a ne jen 8mm), měření jsem ukončil. Když jsem odpojil t-kus měřidla od přívodní hadice, tak mi z t-kusu směrem ze vstřikovací jednotky (tj. opačným směrem) vyteklo trochu paliva, které jsem zachytil do kádinky.

Co mě udivilo, že v palivu byly černé nečistoty viz obrázek. Nevím jak je nazvat, připadalo mi to jako saze. Velikost tak nějak většinou pod 1mm.

Dotaz je, z čeho pocházejí tyto nečistoty? Zdá se, že ve vstřikovací jednotce jsou pořád. Dvakrát jsem odpojoval hadičku a dvakrát mi vytekly černé nečistoty. Když jsem měřil a palivo teklo transparentní hadičkou směrem do vstřikovací jednotky, tak jsem žádné nečistoty v hadičce nepozoroval.

Co jsem se díval, tak vstřikovač v jednotce monomotronic má kolem sebe sítko, takže se do něj asi tyto nečistoty tak jednoduše nedostanou. Ale i tak to může být problém. Potřeboval bych vědět, z čeho tyto nečistoty pocházejí, abych je eventuálně mohl odstranit.

Může to být z nějaké rozpouštějící se gumové hadičky nebo těsnění? Nebo je to něco z benzínu?


Z čeho pocházejí černé nečistoty v palivu ze vstřikovací jednotky?
Z čeho pocházejí černé nečistoty v palivu ze vstřikovací jednotky? #2

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Ano, rozpadá se stará guma s hadiček. Ve filtru paliva bude stejný bordel. Nejen s paliva samotného, ale i z těch pryží po těch letech.

Můj Favorit jsou

gms.cz/...

FPM odolá vysokooktanu, lihu, atd...

Myslím, že je potřeba 3m, ale změř si to. U nádrže a pak u motoru.

hodnocení

Filtr jsem měnil loni.

Hadici zkusím vyměnit. Ono nejde jen o ta léta samotná, ale o léta, kdy v hadičce proudí benzín s 5% lihu!

Ta stránka, zdá se, nefunguje.

Z čeho pocházejí černé nečistoty v palivu ze vstřikovací jednotky? #3
@zdenek2
Mne ta stranka od gumidka funguje.
@gumidek
Taky bych rekl, ze se rozpadavaji hadicky.
Mimochodem, tohle mi znehybnilo auto. Stara brzdova kapalina jak blato, co z vnitrku rozezrala spojkovou hadici a vytvoril se spunt. Pri slapsni na brzdu se v tom oslabenym miste hadice nafukovala jak balonek.
Hadicku jsem musel nechat dovazet az z Italie

@boban... pamatuji tvůj dotaz. Taky jsem to zažil, ale ne spojka, ale u záhadně brzdícího kola.

Zkus přes google, ale zágada. Mě stránka v odkazu normálně jede.

Z čeho pocházejí černé nečistoty v palivu ze vstřikovací jednotky? #4
hodnocení

Teď už to funguje. Asi ráno na stránkách něco dělali, tak to nefungovalo. To se občas stává.

Původní hadice ve voze z roku 1995 byla z jakého materiálu? Ví se to?

Zrovna ty nebobtnaly brzdový hadičky mě teď čekají na felde, kde předek přibrzďuje i po vyčištění a promazání třmenů. Kdysi jsem se s tím u jedny feldy děsně natrapil, než jsem přišel na příčinu...

@bery... kupuju semperit nebo ATE

Mám koupený favoriti M.N.K. po 54 korunách:) Stejně s tím vůbec nejezdím, je to jenom záložka tak na jednu neplanovanou cestu do autodílů ročně:)To, co tam je, bude asi ještě původní, aspoň já je za 10 let neměnil.
asd1
Beru jestli pribrzduje kvůli hadici poznáš jednoduše, pootevrenim odvzdusnovaku se to odbrzdi. Často kvuli netesny prachovce orezne pistek a zatuhne to (nebo orezne valec), hůř se vrací i pistek se starým kamenným těsněním (pist zpet odtahuje pružnost tesneni)

asd1... přesně tak. Gumka si píst přitáhne zpět, jak se rovná.


youtu.be/...

Ty gumičky jsou krásně měkký, vždycky při výměně destiček nebo jenom čištění pod ně při povysunutym pistku brčkem stříknu silikonovej olej+stříkačkou trochu silikonový vazelíny, současně vyčistím a maznu tou silikonovou vazelinou i vodící čepy, tam problém nebude. Každopádně ty hadičky už mám koupený a ty stávající už na pohled nebudí moc důvěru a čeká me teď technická...
hodnocení

Konečně jsem se dostal k tomu podívat se na originální palivovou hadici Felicie z roku 1995 a změřit její parametry.

Takže údaje: vnitřní průměr 8mm, vnější průměr 14mm, tloušťka stěny 3mm, to sedí (8+3+3=14).

Hadice má drátěné opletení a je z materiálu NBR (nitril). Co mě zarazilo je, že na hadici jsou čísla 7,5 x 3,5

Jestliže to znamená, že vnitřní průměr je jen 7,5mm a tloušťka stěny je 3,5mm, tak to nesedí s naměřenými hodnotami. Co tedy ta čísla znamenají?

Jinak je to tato hadice: bvm.cz/...

Nevím jestli má cenu kupovat tu fluorovanou hadici z materiálu FPM, která je několikanásobně dražší, když benzín s etanolem používat nebudu neboť koroduje palivový systém.

NBR hadice vydrží do teploty 80 stupňů, krátkodobě myslím i 100, vlivem etanolu tyto hadice bobtnají (mimochodem ETBE způsobuje bobtnání gumy také). Ale když to hadice vydržela 30 let, tak ta nová by mohla vydržet určitě pár dalších let.

Jinak délky hadiček jsou u vstřikovací jednotky 28 cm a 35 cm, čili 63 cm celkem. Nevím kolik je délka u palivového čerpadla, ale kde přišel gumidek na celkovou délku 3 metry?

Z čeho pocházejí černé nečistoty v palivu ze vstřikovací jednotky? #5

Já kupuju hadice na metry. Než aby mi chybělo,...

Změřil jsi 8mm, protože to několik let bylo na náhubku vstřikovací jednotky který má 8mm. Hadice ztvrdla v tom místě.

Přeřízni jí v půlce a naměříš 7,5 - 7,8 vnitřek.

hodnocení

Nesouhlasím, měřil jsem hadici uprostřed (mimo náustek) a má vnější průměr přesně 14mm. Podle čísel by musela mít 7,5+3,5+3,5=14,5mm?

asd1
Což v podstatě sedí;)

*poctar*...*co*...;) asd1

hodnocení

Tak se tedy svcrkla? Podle vlastností materiálu NBR by měla vlivem lihu naopak bobtnat, tedy zvětšovat svůj objem.

 

 

hodnocení

1x
Opet musim pana Zdenka pochvalit za nezdolnou snahu resit problemy a nestrkat hlavu do pisku s problemy.
Nekdo vysedava v hospode a nekdo na sobe pracuje *palec*
jirib
Jenže,než on to dořeší,tak už nebude součástí tohoto světa nebo už nepůjde koupit "benzín"...

jirib...Na druhé straně... jak to poznamená tebe? Copak je otázka v poradně s nickem tazatele clickbait? Řeší opravdu jen závadu? Podle toho, jak sem vkládá fotky, tak se i samovzdělává. Není to ten zdenek2, který před několika měsíci neměl ani diagnostiku a ani dílenské příručky a otázky byly málo konkrétní.

jirib
Řešit nějaké černé tečky v palivové soustavě staré 29let,to chce opravdu vědecké zastoupení...
Ptát se z čeho je pryžová hadice z vozu 1995,to už svědčí o jeho chabém duševním zdraví.
asd1
Známka debility jsou spíš tyhle chytrý kecy. Zdeněk mozna vypadal na zacatku jak blbecek, ale učí se a za chvili strčí do kapsy i profiky.
Zrovna zkoumani z čeho ta hadice je a proc se rozpada vůbec není od věci..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]