Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mlácení při rozjezdu (spojka?)

Od: smolik odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, jednou za čas (pár dní do měsíce) se při rozjezdu s Hyundai Ix20 1,4 (60 tkm, benzin, manuální řazení) objevuje mlácení, či rány, jaké jsou vidět na níže uvedených videích. Problém se objevuj pouze při rozjezdu, spojka neproklouzává, nesmrdí. Tankuji 100 oktanový benzin, diagnostika nic neukazuje. Žádné rázy do pedálu spojky necítím. Auto bylo několikrát v servisu, kde se závada neprojevila, takže nebylo co opravit. Zajímalo by mě, zda se s tím někdo nesetkal a čím je problém způsoben. Upozorňuji, že jedno auto na videu je automat, takže se zdá, že typ řazení nemá na závadu vliv. Díky

http://www.youtube.com/shorts/1QpMvaq5_D4
http://www.youtube.com/shorts/OUnVhUzS3VM

http://www.youtube.com/shorts/m1HcvoDscGU

http://www.youtube.com/shorts/3Pl8ZXpres8

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Dvouhmota?

007cz
Tam asi nebude...

 

007cz
29.01.24 21:59
hodnocení

1x
Poloosa?

 

hodnocení

1x

Spálená lamela spojky? Jak je porpaskaný a napálený setrvák dofialova, tak není skluz spojky rovnoměrný a na třecích plochách jsou místy plochy s velkým třením a místy se sníženým třením tam, kde je vyžhavený materiál.

Podle mě došlo na spojce a setrváku k silnému tepelnému přetížení.

profidily.cz/...

Někdo pálil spojku v dlouhém prokluzu a nevypínal ji a nevyužíval rozjezd auta v setrvačnosti s přerušovaným prokluzem. Prostě stabilně někdo pálil spojku mírným popojížděním ať už v koloně nebo couváním.

Správně by se mělo v prokluzu dát auto do pohybu a pak sešlápnout spojku a nechat auto setrvačností jet dál a skluz na spojce přerušit mezitím.

Bohužel se v autoškolách toto neučí a jsou rádi, že se vůbec někdo umí rozjet.

Jen moje teorie...

smolik
Díky za komentář. Autem se učila a jezdila hlavně žena... Pokud se problém objeví, je nutné se rozjet s vyššími otáčkami - aby byl motor v zápřahu. Dalším zajímavým tipem byla reakční vzpěra. To by ale dělalo pořád asi.

To mlácení je nerovnoměrný přítlak/tření spojky. Pak to rozkope/rozvibrujr celý motor v uložení silenbloků.

Zvýšené otáčky prokluzu to sice stabilizují, ale díky nim se ještě víc bude pálit lamela.

asd1

Silentblok na převodovce - to obvykle vibruje na volnoběh furt nejen při rozjezdu. Ale může to být kombinace škubající spojky a unavený ten silent. Když ho vyměníš tak se to bude třepat o dost míň, ale bude to jen zmírnění následků, ne odstranění příčiny.

Stáčení setrváku příp. novej má svoje pravidla, hlavně vyvážení (montáž stejně jak byl) a rozměry aby spojka fungovala.

 

hodnocení

1x
Spálený setrvák. Demontovat ho a nechat stovit na soustruhu. Stoceni na soustruhu max 1000Kč

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]