Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Postup při výměně chladící kapaliny na voze Škoda Octavia III

Od: johnywalker67® odpovědí: 12 změna:

Zdravím.

Obracím se na všechny znalé problematiky, zda by se dala provést bezpečně / bez vaření motoru /, výměna chladící kapaliny na voze Škoda Octavia III. , motorizace 1,4 TSI/ 110. kW , kód motoru : CZDA. Vůz má navíc ve výbavě originální tovární nezavislé topení Webasto. Výměnu bych chtěl provést včetně důkladného proplachu systému.

Bohužel nemám podtlakovou plničku chladící kapaliny a nevím, zda je okruh opatřený nějakými servomotorky, či je zde pouze mechanický termostat.

Děkuji předem za veškeré cenné rady a názory k této problematice...

S pozdravem I. N.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Je lepší si ten přípravek na podtlak zakoupit. I díky webastu tam máš spousty odboček.

Jinak si musíš vypomoci sundáním hadice nebo vyndáním čidla teploty, aby se nevytvořila vzduchová kapsa a vzduch utekl a pustil zbytek kapaliny. Jinak vaříš.

mojedilna.cz/...

 

hodnocení

2x

Opis postupu

– Naplnit chladicí kapalinu až ke značce "max".
– Namontovat spodní kryt motoru ⇒ Karoserie - montážní
práce; opr. sk. 66 .
– U vozidla s nezávislým topením zapnout toto topení na cca 30
sekund.
– Teplotu nastavit na "HI".
– Vypnout kompresor klimatizace, k tomu stisknout tlačítko AC .
.
Světelná dioda v tlačítku nesmí svítit
– Nastartovat motor a nechat jej běžet při cca 1500/min
maximálně 2 minuty.
– Při běžicím motoru naplnit chladicí kapalinu až k
přepadovému otvoru na vyrovnávací nádržce.
– Zašroubovat uzávěr vyrovnávací nádržky chladicí kapaliny, až
zaklapne.
– Nechat běžet motor ve volnoběhu tak dlouho, až se zahřejí
obě velké hadice chladicí kapaliny na chladiči.
– Vypnout motor a nechat jej vychladnout.
– Zkontrolovat hladinu chladicí kapaliny.
.U studeného motoru musí být hladina chladicí kapaliny mezi
značkami "min" a "max"
.U motoru zahřátého na provozní teplotu může být hladina
chladicí kapaliny na značce "max"
– V případě potřeby chladicí kapalinu znovu doplnit.

1.1.2
Schéma zapojení - pro motor s kódem
CPWA
Poznámka
♦ Červená = malý okruh chladicí kapaliny.
♦ Modrá = velký okruh chladicí kapaliny.
♦ Zelená = okruh chladicí kapaliny plnicího vzduchu.
♦ Hnědá = okruh chladicí kapaliny nezávislého topení (pouze u
vozidel s nezávislým topením)
♦ Šipky ukazují směr toku chladicí kapaliny.
♦ Šipky umístěné na trubkách chladicí kapaliny a na koncích
hadic chladicí kapaliny musí být umístěny proti sobě

1 - Vyrovnávací nádržka
chladicí kapaliny
2 - Uzávěr
vyrovnávací nádržky
chladicí kapaliny
kontrola přetlakového
ventilu ⇒ Strana 202
3 - Hlava a blok válců
po výměně vyměnit
chladicí kapalinu
4 - Regulátor tlaku plynu
demontáž a montáž
⇒ Strana 358
5 - Turbodmychadlo
6 - Integrované sběrné
výfukové potrubí
7 - Výměník tepla topení
po výměně vyměnit
chladicí kapalinu
8 - Snímač teploty chladicí
kapaliny - G62-
9 - Čerpadlo chladicí kapaliny
s tělesem
termoregulátoru
chladicí kapaliny
10 - Chladič motorového oleje
11 - Snímač teploty chladicí
kapaliny - výstup chladiče -
G83-
Chráneno autorskými právy. Kopírovat tento dokument pro soukromé a komercní úcely i jeho
cásti lze pouze se svolením spolecnosti ŠKODA AUTO a. s. Spolecnost ŠKODA AUTO a. s.
12 -vChladič
chladicí kapaliny
žádném prípade nerucí za správnost údaju v tomto dokumentu. Copyright ŠKODA AUTO a. s.
po výměně vyměnit
chladicí kapalinu
13 - Čerpadlo doběhu chladicí kapaliny - V51-
14 - Chladič chladicího okruhu plnicího vzduchu
po výměně vyměnit chladicí kapalinu
196 opr. sk.19 - ChlazeníOctavia III 2013 , Octavia III 2014
Motor 1,4/81; 110 kW TSI - Vydání 04.2014
15 - Chladič plnicího vzduchu v sacím potrubí
po výměně vyměnit chladicí kapalinu
16 - Nezávislé topení
mimořádná výbava

Postup při výměně chladící kapaliny na voze Škoda Octavia III
Postup při výměně chladící kapaliny na voze Škoda Octavia III #2
Postup při výměně chladící kapaliny na voze Škoda Octavia III #3

 

hodnocení

Zdravím. " Sundáním hadice máte na mysli kterou hadici...? Můžete mě prosím popsat přesný postup, jak na to bez té podtlakové plničky s tím, že bych u toho chtěl provést i důkladný proplach...?To čidlo teploty je demontovatelné bez odstrojení půlky motoru...? Děkuji předem za Vaši odpověď a za cenné rady...I.N.

Musím se podívat večer do dílenské příručky, ale co se táče hadic, tak tím myslím ty, které do něčeho vedou co nejvýše na vrčku motoru. Aby vzduch "upufl" ven a zespoda mohla do hadice protéct voda.

Pokud je na systému oběhové čerpadýlko na elektriku, což u webast je, tak odpojit konektor a přivést se správnou polaritou + a - 12V, aby se motorek rozběhl a natlačil vodu i jinam. Opačnou polaritou by se změnil směr oběhu kapaliny a nedošlo by ke správnému odvzdušnění. Možná tento motorek určitě jde zapnout i přes diagnostiku.

Takto bych postupoval já, ale něž se to odvzdušní, tak je to dost vopruz. No a pak projet, schládnout, vypustit a znova.

Pokud na motoru nebyla závada a do nádobky nikdo nelil to co tam být nemá, tak proplach moc smysl nemá.

 

hodnocení

Zdravím.

Měl bych na Vás prosbu, zda by jste se mě, jakmile budete mít čas, mohl podívat do příručky, kterou tu hadici ideálně odpojit. Prosím, pak je Vaše představa to tam znova naplnit přes vyrovnávací nádržku ve stavu motoru ohřátého na provozní teplotu...? Děkuji předem za detailnější postup výměny této chladící kapaliny.

S pozdravem I.N.

Kouknu.

Plnit zastudena. Jinak do rozehřátého motoru nesmí jít studená kapaliny. Došlo by k šoku pnutí materiálů při rychlém ochlazení a praskla by hlava.

 

paveldvorak
hodnocení

0x
Řekl bych že to musí také na diagnistiku

Ne nemusí a nedělá se to.

Ale je potřeba podtlaková plnička. Takový přípravek, kdy se pomocí kompresoru přes difuzor v přípravku odsaje přes nádobku chladící kapaliny ze systému vzduch a zbytky kapaliny (prve se velká část vypustí jak popisuji) Pak se do toho skoro-vakua pustí samonácucem nová chladící kapalina a zbytek se doleje klasicky.

Tím je zajištěno, že to proteče i těma tenkejma trubičkama.

Bez toho je to šaptně odvzdušnitelné, ale s trpělivostí a opatrností proti přehřátí motoru to lze.

 

hodnocení

Zdravím,

ten postup je naprosto správný, ovšem těm popsaným úkonům předchází připojení podtlakové plničky na chladící okruh, kterou bohužel nemám...

Prosím o nějaký detailnější postup, jak by to šlo provést bez té podtlakové plničky, tedy pokud možno, aby to nebylo spojeno s rizikem jakéhokoliv přehrátí motoru.

Prosím o info, to zaslané schéma chladícího ohruhu je pro motorizaci s kódem CPWA. Je to schéma okruhů stejné i pro motorizaci s kódem CZDA...?

Děkuji předem za odpověď.

S pozdravem I. N.

CPWA má ty samé komponenty co se týče chlazení. A webasto dle výbavy, zda máš nebo nemáš musíš vědět sám.

Vypuštění je stejné jako v návodu. Vyšroubit víčko expanzky a sundat hadici u chladiče viz obr. DP.

Plnit pak buď podtlakem plničkou nebo to prostě lej přes nádobku a odměř, kolik tam leješ.

Ono to proteče, ale třeba za dýl. Budeš to plnit třeba hodinku. Nevím. Ale jde to taky i bez ní.

Případně sundáš nachvilku hadici u toho výměníku tepla na motoru co je zepředu.

Je to tak triviální, že pokud nechápeš princip, proč sundat hadici k vůli upuštění případné vzduchové kapsy a logicky jakou, že co nejhornější a před nějakou překážkou v systému (třeba to čerpadlo, termostat,...)

Tak to nech na servis.;)

Víc to popsat nejde.

 

hodnocení

Dobrý den.

Děkuji za vysvětlení a za postup. Omlouvám se, že s Vás takhle tahám nějaké detailní informace, ale zatím jsem takovou operaci prováděl jenom na mé staré Feldě / předchozí vůz /, a tam to bylo jednoduché : Jenom jsem otevřel expanzní nádobku, dole přes vypouštěcí šroub na potrubí vypustil kapalinu. Zavřel šroub nazpátek. Vymontoval čidlo teploty chladící kapaliny a naléval pomalu s přestávkama,do chvíle než se voda objevila v místě, kde bylo namontováno čidlo. Čidlo namontovat nazpátek. Dolít expanzku na max. nastartovat, chvíli jsem to nechal běžet na volnoběh. Nechal schládnout. Dolil a bylo hotovo...Žádné komplikace, nikdy se to nezavzdušnilo...

Tady o tom motoru 1.4TSI kolují katastrofické informace o přehřátých motorech při pokusech to dělat bez té přetlakové plničky, že máte pravdu, mám s toho docela obavy. Když jsem informace poptával na portálu www.skodahome.cz, tak mě různý lidi rovnou odkazovali na kvalitní servis, ať si nezadělám na problémy...

Každopádně Vám velmi děkuji za ochotu, podělit se o cenné informace.

S pozdravem I.N.

To je přesně ono. Čidlo teploty šlo ven, aby pustilo i ven vzduch a natekla voda. Termostat, jak je zavřený, tak průtok blokuje. Zde jedině kolem termostatu hadici, jak píšu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]