Nejste přihlášen/a.
To fakt nikdo neví?
Je to žárovka se značením patice R2
Dělá se i retrofit, kdy se použije vnitřek H4ky, aby to páslo se sukýnkou R2 do starého světlometu a svítilo to líp.
Odpověď je R2.
Asymetrické jsou i H4ky.
V době, kdy jsem je používal v Š 1000MB a Š-100 se označení R2 zdaleka ještě nepoužívalo. Byly to tehdy skutečně "asymetrické" žárovky, protože do nástupu "halogenů" po roce 1967 jiné asymetrické nebyly.
To fakt nikdo neví?
Ale to víte, že to ví spousta lidí.
Do embéček se používali nejdříve asymetrické, později H4.
Určitě jsme nekupovali v mototechně "žárovku R2", ale asymetrickou 12V.
Tak to si sypu popel na hlavu. Dneska má totiž každá žárovka přesně definované označení .
A je to i dobře odvoditelné.
H1,H3,H4,H7... H=halogen
P21W, P21/5, R5W,R10W... Bajonetové patice, značení číslem watáž P= to větší sklo R= kulička malé sklo
PY21W, WY5W ... Y= oranžové sklo W (to první v kódu) = celoskleněná žárovička bez kovové patice, ale patice je navazující sklo s drátky...
HB... patice, která je vodotěsná na bajonet včetně vodotěsného konektoru přímo do kabelového svazku
Příklad HB3 mlhovky halogenové (Hčko)
Člověk, když se nad tím zamyslí, tak to má svojí logiku a značení není jen nějaký výmysl.
R2 ovšem netuším, co znamená to R...
Žárovkám se říká " H4" a běžně se požívají v řadě celkem nových aut. Že má každá trochu jiný tvar je "kosmetická"záležitost a na funkci to nemá vliv. Ten otvor v patici jedné z nich je ze starších dob,za tím otvorem byla umístěná žárovka pro obrysové světlo. Nemusela tak být v parabole další díra. Moc to nesvítilo, takže asi proto se od téhle alternativy upustilo.
105S měli dva kulaté světlomety tak ty je používaly ale většina lidí si časem paraboly vyměnila za verzi na klasické H4 které se běžně prodávaly. Mimochodem tahle záměna se často prováděla už i na Š100/110.
105L a 120L měly také dva kulaté světlomety, ale s optickými vložkami/parabolami na H4. Dost majitelů Š-105S si právě ty optické vložky/paraboly měnilo právě za ty pro 105L/120L.
" Podle dostupných údajů byly prvními modely značky Škoda, které byly vybaveny halogenovými žárovkami H4, vozy modelového roku 1981, a to jak čtyřdveřové modely (105/120), tak i dvoudveřová kupé (Garde)."
Zdroj: idnes.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.