Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Která vyhláška nařizuje nenechávat vozidlo zbytečně nastartované?

Od: zdenek2® odpovědí: 34 změna:

Včera jsem v novinách četl, že prý nějaká vyhláška zakazuje motoristům ponechávat vozidlo v klidu bezdůvodně nastartované.

Může mi někdo sdělit číslo této vyhlášky a popřípadě příslušný paragraf, který toto motoristům nařizuje?

V těch novinách psali, že pokud necháte vozidlo za mrazu nastartované, aby "rozmrzlo", tak můžete dostat pokutu.

Mrazy teď nemáme, je leden a prší, ale přesto bych si tu vyhlášku rád přečetl.

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

11x
avatar milancukrar

Já to tušil, že Vám nejde o citaci, ale o polemiku.

Páč toto nařízení platí mnoho let, a je divné, že byste o tom nevěděl.

Pokud Vám jde o výklad, tak to bude vždy individuální a pokaždé jinak.

Zkuste položit dotaz, oč Vám přesně jde. Pokud možno přesně.

po vyjetí z garáže za mrazu v chodu, aby se motor a provozní kapaliny zahřály na provozní teplotu, tak toto za rozumný důvod považuji

Ale jiný nikoliv, páč když vyjedete z garáže domu, tak vozidlo je zahřáté, ale když vyjedete z garáže za městěm, je to jinak.


doplněno 25.01.24 20:20:

Všímáte si, že to tazateli je jedno, co se napíše?

25.01.24 20:37

Všímáme

 

 

hodnocení

7x
avatar martincakl
Zákon č.361/2000Sb.
hodnocení

Zde se praví:

§ 7

(1) Řidič nesmí

b) obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu

Je někde blíže specifikováno, co se přesně rozumí "zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu"?

Já mám za to, že "zbytečným" se rozumí takové ponechání motoru v chodu, kde nelze uvést rozumný důvod související s provozem vozidla.

Například, pokud nechám motor vozidla v chodu a odskočím si na toaletu, tak to zajisté nesouvisí s provozem vozidla a já nemám rozumný důvod, proč jsem motor vozidla ponechal v chodu, poněvadž vykonání potřeby na toaletě s provozem vozidla nikterak nesouvisí.

Pokud ale ponechám motor po vyjetí z garáže za mrazu v chodu, aby se motor a provozní kapaliny zahřály na provozní teplotu, tak toto za rozumný důvod považuji. Oleje, chladící kapalina atp. se musí dostat do provozní teploty, aby vůz správně fungoval. Někdy ani nelze bezpečně odstranit námrazu z auta aniž se vůz rozehřeje. Tyto důvody tedy s provozem vozidla přímo souvisejí a proto bych je za důvodné považoval. Mrzelo by mne, pokud by to nějaký strážník pokutoval.

Naopak pokud někdo využívá vozidlo k ohřevu osob a ponechá motor zapnutý, aby mu v něm bylo teplo, například na parkovišti před supermarketem, tak to s provozem vozidla nesouvisí (auto není určeno k zahřívání osob) a toto bych pokutoval. Stejně tak v létě je vidět, že lidé motor nevypínají, aby měli v chodu klimatizaci. Bohužel jsem ještě neviděl strážníka, který by toto pokutoval.

Ono je to všechno o tom, že policajtům a strážníkům se musí všechno přesně říct, jinak nejsou schopni situaci sami hodnotit. Když toho ale nejsou schopni ani novináři, tak potom babo raď.

asd1

Zbytečně neni nechat natočený než oškrabeš zamrzlý okna, tam naopak dřív vyjet nesmíš. Ovšem to ohřívání na místě než se ohřeje na provozní teplotu už zbytečný je, a dokonce to je vyloženě kurvení motoru (kromě smradu ze studenýho vejfuku, obzvlášť u nafťáku). Tisíckrát lepší i pro mtor je nechyt max. půl minuty než se plně natlakuje mazací systém a pak hned jet mírnou zátěží = nechtít po motoru vic jak 50% výkonu a netočit to do otáček. S postupným ohříváním můžeš zátěž i otáčky přidávat a plnou zátěž až po kompletním prohřátí bloku motoru - podle auta a terénu ca 10-20 km jízdy

V létě kvůli klimě taky zbytečný neni, na slunci máš během chvilky 50° a citlivějším hrozí úžeh.

mario64

"Stejně tak v létě je vidět, že lidé motor nevypínají, aby měli v chodu klimatizaci. Bohužel jsem ještě neviděl strážníka, který by toto pokutoval."

Jo, takže když v létě v 30°C si musím odskočit z auta, kde na mne čekají manželka s malým dítětem, tak je mám nechat v autě, které se vyhřeje na nesnesitelnou teplotu během chvíle, nebo je nechat stát venku, kde bude jen o trochu menší vedro? Nezávidíte náhodou jen ostatním klimatizaci, kterou ta vaše slavná filcková pojízdná rakev nemá?

V niektorých západných štátoch chod motora s klimatizáciou na parkovisku je na mastnú pokutu,ktorá sa bežne vyberá. A je alibizmomom sa vyhovárať,že sa mi auto vyhreje než budem nakupovať,lebo na dovolenke väčšinou ležíte na slnku pri moru.

Při moři je daleko jinační vzduch. Je tam vyžší vlhkost. Né sahara jako na parkingu.

Nastartovat a odejít je pochopitelně nesmysl. To bych pokutoval taky, ale pokud tam v autě někdo je a čeká a nemůže opustit, když je třeba na vozíku, tak ho tam nenechám v peci...

Stejně tak staré rodiče, kteří se mnou nepůjdou nakupovat a já se do 20 minut vrátím, tak je tam nenechám v troubě.

Vždy to chce přemýšlet.

mario64

slavco31: Vy nemáte děti, co? Nemluvím o tom jít hodinu nakupovat, nejsem trotl, abych nechal běžet hodinu auto na parkovišti a nechal tam navíc rodinu. Ale co třeba kojení? Loni v létě jsme to zažívali. Malé dítě, kojit se musí pravidelně kojit/krmit/přebalovat. Celá ta akce okolo toho je na půl hodiny (nejmíň), a nejlépe se to provádí v autě, kde se mohou skrýt před přímým sluncem a je možné pomocí záclonek a hliníkové plachty na přední sklo udělat i rozumné soukromí. V autě je bez klimatizace během chvíle vedro k nesnesení, vůbec pokud není k dispozici stín. Malé dítě nesmíte mít na slunci, natož na letním, takže venku není moc prostoru kde nakrmit, vůbec když se manželka stydí.

Mario64 a Gumidku proto je tam to slůvko ZBYTEČNÉ!

Ovšem kdo to pak posuzuje. Každý máme jiný žebříček hodnot, co je "zbytečné" a co ne.

To si musí každý jedinec posoudit sám a pokud narazí na debila v uniformě, pak pro takového bude zbytečně vrčet i auto s dvaceticentimetrovou vrstvou sněhu a ledu, se kterou ,majitel-řidič bojuje!

 

lmgify
hodnocení

7x

Asi tento §.

 

hodnocení

7x
avatar magdon

Aha, takže Vy odpověď znáte a jen tu mermomocí chcete rozpoutávat zbytečné diskuse (zřejmě chcete ukázat, jak jste proti ostatním chytrý) *zed*. A je Vám známo, že mimo dopravních pravidel existují i jiná pravidla? Například tady platí pravidlo Z1, které tímto porušujete. Bohužel, tady Vám za to nikdo řidičák nesebere :(. Znáte vůbec "pravidla poradny"?

25.01.24 10:07

*palec*

Z čeho tak usuzujete, že tazatel odpověď zná? Ptá se na číslo vyhlášky!

@ingjirimares: Víte vy, že taková vyhláška neexistuje?

ingjirimares - Usuzuji to podle toho, že v 9:16, ještě před tím, než mu někdo stačil odpovědět, cituje přesně nejen číslo paragrafu, ale i jeho přesné znění. To znamená, že číslo toho zákona (nikoliv vyhlášky, ta už hezkých pár let neplatí) dobře zná. Takže buď to dokázal tak rychle sám najít (to by se tu ale asi neptal), nebo odpověď už v době dotazu znal a pokouší se z nás dělat vo.y.

@magdon... a nebo se neumí přesně zeptat na to, co chce, tak to udělal v tomto stylu. Buď a nebo.

 

hodnocení

5x
avatar magdon

Je topdle zákona 361/2000 sb., §7, odst.1 b.

Řidič nesmí...

b) obtěžovat ostatní účastníky provozu... ...nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu,

Tohle platilo od nepaměti už i podle předchozích vyhlášek, ale málo kdo to dodržuje. A je otázka, kdy je ponechání motoru v chodu zbytečné.


doplněno 25.01.24 09:44:

...sákryš, než jsem to napsal, objevilo se tu100+1 odpovědí. :(

 

kmet
hodnocení

4x

Byl bych v klidu, problematické je totiž to tvrzení o zbytečnosti běžícího motoru. Vždy to má nějaký důvod, dochlazování turba, odmrazování čelního skla, nabíjení baterie, topení, nenechání vychladnout před měřením emisí, někdo si ho nastartuje aplikací v telefonu, aby se v zimě ohřálo atd. atd. Polemika zda je zájem provozovatele vozidla podřazený kolemjdoucímu není namístě.

 

hodnocení

2x

Zakon poznate, mate to nacitane, o co vam ide?

Dostali ste pokutu alebo opacne, chcete nechat pokutovat suseda, ktory rano nastartuje a potom skrabe okna 10 minut?

Chce dokázat, že na rozdíl od ostatních se konečně naučil číst ve sbírce zákonů :-D.

magdone, domnívám se, že číst umí, ale nechápe text. Nevím, neznám tazatele ale občas přečtu jeho vyjadřování se k něčemu...

@milancukrar... Přesně to si myslím i já a pak je velmi těžké odpovědět tak, aby pochopen byl. V technickém odvětví pomůže obrázek, video,... ale zde netuším, proto se zdržuji reakce.

@gumidek: *palec2*

Na dotazy toho pána už raději nereaguji.

Já reaguji většinou z toho důvodu, že to pro ostatní, co googlí poradnu může být přínosné a zajímavé. I v dnešní době, kdy je Felicie tak nějak mimo. Asi jako Š120 před 15ti lety. A ti, kteří mají zájem, tak už jsou dnes v odborných diskuzních fórech a né těch všeobecných poradnách.

@gumidek: Měl jsem svého času jak několik Škodovek řad 1000MB až 120/125 a dále Favorita a 2 Felicie. Ovšem nikdy by mě nenapadlo ptát se na cca 90% dotazů z těch, na které se tu ptá zdenek2 ohledně Felicie. A když už v dnešní době, tak bych okamžitě vlezl na "Felicia Klub" nebo na některé z mnoha "Škoda Fórum", "Škoda Klub" apod., jak jsi ostatně také uvedl. Tam obdržím násobně více a často kvalitnějších informací na své dotazy. Tady dodáváš vysokou kvalitu ty, pak dobrou kvalitu několik dalších, ale na těch fórech najdeš poměrně kvalitních rádců stovky. Ovšem i tak je rozumná filtrace zapotřebí.

Zajímavé je, že po SŠ jsem o autě nevěděl nic. Nikdy jsem tento obor ani nestudoval. Vše mi daly diskuzní fóra těchto webů, samostatné hledání informací přes google, občas nějaké knihy pro automechaniky a v prvním zaměstnání bývalý kolega a moje počátky s prvním autem a objíždění autovrakovišť a z toho plynoucí počátky velkého koníčku. Ale na většinu věcí jsem se neptal a spíše jsem se seznamoval praxí. Pokud člověk zná vlastnosti chování materiálů, tak se dá lecos předpokládat a rozhodně bych se z někým nehádal, proč je tam tento šroubek a proč výrobce nepoužil tento, jestli výrobce není hloupí a podobně... To bych se styděl. Ale každý asi k výsledku dojdeme po svém. Tak to tiše toleruji. A možná se i zasměju, což je v dnešní době potřeba.:-D

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Tak jestli to bylo v Blesku... Je logické. že auto musí rozmrznout, po slepu nikdo nepojede a čekat do jara taky nebudeš...
Poslepu nikdo nepojede...To byste se divili,kolik lidí nevezme do ruky škrabku a jede s průzorem jak v tanku..Někdo rve led pomocí stěračů a vystříká celou nádobku ostřikovačů a NĚKDO ZBYTEČNĚ nechá auto nastartované,protože prostě nechce škrábat a tak radši čeká a túruje motor na místě..Naštěstí už moc smradlavých aut není, tak to vlastně skoro nevadí..Pokud ovšem nemá někdo takový ještě ke všemu tuning výfuk..To chápu, že nikdo nechce pod okny poslouchat..;)

Stačí dieslový motor s normálním výfukem. Studenej dost klape. I novej.

Tak nemám na mysli tankisty pochopitelně. Zahřát auto kvůli rozmražení skla není zbytečný chod motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]