Nejste přihlášen/a.
Pro vozy Felicia 1.3 BMM se vyráběly vstřikovací jednotky bosch monomotronic pro verze 40 kW a 50 kW.
Verzi pro 40 kW lze najít zde: tav-autoverwertung.de/...
Verzi pro 50 kW lze najít zde: tav-autoverwertung.de/...
A teď k rozdílům mezi oběma jednotkami.
Verze pro 40 kW má na konci čísla číslice ...408.6
Verze pro 50 kW má na konci čísla číslice ...405.6
Když se podíváte na obrázky na výše uvedených odkazech, tak rozdíly vidět nejsou.
Já mám vstřikovací jednotku 408.6 (40 kW) a ta mi sedne na sání, které je na obrázku (které mám také), a které má číslo 441.0.1161-320.6
A teď jsem se díval na vůz 50 kW, kde je vstřik. jednotka 405.6 a tam je sání, které má identické číslo. Z toho vyplývá, že rozteč šroubů pro vstřikovací jednotku a tlusté těsnění jsou stejné pro motorizace 40 i 50 kW. Pro jistotu jsem ještě měřil rozteč šroubů sání u motoru a opět stejné. Čili dá se uzavřít, že vstřikovací jednotka 40 i 50 kW je záměnná pokud se týče nasazení na sání.
A teď k samotné vstřikovací jednotce. Měřil jsem šuplerou průměr horní krytky vstřikovače a jsou u obou jednotek stejné. Měřil jsem rozteče šroubů regulátoru tlaku paliva a jsou stejné.
Pohledem zvrchu přes vstřikovač jsem odhadnul, že klapka má stejný průměr u jednotek 40 i 50 kW.
Ta část jednotky, která elektricky pohybuje klapkou, má dokonce identické číslo.
Do té části, kde jsou potenciometry udávající úhel natočení klapky, není vidět, ale logicky, když jde o úhel natočení a když navíc i průměr klapky je stejný, tak musí dávat stejnou hodnotu, čili jsou stejné.
Co tedy ještě na vstřikovací jednotce zbývá, co by se mohlo lišit mezi 40 a 50 kW? Samotný vstřikovač, jeho čísla jsem neporovnával, ale když mají vstřikovače stejný průměr, tak jsou buď identické anebo pokud by měl jeden větší objem vstřiku paliva, tak se dají prohodit. Pravděpodobnější ale je, že jsou stejné.
Čidlo teploty nasávaného vzduchu v krytce vstřikovače asi také bude stejné, proč by se mělo lišit?
Závěr. Obě vstřikovací jednotky jak pro 40 kW tak pro 50 kW jsou identické a liší se pouze číslem. Jsou tedy plně záměnné. Proč tomu tak je? Asi proto, že se jednalo o obchodní trik firmy Bosch, aby zvýšila odběr svých jednotek.
Prosím o vaše názory, zkušenosti a komentáře k problému.
Pohledem zvrchu přes vstřikovač jsem odhadnul, že klapka má stejný průměr u jednotek 40 i 50 kW.
Kdyby jsi to změřil, tak je o 2mm větší ta prostřední díra. Těsnění a rozteče pochopitelně sedí. To jednotné je. Měl jsem Favorita a sehnal jsem 50kW jednotku vstřiku s velmi dobrým stavem i nájezdem. Bohužel po montáži blbnul volnoběh. Motor měl snahu vrčet na 1500 otáček a po prošlápnutí plynu, kdy se volnoběh ustálil, tak opět pomalu vyletěl nahoru.
Řekl bych, že i ten vstřik dával víc paliva a ECU se neumí adaptovat na takovou jinou jednotku, která není kompatibilní. S tímto závěrem jsem si jednotku enchal jako náhradní a později prodal.
Takže píšu vlastní odzkoušenou zkušenost. Měl jsem 40kW verzi.
Změřit jsem to nemohl, když je jednotka na autě. A co by podle tebe udělala jednotka 40 kw na autě 50 kw? Otáčky půjdou naopak dolů?
Já nepíšu výmysli a domněnky. Píšu vlastní zkušenost. Co to udělá opačně nevím. Podle mě k přebohacení nedojde, takže volnoběh bude OK, ale výkon nebude. Ale můj odhad. Vyzkoušeno mám jen 50kW vstřikovací jednotku na 40kW motoru 135 a ECU.
Ještě jsem si všiml, že uvnitř regulátoru tlaku je nějaká membrána. Co když benzín E10 tu membránu zničí? Je to pravděpodobné?
No a pak ta krytka vstřikovače má úplně nahoře průhledný plast (vypadá to jako led dioda), pod kterým je malinkatá dírka jako průzor dolů na vstřikovač. K čemu to je? Ja tím jehlovým otvorem nic nevidím.
Ta kapička mi na jednom krytu upadla a na některých krytech nebyla vůbec co si pamatuji. Nevím proč a k čemu.
Membrána je regulační prvek. Ucpává průtok. Reguluje tak tlak. Když ji E10 rozežere nebo ztvrdne a nebude těsnit, tak se tlak paliva změní a budeš muset namontovat nějaký externí regulátor tlaku a tento na vstřikovači nevyužívat.
Zaslepit na vstřikovači výtok a do vtoku regulovat přesně 1 bar za všech režimech napětí (palivové čerpadlo totiž dává tlak dle napětí/proudu. Jinej při 11V a jinej při 15V) Proto je tam ten regulátor a čerpadlo dává víc než potřebuje vstřik, aby tam byla rezerva.
Membrána se tlakem prohne a tím pádem klesne tlak v potrubí. A co tak tu membránu něčím nahradit? Nemáš někde její foto?
Není to strašení. Podobná membrána byla v akceleračních pumpičkách karburátorů a taky jí několik lidí měnilo prostě stářím. Né k vůli E10.
Membrána se jen tak nahradit nedá. Je to guma vyztužená textilem (zavulkanizovaný textil) stejně jako membrána třeba pumpy paliva na Š120 a žigulíkách
a uprostřed je mosazné sedlo, které doléhá na díru a těsní výtok a reguluje ho. A to mosazné sedlo je tam nanýtované.
Vzít gumu, přiložit textilii a zalít pružným lepidlem.
Lepší je ale vyměnit orig. membránu z jiné jednotky. Jde to?
Ano. Jde to. Regulační tlak řídí vložená pružinka pod kloboučkem a samotná pružnost a poddajnost té gumy.
A myslím, že vyztužená guma jde taky koupit. Ta, která má uvnitř jemnou tkaninovou síť nití.
Ještě mne napadla jedna věc. Jednotka 40 kw se podle všeho liší jen menším průměrem otvoru a klapky (ač jsem to okem nepozoroval). V nouzi největší by šlo vzít jednotku 40 kW, odvrtat ty dva rozkleplé šrouby, co drží klapku v tyčce, klapku vysunout, pak vysounout nějak ven tyčku a otvor v jednotce nechat vybrousit o 2 mm. Pak vše složit nazpět a použít větší klapku 50 kW. Opačným způsobem to pochopitelně nejde.
Na jednotce jsou totiž kritická dvě místa. Potenciometry a ta membrána. Potenciometry asi nijak vyměnit nelze. Pokud praskne membrána, může auto začít hořet. Záleží jak je ta horní krytka membrány těsná.
Potenciometry lze vyměnit. Jen si musíš poznačit přesnou polohu.
Osičku nevytáhneš. Vytahujese i s jezdci potenciometrů. Dráhy potenciometrů jsou na tom černém plastu s konektorem.
A jak lze potenciometry vyměnit? Kde je vezmeš? Co jsem dnes četl o jednotce monovstřiku tak na hřídeli té tyčky jsou nalisované potenciometry a pak zřejmě ještě na stěně je protikus. Jak lze toto sehnat a vyměnit?
U potenciometrů se nejvíc ničí uhlíková dráha. Vydrápou ji jezdci. Jezdce necháš na tyčce. Ani sundat nejdou. Dráhy vyměníš (celý ten modul co je přišroubován s konektorem).
Z jiné jednotky nebo možná nové někde přes ebay...?
Origo se kdysi prodávala spodní půlka. Hliníkové spodní tělo s potenciometry, klapičkou a držákem lanka.
A tady je skutečně efektivní řešení na rozbité potenciometry bosch.
Bezkontaktní snímání polohy škrtící klapky a přesné nastavení krajních poloh pomocí aplikace.
Přál bych si, aby to někdo vyráběl/prodával, klidně i číňani. Pak můžeme jezdit a jezdit na plný plyn...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.