Pokud v tu dobu nebude probíhat regenerace, ať už pravidelná nebo nucená přes diagnostiku, tak nevyčistíte vůbec nic. Na tři tisíce otáček jedu po dálnici klidně několik hodin, je to úplně normální jízda jako každá jiná. Proč by se tedy mělo najednou něco samo zázračně čistit?
Studenej katalyzátor nefunguje. Je potřeba ho zahřát. Na to je právě ideální konstatní jízda nejlépe v zátěži.
Nucená regenerace jen pomáhá katalyzátor rozehřát víc, že na něj prská víc HC z nespáleného paliva (obohatí více směs do motoru, kterou motor nezvládne spotřebovat).
Takže i běžná jízda v dálničním režimu je sama o sobě regenerační.
Proto se lidem s městským provozem často rozsvěcuje DPF kontrolka a těm, kteří auta honí po dálnici se kontrolka třeba vůbec nerožne.
V zátěži to možná nějaký lehce pozitivní vliv může mít, ale 3 tisíce otáček na trojku na okresce bude zátěž nula nula prd. Taková jízda spíše omezí zanášení, ale určitě nedojde k cílenému vypalování filtru. Mimochodem většina aut ani nemá kontrolkou regenerace, ta probíhá "skrytě". Když se rozsvítí kontrolka, tak to znamená, že už je něco špatně. Takže i u těch dálničních pirátů dost možná ke spuštění regenerace občas dochází, jen o tom nemají ponětí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.