Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Brzdy. Od jakého výrobce?

Od: karelulm® odpovědí: 12 změna:

Dobrý den

Včera jsem zjistil, že mé brzdy to mají za pár. Jeden kotouč má brzdnu plochu poloviční - (ostatní krboly, hrana a rez)

a na pravo je jedna destička skoro úplně sjetá, zatíco ta druhá je skoro jako nová. Navíc je tam na obvodě kotouče výrazná hrana.

1 dotaz - má smysl řešit kombinaci nevím Ferodo / Bosh - TRW / ATE - Zimmerman / JPN - MÁTE ZKUŠENOST?

2 dotaz - nebo vše ATE / ATE - BREMBO / BREMBO - TRW/TRW,

3 dotaz - má smysl kupovat takové ty sportovní "X" nebo "R" řady, kde jsou dírky, jsou barevné, výrazně odlišené, ale o 60% dražší?

Auto je běžný japonský pekáč - něco jako Golf 6 130 koní - plechové kola 15" zima + 16" léto - na kterých výrazné brzdy zaniknou - jezdí s tím žena - město + mimo max 90km/h a já když musím, tak max 140km/h. Jezdíme často na tempomatu defenzivním způsobem.

*alene* Nepotřebuji ušetřit 50 ,-Kč a bát se a prosím chci se vyvarovat levné Číně, které nevěřím. D-Ě-KU-J-I

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Lépe vše, tedy ATE kotouč a k němu ATE desky.

Co jsem viděl test na diskuzi na internetu, tak ty lepší třeba ATE Ceramic mají bezprašnou funkci a nešpiní ALU disk, ale v kombinaci s ATE kotoučem s těmi drážkami sice brzdí líp, ale díky těm drážkám je i líp žerou a životnost je nižší.

Já si vybral od ATE lakované hladké kotouče bez drážek a ATEceramic desky a takto nakombinoval.

Mam špatnou zkušenost 03 piskaj jak blazen

 

hodnocení

2x
Ja daval treba textar a nevim o problemu. Na sluzebni vepredu ate a po 5tis zkroucené. Nekdo dava treba trw. Je to spis o osobnich preferencich.
asd1

To zvlnění kotouče má podle mě hlavní příčinu v montáži - špatně očištěný náboj = kotouč šmajdá = neni tepelně namáhaný rovnoměrně a prohne se. Ne hned ale po čase. Servisy to ojedou jen dráťákem, ten hrby nesrazí ale kopíruje a kontrolu házivosti po montáži nedělá skoro nikdo... Zvlnění pak svádí na nekvalitní kotouč.

Druhá je špatné zajetí kotouče - nasycení jednoho místa materiálem desek, v tom místě je pak kotouč tvrdší a časem vznikne hrb a začne to kopat do pedálu. Typicky s novým kotoučem prudké zabrždění z velké rychlosti a zůstat stát se sešláplou brzdou = desky silou přitlačené na žhavý kotouč.

18.01.24 12:40

asd1 *palec2*

Ja si tedy dost dobre nedovedu predtsvit, i kdyby smajdal, tak jak by mohl byt nerovnoměrně tepelne zatizeny? Si uvedom ze ze pri seslapnuti brzdy a dotyku obou desek, coz způsobí brzdeni kola, ten trmen plave zaroven z kotoucem, jelikoz neni pevne zafixovan. Cetl jsem nekde na foru ze by pri vyrobe spravne mel byt normalizacne vyzihany, ze nektere kotouce staci trochu nahrat na stole a zkrouti se. Pokud vim, tak zajizdeni by melo byt dosazeno urcite za 1000km a jelikoz s tím prevazne jezdi duchodce, hodne vlaznym Stylem, tak nepredpokladam ze by to bylo utavenim brzd. Jinak hodne se to resilo u prvních octavek.
asd1

Desky se třmenem = hmota. Když se šmajdající kotouč přesouvá doprava tak musí posunout i celý třmen s deskama, v tom okamžiku setrvačná hmota (+ třecí odpory v čepech) tlačí na pravou desku a od levý se odtahuje, tím vzniká rozdíl v přítlaku levá - pravá strana. Podobně na druhou stranu, tam se zase tlačí třmen doleva a odtahuje se od pravý desky. Tím vzniká tepelný rozdíl na pravé/ levé straně kotouče a na teplejší straně se kotouč vyboulí. V místě vyboulení se i víc ojíždí, tak tam vzniká díra a naproti zase hrb... Tam nepůsobí jen síla pístek proti třmenu ale i setrvačný síly jak třmen běhá doleva - doprava (o těch pár desetin házivosti kotouče)

 

hodnocení

1x

Tak především pokud je jedna deska skoro sjetá a druhá jako nová, je skoro jistě "zamrzlý" váleček, popř. supporty, které drží třmen a tudíž je třeba zkontrolovat a rozhýbat veškeré součásti třmenu/ů, popř. repasovat celý třmen.

Co se kotoučů a destiček týká, je to velmi individuální. Považuji za dobré párovat desky a kotouče od jednoho výrobce, ovšem i ten jeden výrobce vyrábí desky i kotouče různých kvalit a z toho se odvíjejících cen. Z mé zkušenosti není dobré kombinovat různé kvality byť od téže značky.

No, a aby se to nepletlo, tak teď předchozí odstavec částečně popřu. Mezi mé nejlepší zkušenosti s kombinacemi brzd u auta pro běžný normální provoz patřila kombinace nejlevnější kotouče Brembo a k tomu desky Starline. Kombinace dosti neuvěřitelná, subjektivní brzdné vlastnosti velmi dobré a navíc jako bonus po celou dobu jejich životnosti bez jakýchkoli zvuků (pískání, skřípání, drhnutí apod.).

 

asd1
hodnocení

1x

Jedna deska sjetá druhá ne = zatuhlej třmen = repas nebo novej. Na spoustu aut jde sehnat do tisícovky, tak nemá smysl se s tim jebat, obzvlášť zadní třmeny kde orezne hřídelka ručky a repasovat jí je problém.

Materiál - můžu doporučit kotouče TRW, ATE a desky TRW nebo Textar.

Nedoporučuju desky ATE, 1. jsou tvrdý žerou kotouče a 2. v zimě v soli dělaly klouzavou vrstvu kdy to při prvním zabrždění bylo jak chcíplej posilovač, ojelo se to až po dvou větších zabržděních. Kotouče Brembo rezly jak sviňa, po jedný zimě na výměnu, jestli to byla nepovedená série z čínský litiny nebo standard to nevim, zkusil jsem jedny a nikdy víc.

 

hodnocení

děkuji Vám

Vybral jsem tedy desky a kotouče TRW s tím, že zadní kotouče nechám ty, co tam jsou.

Ještě v rámci úspor šilhám po předních kotoučích DECKERMAN, ale nechci tyto


 

hodnocení

0x

Brembo sa v poslednej dobe pokazili,ja som mal s nimi tiež zlé skúsennosti. Teraz mám ATE a spokojnosť. Ja pred montážou všetko odmastím a potom šmirgľom obrúsim plochu ako na kotúču,tak na doštičkách,praktický tú tenkú vrstvu po lisovaní naruším a tým pádom sa brzdy neprehrievajú od novosti.

bery*

Ono možná je taky Brambo a Brembo, v dnešním světě si ani u značky nedělám iluze, že co rozměr, to klidně třeba výroba jinde, nebo i jinej materiál/zpracování. Před půlrokem jsem měnil přední destičky na oktávce a fabii (oboje stejný brzdy )z Maxgear na Brambo a brzdí obě auta citelně líp, u oktávky kupodivu přestalo i kopání, aniž bych teď měnil kotouče (silentbloky ramen mám tvrdý plný, těma to není). Jinak životnost těch Maxgear mě překvapila, u lehký fabie 44kw (řidička žena) sice i při průměrný spotřebě 6,5/100 zbývala cca 1/4 obložení už asi po 50tkm, mě u těžší oktávky, používaný i pro tahání přívěsu a při průměrný spotřebě 10-11/100 zbývalo minimálně totéž ještě po cca 100 tkm, asi každej šlapeme na jinej pedál :) Nebo fakt jinej materiál, já jsem nikdy neměl od destiček alu disky černý, vždycky jako kdyby orezlý, zrzavý. Každopádně jako klad hodnotím, že obložení nejevilo ani náznak nějakýho praskání nebo drobení u okrajů.

V případě bubnů mám fakt špatnou zkušenost s paknami vyhlášené "německé značky" Meyle. Zaprve skoro nebrzdily a zadruhý, vůbec nebrzdily na ručku - natolik nepřesná výroba, že páka, za kterou tahá lanko ručky, se dřív opřela o kroužek abs na náboji (a začala ho hoblovat), než se pakny naplno opřely do bubnu (i při samostavu úplně dole hned po montáži včetně nových bubnů ). Ručka vlastně začala fungovat až po doplnění těch pák o drobnej návarek (ale stejně to brzdilo nahovno) a jak se později ukázalo při výměně při srovnání s Brembo (dokonce snad levnějšími), tak příčina byla, že ty Meyle měly blbě umístěnou díru pro nejt, co drží tu páku ruční brzdy. Ale za 4 roky bylo obložení pořád prakticky netknutý :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]