Nejste přihlášen/a.
Zdravím uvažuji že koupím octavii 1.8 turbo ,převodovka automat.rv.99 a najeto 174tis. mám dotaz jakou stím máte zkušenost? co motor je držák nebo poruchovej a co převodovka? z té mám docela strach... díky za info
obecně-plyn motor velmi znatelně,oproti benzínu,šetří-pádným a hodně říkajícím důkazem je vypuštěný mot.olej po předepsané výměně-krásně hnědý,oproti "ropě",co vyteče po 10tkm z motoru bez LPG(benzín,o naftě ani nemluvě-vzhledem k tomu co v ČR tankujeme za sajrajty)...Tzn.žádnej karbon(téměř)atd.Další věcí je fakt,že plyn má 106 oktanů,což je obzvlášť u přeplňovaného motoru hodně znát-jede to znatelně líp na plyn,než na benzín..Škoda,že to není o rok mladší už RS(180koníků).Ale jde o to,jak konkrétně na tom "kondičně"ta dotyčná Okta je?!Určitě se vyplatí domluvit si někde poblíž místa koupě nezaujatý(na předchozím majiteli) odborný servis a zainvestovat "preventivních x-set kaček,obzvlášť důkladná prohlídka a diagnostika automatu...Pokud ji koupíš,jedna z prvních věcí(krom klasického rozvoďáku,oleje ap.)-vyměnit v automatu olej a filtříky!
V každém případě je důležité jak dlouho na plyn jezdí...každé vozidlo na plyn - musí jedenkrát ročně na revizi plan. zařízení - ze zákona, pak každých 20.000 na pravidelnou kontrolu celého zařízení, po 10 letech výměna tlakové nádoby, jinak pravidelné STK + obojí emise/ LPG,Bnz./ a o všem se vede záznam - LPG knížka kontrol, velký TP- emise + STK/
Doporučoval bych Vám následující věc, pokud je autobazar solidní umožní Vám prohlídku v servisu nebo tam kde provádějí montáže plynu - kontrola asi +- 1000,- napíchnou PC sjedou prověří revize + nádrž + těsnost+ diagnostika Dále značkový servis Škoda kde Vám sjedou kompletní prohlídku před STK / nevím Škoda ale řešil jsem Peugeota 206 tam to bylo kolem 1350,-/ , přesně Vám vyplyvnou závady v kategoriich / včetně kontroly tlouštky laku pokud si o to požádáte/ - pokud Vám toto neumožní prchejte...a mezi námi 11 let stará vrána? Nevím jak se pohybují ceny Škodovek, ale tipnul bych na dovezené vozidlo z venku možná i křáplé s přetočenými km,/ čekající na ženicha/ které Vám dnes nezjistí bez servisní dokumentace pokud není zavedena v systému Škody aby se daly dohledat prohlídky a případné opravy a na to navazující km - pro posouzení celkového stavu ujetých km. Toto lze eliminovat na bezpečnou míru pomocí toho jak psáno výše .
ještě k plynu pokud byl montován venku je možné že Vám to tady nikdo neopraví - pokud se to pos...když náhlednete do historie porady v auto moto - mám dojem že se tu vyskytl nedávno někdo kdo koupil cosi s LPG a pak zjistil že to na LPG nejede - ani nevím jak dopadl...
A nikomu nevěřte - věřte ale tomu, že na Vás chce někdo vydělat - protože ho to živí, a učiní možné i nemožné aby auto prodal / mění se gumy na pedálech, volanty, hlavice řadící páky, poklice, opěrky ve dveřích, čistí se čalounění...atd/ a aby s případnými komplikacemi po prodeji neměl žádné problémy...takže pozor doby kdy stačilo vzít do bazaru kamoše automechanika jsou mimo tento čas...přeji spokojený nákup...
předcházející byl rychlejší - píšu pomaleji, když jsem začal tak tam nebyl - ale shodneme se...
doplněno 27.07.10 23:50:samozřejmě hodnotím...
Doporucuji velkou opatrnost a to auto musi byt skoro zadarmo, jinak bych do toho nesel. On sice olej je pri provozu na LPG cistejsi, ale to nic nevypovida o jeho kvalite. Naopak, sice min karbonu ale vic kyselin, jak uvadeji odborne zdroje, olej by se mel dokonce menit casteji nebo pouzivat specialni s aditivy pro LPG. A motor dostava taky vic zabrat tepelnym namahanim, zvlaste ventily a tady i turbo. A auto uz je na hranici zivotnosti. Daji se cekat velke investice (pokud teda neni od nejakeho nadsence, co pod tim kazdy den lezi, ale bezneho uzivatele, nedej boze, jestli setrilka co setri krome LPG i na servisu)
malinko si dovolím oponovat-znám už poměrně dlouho kluky z "plynoservisu",začínali už chvilku po revoluci,kdy se sem začala tahat auta s plynem z Itálie a v ČR byly asi tři pumpy-prostě plyn je vůči benzínu k motoru šetrnější,jeho opotřebení je znatelně menší-v kostce je to pozitivum-a to tu nechci "lobbovat"za LPG,vycházím ze svých zkušeností(i když motory 3.0V6)a tvrzení známých,kteří problematice rozumí,profesně se tím skoro 20let zabývají...Ono se to trošku zatracuje z jednoho prostého důvodu-a tím je daňové zatížení-z 1litru benzínu má stát asi 17-18 Kč spotřebku a dph,kdežto z 1litru LPG má asi 5-6 Kč...A to je v celkovém měřítku pro stát sakra rozdíl v příjmu,že...Takže spousta jakože nařízených bezp.opatření není z důvodu všeobecné bezpečnosti daň.poplatníků(občanů),ale ze zcela zištného důvodu-jelikož plynem se i topí a prostě na něj nejde uvalit tak velkou spotřební daň...A ještě jeden poznatek z testu ADACu(běžel tuším ve 2001 na něm.satelitu)-plynová pal.soustava(samozřejmě odb.montovaná)je 3x bezpečnější než benzínová pal.soustava...,v přímém ohni vydrží plyn.nádrž 3x delší dobu do exploze než benzínová,a spousta dalšího...
doplněno 28.07.10 22:41:jen doplním pro možného kupujícího-fakt záleží na tech.stavu té dotyčné Oktávky-podle toho se rozhodni...
No, jestli je to auto možno používat i na plyn, tak bych vzhledem k počtu přiznaných najetých kilometrů raději z koupě vycouval a nebo jej nechat prověřit v odborném servisu. Plyn totiž si nechávají montovat lidé, kteří hodně jezdí a investice vynaložená do takové úpravy auta se jim v dohledné době vrátí. Takže dle mého názoru jedenáctileté auto s najetými km 174 tis. a v plynu bude mít určitě stočený tachometr. Ale to je jen můj názor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.