Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výroba teréní motokáry

Od: batouchov* odpovědí: 31 změna:

Je mi 17 let a jsem kluk s vesnice s obrovskou dílnou a o to méně přístroji *smich* ale s vybavením by v nejhorším případě neměl být problém (otec pracuje v autodílně opelu ale nerad bych ho do výroby něják moc zatahoval protože kdykoliv sním pracuji pohádáme se).:) A teď k tomu hlavnímu chci si vyrobit motokáru do terénu mám spostu trubek spousty rozměrů, kola by také neměla bát problém, motor mám plně funkční z jawy 05 ale nejsem si jistý jestli bude stačit, volant, sedačku, a řízení z auta ale to se zde nejspíš nebude dat použít. Zajímalo by mě jestli je potřeba odpružení a jak by mělo správně vypadat zavěšení kol. Kdyby mi někdo poslat detajlní obrázky toho zavěšení anebo čehokoliv jiného kolem motokár budu jen rád Honzavlach6@seznam.cz Budu rád za každou radu předem děkuji.

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tesyk*
hodnocení

4x

Honzo, dříve, než začneš cokoliv shánět, tak si to dobře rozmysli. Samotná idea postavit motokáru je krásná, ale narazíš na spoustu problémů. Budeš muset vyřešit nejenom to zavěšení náprav, ale taky jak jí brzdit, jestli použít diferenciál, nebo pevnou osu, kam s motorem? vedle sedačky, pod sedačku , za ní, nad ní...všechno má svoje plusy a mínusy a všechno vyžaduje mít přístup k materiálu a k nářadí. Stavba motokáry v tom ryze amatérském smyslu měla cenu za komoušů, to se prakticky nedalo nic sehnat. Dneska můžeš koupit starší čtyřkolku a po drobných opravách vyrazit. A všechno, co bys jinak musel vymýšlet, schánět a vyrábět, tak tam již máš hotové. Já bych osobně, při dnešních možnostech, to jinak neřešil. Musíš si ujasnit, jestli Tvůj cíl je jenom to ježdění a nebo jestli Tě víc baví to dávat dohromady a ta jízda je potom jen takovou třešničkou na dortu.

batouchov*
hodnocení

Jsem si vědom toho že to nebude záležitost 2 dnů a že se setkám z velkými problémy ale jsem plně rozhodnut pro stavbu. Na vyblbnoutí a ježdění už mám doma crossku spíš mě jde o to že by mě stavba motokáry bavila a jak říkáš ta jízda v ní by pak byla jen třešničkou na dortu. Taky se rád přiučím nebo zdokonalím v různých pracích kolem motokáry a navíc když si ji teď sám postavím tak by pro mě neměl být problém si ji v budoucnu opravit nebo vylepšit. :)

stupe

tesyku zdar,
zepár dnů už čtu tvoje příspěvky (nejenom terénní motokáry), líbí se mi tvoje názory na amatérskou výrobu motokár (nelze srovnávat s profi; profi bych rozhodně nechtěl, něco se podělá a jenom platíš) a rád bych si s tebou pokecal přes mail.
Mám už motokáru a jezdí (spíš elektrokáru). Dělal ji tchán - ale jelikož narozdíl od něj nebydlím v paneláku, ale na vesnici, můžu si dovolit trochu rachotu a chtěl bych ji předělat z dynama (styl plný plyn/vypnuto) na motor z pincka (včetně ovládání spojky a řazení).

Řízení si myslím, je ve slušným stavu, zadní kolo je hnané jen jedno a vůbec to nebrzdí (tchán si s brzdami nelámal hlavu, s tím, že běhal za dcerou a brzdil ji rukama). Jelikož s šikovně zpřevodovaným motorem o síle 3,5koně se dají slušně řezat zatáčky (pojedu výhradně po vedlejších silničkách resp. opuštěné parkoviště), rozhodně bych chtěl namontovat diferenciál na zadní nápravu. Jestli máš náladu, napiš na stupe@list.jinde.cz
dík a měj se

buss

Dynamo jako motor? Co to má za výkon, snad startér a zapojit cívky do serie?

tesyk*

Dynamo lze použít jako elmotor a starter zase jako dynamo. Konstrukční rozdíl je akorát v postavení uhlíků vůči statorovým cívkám.. Za účelem zhuštění magnetického pole se kousek posunou na komutátoru.

 

 

tesyk*
hodnocení

0x

Po mých zkušenostech doporučuji do terénu motor alespoň 125ccm a kyvnou přední nápravu, podobně jako u traktoru.

cyril*

Motokára do terénu a kyvná traktorová náprava? Je vidět, že amatérské kutilství se jen tak před něčím nezastaví.

tesyk*

něco se pánovi nezdá?

cyril*

Zdá, nezdá, možná by nebylo špatné nechat si toto řešení patentovat. Na tomto úřadě se klidně jedna drobná rarita mezi kupou ostatních technických nesmyslů určitě ztratí. Jen je mi trochu divné, že toto řešení se neobjevilo ani na jednom autokrosovém speciálu, kterých se v našich končinách prohánělo a prohání stále dost a téměř všechny byly v různých amatérských i profesionálních podmínkách postaveny na velice slušné technické úrovni. Ale jak vidno, technická revoluce ještě zdaleka není u konce. Přeji Vám i Vašim nápadům mnoho zdaru.

tesyk*

Cyrile, chlapečku, vypni na chvíli to svoje PC s těma debilníma hrama a zkus pohlédnout realitě života do očí. Nevím kolik motokár jsi vyrobil, ale věř, že já jsem za cca30 let jich vyrobil již několik a odjezdily na nich všechny moje děti a teď je drhnou i vnoučata. Ono totiž pro 17 letýho kluka neni vůbec jednoduché dělat kyvné polonápravy a zejména pak tu zadní hnanou s poloosami. Srovnáváš tu nesrovnatelné a to profesionální a poloprofesionální výrobu s amatérskou. Zamysli se nad tím co asi stála výroba těch tvých speciálů a kolik do toho může vložit žadatel. Navíc výroba odpružených polonáprav u vozidla o šířce cca 1m neumožní tak velké křížení náprav jako u té kyvné přední osy. Jestli ti to teda něco říká. Zatím tady akorát blbě kecáš, jako každej "poraděnko", ale konkrétně jsi neporadil nic. S takovejma jako ty se setkávám celej život, jenomže mě alespoň vyprovokujete dělat věci, na které na které vám ten váš mozeček nestačí. A právě proto jsem zapsán i Guinnesově knize rekordů a moje výrobky dosáhly ocenění v celém světě.

cyril*

Máš naprostou pravdu, rekordmane! Ale jedinou debilní hru, kterou mám zapnutou je debata s tebou. Bohužel, myslel jsem, že se jedná o stavbu motokáry a ne slepeniny hybridu domácího traktůrku.

batouchov*
hodnocení

Jestli máte lepší nápad (ze zkušeností) napište ho jinak tady prosím nezpochybňujte řešení které mi doporučil tesyk jeli možno přiložte i nějaké fotky použitých řešení na motokáře.

batouchov*
hodnocení

Dobře tak když už budu muset motor schánět tak to si seženu něco silnějšího, pak by mě zajímalo dost zavěšení kol, viděl jsem pár fotek co jste přikládal u jiných příspěvků, dost mě to zaujalo a navnadilo kolik motokár už jste vyrobil? Poslal by jste mi prosím pár detailnějších fotek zavěšení kol a přední nápravy budu rád za každou radu. Předem děkuji.

slonbonjohn*

A co tak si zajít třeba do prodejny, kde se prodávají čtyřkolky a omrknout si to. Ten princip je vlastně stejný a leccos by ti objasnil.

tesyk*

Odkud jsi? Bylo by lepší to probrat osobně.

A pro Cyryla: Je to furt stejný, kecy,kecy,kecy, ale rada žádná...

cyril*

Pro tesika : ano, je to stále stejný - jenom kecy k hloupým radám!

tesyk*

Hele, Cyryle, hoď taky do placu nějakou radu. Třeba nás poučíš a nebo alespoň rozesměješ.

cyril*

Jednu k poučení bych mohl hodit - pokus se příště aspoň o správné opsání nicku.

tesyk*

Píšu Cyryle schválně tak, protože s natvrdlejma to ani jinak nejde, kapišto, Cyryle?

cyril*

Je mi to naprosto jasné. Když je někdo natvrdlej, tak ani jinak psát nedovede.

batouchov*
hodnocení

Z malé vesničky Batouchovice na Třebíčsku. :) Dost jsem si prohlížel to odpružení na různých přístrojích v domácnosti a uvažoval jak by nejjednodušeji a zároveň efektivně šlo provedst. Nestačilo by kdyby se přední náprava s v prostřed přivařenou tyči vložila do tyče druhé (větší) na zadní nápravě a nějakým způsoben zajistila aby od sebe nevyjížděli? A nebyl by při řešení kyvné nápravy později problém s řízením?

Jo a cyrile už to píšu po druhé (asi si to nepochopil) jestli víš nějaké jiné lehko proveditelné a lepší řešení poraď! Zatím tady totiž akorát jen blbě kafráš.

cyril*

Tak s tebou musím také souhlasit, je sice možné, že tady kafrám a pro někoho i hloupě, ale na rozdíl od tebe vím o čem!

batouchov*
hodnocení

Tak možná toho nevím tolik ale nejsem si jist jestli ty jo protože si tady nenapsal zatím nic, proč se nepochlubíš svými zkušenostmi? Jen do toho jsem zvědavý

cyril*

Máš snad dojem, že by se ti lépe usínalo pokud bych se snad zcela zbláznil a začal se pro tvoji zvědavost chlubit?

batouchov*
hodnocení

Možná jo protože furt je lepší když si o tobě budu myslet že si namachrovanej debílek než že si namachrovanej debílek ktererej vlastně ani nic neumí (chudák) :D

cyril*

Pro aspoň částečné zachování tvé duševní rovnováhy se jednou věcí přeci jen pochlubit mohu. Povinnou školní docházku jsem absolvoval na první pokus a navíc si z těchto dob pamatuji i pár základů z pravopisu, které se snažím používat. Chápu však, že dnes se toto moc nenosí, stejně jako základy slušnosti, a proto si spousta "namachrovanejch debílků" myslí, že svým projevem dobře zapadnou do imaginárního společenstva na internetu.

tesyk*

Hmm, tak to máme k sobě 150 km, tak nic. Mě se nejvíc osvědčilo udělat tu přední nápravu kyvnou tak, že v jejjím přostředku je zavařená trubka 1" a do ní jde 3/4" na povrch lehce stočená na soustruhu, aby byla jenom malá vůle. Ta vnitřní trubka je přivařená k rámu, pak jde podložka, náprava a zase podložka, přičemž ta poslední je heftnutá, aby nemohla ta náprava sklouznout. Když to před sestavením mázneš vazelínou, tak to vydrží nejmíň 30 let:)

tesyk*

.

doplněno 28.07.10 21:42:

nevzalo mi to obrázek...

tesyk*

...druhý pokus...

Výroba teréní motokáry
batouchov*
hodnocení

Ok z obrázku je to hned jasnější :) ale nemá to pak ve větším terénu velký vliv na řízení?

tesyk*

Vliv na řízení je dán tím, jak vysoko nad tou točnou máš umístěn ten čep řízení. V ideálním případě je uprostřed, ale rozhodně se nemusíš obávta nějakých problémů i když bude 5-7 cm nad tím čepem. Dochází sice k mírnému posunutí osy kol, ale prakticky to na jízdních vlastnostech nepoznáš. Ono se zase s motokárou nedá v tom terénu tak moc uhánět:), uvidíš, že i 30km/hod je ďábelská rychlost.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]