Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyměnit tělo termostatu za hliníkové (Felicia)?

Od: zdenek2® odpovědí: 19 změna:

Mám na vozu Felicia (zesílená karoserie) ten plastový termostat. To se dost kazí (kroutí se nebo praskne). Chtěl bych tam dát ten starý hliníkový.

S tím jsou spojeny následující problémy. Hliníkový termostat je jenom na jednovýstupové teplotní čidlo a druhé teplotní čidlo (dvouvýstupové) je vzadu na sání.

Jak to teď vyměnit? Musím mít hliníkový kryt termostatu a staré sání, kde je otvor na teplotní čidlo (sání u vozů s plastovým termostatem vzadu žádný otvor na čidlo nemá).

Takže když tyhle dvě věci prohodím a dám odpovídající teplotní čidla plus natáhnu dráty od ECU k čidlu na sání, tak budu mít vůz s hliníkovým termostatem? Nebo je třeba provést ještě něco dalšího? Možná ještě opravit odpor v budíku teploty.

Sání je odlišné pro vozy 50 kW a 40 kW?

Ten hliníkový termostat byl pro všechny motorizace stejný?


doplněno 14.01.24 11:27:

A co řídící jednotka? Není software nastaven na to čtyřpinové čidlo a když ho vyměním za dvojpinové umístěné na sání, tak bude řídící jednotka dostávat špatná teplotní data?


Jak vyměnit tělo termostatu za hliníkové (Felicia)?
Jak vyměnit tělo termostatu za hliníkové (Felicia)? #2

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirib
hodnocení

2x
Přehoď elektriku motoru a řídící jednotky a neřeš hovadiny.
Už by jsi mohl přestat, tyhle stránky plevelit blbostma...
Troll jménem zdenek2 a nekonečný román o Felicii...
hodnocení

Buď rád, že tady řeším problémy s Felicií. Felicie je jednoduché auto. Víš jak složité je například opravovat mercedes? Nedávno jsem se díval na video na youtube jak se mění svíčky na mercedesu a málem mě z toho trefil šlak, co všechno se u toho muselo dělat.

vernon
Přesně. Furt o tom střepu...
Proč nepíše třeba na virt? Tam by mu ti pomatení škodováčtí kutilové poradili lépe.
jirib
vernon
Docela bych se Zdenka zastal. Lepsi cas venovat tomuhle nez aby visel treba na facebook nesmyslu a podobnych kravinach nebo sedel v hospode a mlel kraviny nebo hazel šavle pred hospodou.
Je pravda, ze Felda je uz mimo a spis bych pochopil, kdyby daval dohromady Oktavku combi.
Navic tady na poradte je gumidek, co tomu fakt rozumi *palec*

 

hodnocení

0x

Jaký rok a jaká jednotka? Nafoť ECU.

hodnocení

Ecu je bosch monotronic z roku 1996 s imobilizérem. Logicky, když funguje s tím 4-pin čidlem, tak je na něj přizpůsobená. Proto buď vyměnit ECU za starší z roku 1995 bez imobilizéru (tam už byl ten hliníkový termostat) anebo do stávající ECU dát starý software anebo upravit odpor čidla předřadným rezistorem (to je ale dost piplavá práce).

Mám tu jednu starou ecu, takže výměna asi nebude problém.

Je škoda, že bosch nedal volně k dispozici zdrojové kódy pro řídící jednotku. Pak by šlo dělat v softwaru žádoucí úpravy.

 

hodnocení

0x

Sehnal bych si tohle z Transporteru T4, vrazil tam to čidlo z plastového termostatu a namontoval hliníkový termostat. Hadice, která vede zezadu toho hliníkového termostatu do topení bych par cm od něj přerušil a vrazil tam to Tčko pro čidlo.

wolfautoparts.com/...

hodnocení

Ale kde to sehnat?

Vrakáč nebo auta na rozebrání na díly někde v soukromé inzerci.

Tohle je novější z TSI a taky lze použít to Tčko s čidlem a čidlo jen dát Feldové

vag247.com/...

hodnocení

No ale když vezmeš tu cenu, tak se vyplatí předělat na starý systém hliníkového termostatu. Tyhle experimenty s cizími součástkami nic výhodného nepřinášejí.

Momentálně mám už hliníkový termostat (kryt), sání, ecu. Dávat to tam ale zatím nebudu, protože ten plastový termostat zatím funguje.

Ještě teda nevím jaké je číslo termostatu, které patří do toho hliníkového krytu? Nebo jsou stejné jak pro plastový tak hliníkový? A jaké je číslo ať to můžu koupit?

Na hliníkovej musíš mít jinej kabelovej svazek a nebo vyrobit. Proto to Tčko a původní čidlo. Lze to i to.

Termostaty mají většinou číslo dílu ještě Favoriťácké.

Tím nýtkem u disku termostatu se to montuje na 12 hodinu, aby byl co nejvýš a správně odvzdušnil. U Felciie s plastovým se to dělá vytažením čidla, aby ušel vzduch. Tady je ten průtokový nýtek.

automotokonicek.cz/...

hodnocení

S tou kabeláží se to má následovně.

Plastový termostat má čtyři vodiče k čidlu (tzn. jsou tam dvě čidla v jednom). Dva jdou do ecu (jedno čidlo) a dva jdou do budíku teploty (druhé čidlo).

Ten vůz s hliníkovým termostatem má čidlo s dvěma vodiči na sání a dráty jdou do ecu. Z čidla na termostatu jde ale jenom JEDEN vodič do budíku teploty.

Tak teď co s tím. Ty dva vodiče z čidla na sání půjdou do ecu stejně jako šly do ecu z plastového termostatu, jenom se ty dráty musejí natáhnout až k sání. Předpokládám, že piny v ecu jsou stejné.

Co ale s tím čidlem, které má jen jeden vodič, zatímco plastový termostat má u čidla vodiče dva? Copak se ty budíky liší? Já mám dojem, že jeden z těch dvou vodičů do čidla je zem, zatímco to jednovodičové čidlo bere zem z obalu hliníkového termostatu. Je to tak? Jak tohle vyřešit?

Obecné pravidlo značení v autotronice zvláště u VW koncernu jsou:

Hnědý - zem

Hnědobílý - zem čidel a snímačů.

Takže jeden hnědobílej nevyužiješ, ale netuším zda to pojede, protože integrované obvody zvláště ty spešl automotive s mnoha vstupy a výstupy (třeba od Infeonu) mají snímačové země schválně oddělené k vůli rušení a přesnosti. Hlavně snímače s HALL čidlem.

Toto by chtělo asi vyzkoušet v praxi, zda to půjde.

Případně si najít vhodnou literaturu a schémata a kouknout se do nich kam co vede před rokem 96 a co je jiné po roce 96. Co ale tuším, tak schémata monotoronicků jsou téměř všude pro verze 94 až 95.

Koumej. Sám netuším.

hodnocení

Já myslím, že když jde o vodič k budíku teploty, tak není co jiného řešit než to zapojení vodičů. Jeden vodič - zem "zahodím", protože čidlo v hliníkovém termostatu je již uzemněné, a druhý připojím na jednopinové čidlo a to je ten vodič, který jde k budíku. Tím je to hotovo.

Čidlo plastového termostatu má dva vodiče asi proto, že je z plastu a nemá přímý kontakt na karoserii. Musí proto mít svoji zem. Druhým vodičem to čidlo posílá signál k budíku ve formě velikosti odporu ve vodiči. Což je stejné jako u jednovodičového čidla.

Ještě jsem zapomněl, že možná je v budíku teploty jiný odpor. Anebo je tam stejný odpor, protože ta čidla jsou asi funkčně stejná, tzn. dávají stejný rozsah odporů a jenom navenek jinak vypadají.

 

Hlavně ty hnědobílé čidlové kostry jsou k vůli eliminaci přechodových odporů. Jak by se odpory nasčítali, tak by čidlo ukazovalo místo 80C třeba 100C, atd...

U budíku to nevadí. Tam je přesnost +/- autobus, ale u ECU motoru je to přesné.

Mínus z ECU by muselo projít drátem 31 z ECU na karoserii, z karoserie na mínusovej drát baterky, kterej propojuje i blok motoru a z bloku motoru přes šrouby do hlavy motoru a z hlavy motoru přes štefty na hliníkovej termostat a z něj přes měděnou podložku na mosazné čidlo a obvod by se uzavřel.

To by bylo dosti nepřesné. Proto i to čidlo zezadu sání je dvoupinové a kostru používá čidlovou svazku přímo do ECU nejkratší cestou.

hodnocení

A není to tak, že díl sání je od motoru a karoserie odděleno nevodivým těsněním, tudíž tam do toho čidla musí jít vodič zem?

To sání vodivé je. Právě přes ty štefty, kterými je přišroubované k hlavě. Stejně jako termostat. Proud jde z hlavy do šteftů a pak do matky a matka se opírá o podložku a ta o hliníkové sání.

Nejde to přes těsnění. To pochopitelně izoluje, ale jde to přes ty štefty, takže celý motor má stejný vodivý el. potenciál.

ŘJ si můžeš ověřit diagnostikou.

Obě čidla dej do kapaliny a pak připoj jedno či druhé k ECU a porovnej hodnoty. Stejně tak jim můžeš změřit odpory multimetrem.

Tady má borec vývozní 97 Felinu s karburátorem. Turek

briskoda.net/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma termostat felicia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]