Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je nutný tlak v chladicí soustavě -- Fabia 1,4 mpi

Od: bery* odpovědí: 9 změna:

Jsem tu dneska snad s posledním dotazem.

Nedávno jsem tu řešil dlouhodobou drobnou netěsnost těsnění pod hlavou u fabie, kde pod tlakem nepatrně prolíná voda do oleje v oblasti zdvihátek, nehorší se to nějak rapidně, auto s doléváním cca 1L/1000km jezdí a rád bych to tak bylo ještě do jara, v tomhle počasí se mi do toho nechce ... Než dočasně lít do chladiče nějaý utěsňovací srágory, případně hořčici nebo lógr, šlo by zatím s autem jezdit bez tlaku v chladící soustavě, ať nemrzka zbytečně nekontaminuje olej? Netěsnost je asi opravdu malá, kápne to tam jenom při natlakování, jinak tlak soustava drží i dlouhý hodiny po jízdě. Nemrzka je G13 cca napůl s vodou, takže bod varu by měl být poměrně vysoko. Nebo reálně hrozí i teď zimě vyvření, pokud bych třeba znetěsnil těsnění víčka expanzky? Kamarád takhle kdysi léta jezdil s renaultem 19, kde měl místo víčka jenom položený víčko od kořenky Kotanyi :)

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Tuším že ty "srágory" utěsňovače chladiče či chladicí soustavy funguji skvěle. Ale je tam podmínka - kov, patřičný tlak a současně i vzduch-za splnění těchto podmínek to funguje. Pokud opravdu jde voda (chladicí kapalina) do oleje-tam to nepomůže. A jen tak mimo chladicí soustava dnešních vozidel je přetlaková. Tam kde by vyšší teplota vody byla OK, tam bez přetlaku už vaří!

Záleží při jaké teplotě. I samotná kapaliny posune bod varu. Nejen přetlak.

 

hodnocení

0x
Čím větší je tlak tím vyšší je bod varu.
Do uzavřené soustavy se dostane zlomek kyslíku tím je koroze soustavy minimální.
U jednoho traktoru co jsem jezdil tak schválně bylo víčko bez těsnění protože šel tlak do vody.

 

hodnocení

0x

Raději bych to opravil, protože páry a potřísnění kapalinou lakované plochy motorového prosotru dojde k poleptání. U Favorita mi tekl kohout topení a kolem toho kohoutu totálně sežranej lak.

bery*

U fabie je přece z expanzky přepad, tam to, myslím, společně s ostřikovačem teče do nosníku a vytejká uprostřed pod autem, takže co oči nevidí, srdce nebolí :) Lepší bordel je u feldy, když uletí víčko od oleje a zjistí se to až buhvíkdy, protože v autě "už dlouho něco smrdí" :) To byl taky patent, to víčko jenom na gumě u 135/136. Nebo když nedávno matce u O2 napraskla hadice od topení, pod kapotou všechno zechcaný, růžový, ulepený, fujtajbl. Ale umyl jsem si od toho akorát ruce :) , nepatřím k těm, co auto leští i pod kapotou :) Naopak, klidně tam, kde něco začíná kvést, nebo by jenom začít mohlo, stříkám olej, ať to vypadá, jak chce ...

Napadlo mě, že by ta beztlakost šla dočasně a nedestruktivně zajistit třeba jenom vyndáním o-kroužku z víčka, nebo jeho znetěsněním třeba skřípnutým vláknem silonu pod o-kroužkem, aby tlak pomalu unikal a aspoň nepůsobil tak dlouho.

Jde mi fakt jenom o to, jestli je reálný, že v běžným provozu teď zimě, s funkční saharou, voda najednou nevyletí, klidně můžu i ten větrák zapojit natrvalo. Prostě aby to spolehlivě vydrželo do jara a nemusel jsem polovičce půjčovat auto na každou delší cestu s dětma, protože s tímhle bych si ven z města netroufnul :)

G13 1:1 by měl mít bod varu snad až 114°C, což už nemá tak daleko ke 120°C, při kolika by, co jsem našel, měla začít vařit voda pod tlakem zvýšeným o 1 bar (což tam asi tak je a použití jen vody taky vyloučit nejde). A je tam obyč termostat, ne jako u mě v oktávce 105°C s elektrickým ohřevem, kde se s prasklou hadicí po provizorním zatěsnění a dolití vodou jet prostě nedalo, hned to bez tlaku vyvřelo, takže bylo potřeba na cestě termostat otevřít přivedením napájení a pak to s 65-80°C čistou vodou bez víčka dojelo domů i s obytným přívěsem. Jen aby to takhle snadno šlo i s klasickým 90°Cnebo kolik termostatem.

 

bery*
hodnocení

0x

Tak jsem zjistil, že i bez těsnícího víčka to uvařit nejde, aspoň ne tenhle kus, kde totiž evidentně nefunguje termostat, ručička se sotva odlepí a řidič mrzne (pár dní s tím jezdím já :)) Řidičce to divný doteď nepřišlo a ručičky si všimla až po upozornění, že si jí má všímat, aby to bez o-kroužku ve víčku náhodou neuvařila, čemuž tu ležící ručičku i připisovala :)

Každopádně, překvapil mě právě zakoupený termostat s víkem Maxgear (200,-), kde část, která u originálu minule praskla (plastový očka, o který se vložka termostatu opírá), jsou kovový ! Zítra ho přehodím, snad bude i fungovat :) Ale první dojem budí dobrej, zatím mi přijde, že Maxgear je ve fázi, kde Meyle bylo někdy před 10 lety, než se zkazilo - snaží se budovat dobrý jméno za dobrý ceny.

Teď váhám, jestli od něj zkusit i spojku, na Alegru láká cenou za sadu jen pár korun přes litr, nemá někdo zkušenost?

 

hodnocení

0x
Nejezdil bych bez tlaku vody. Na palubovce nevidíte skutečnou teplotu, ukazatel je softwarem přilepen na 90 i při teplotě kolem 100 °C, při které voda bez tlaku vaří. Navíc zatím je zima, ale až se oteplí, bude hůř. Často nejvíc vody uteče do oleje až po zastavení motoru, kdy natlakovaná voda i hodiny prolíná těsněním, než se odtlakuje. Proto často stačí pouze po každé jízdě povolením víčka upustit tlak.
bery*
O tom zobrazování budíkem (bohužel) vím, u oktavky s řízeným termostatem (80-105°C) se drží na 90°C v rozsahu asi 70-110 ... To upuštění tlaku po dojezdu je dobrá myšlenka, bohužel asi akorát pro řidiče, řidička spěchající ráno na sedmou do práce má jiný priority a není s takovým stylem provozu kompatibilní:) Jak se oteplí, hlavu sundám a odvezu nechat líznout, jen se mi do toho nechce na ulici v tomhle počasí a vo vo vo tom to je :) Ono právě bez tlaku kapalina mizet třeba vůbec nebude, ale ty hodiny, kdy to po jízdě normálně zůstává natlakovany, jsou pro úbytek při netěsnosti jinak asi zásadní. Jinak je v tom G13 cca 1:1, což by mělo mít teplotu varu i bez tlaku snad až někde nad 110°C.
Mohlo by stačit pod víčko skřípnout silonový vlasec. Pokud to i prdí do vody, nebude to stíhat utíkat a tlak bude limitován ventilem ve víčku, po zastavení motoru tudy ale tlak během krátké doby uteče.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]