Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak upravit budík teploty z MPI na BMM?

Od: zdenek2® odpovědí: 7 změna:

Četl jsem, že jediný rozdíl budíků z vozu Felicia MPI oproti budíkům z vozu BMM je jiný teploměr, který ukazuje jinou hodnotu teploty chladící kapaliny a tento rozdíl v budíku je technicky dán jediným odporem, jeho jinou hodnotou. Napadlo mne, že je to ten odpor na obrázku. Na obrázku je vymontovaný ukazatel teploty chladící kapaliny. Když tento odpor vyměním za ten z budíku BMM, tak by budík měl ukazovat správnou teplotu v mém vozu 1.3 BMM? Je to tak?


Jak upravit budík teploty z MPI na BMM?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Jo, je to tak.

Další věcí jsou ty plexisklové světlovody. Ty jsou stejné do roku 99-2000 a pak jsou jakoby vylepšené co jsem si všimnul. Není tam u žárovky jakoby ten plexisklový trojuhelník, la eje tam pro žárovku světlovodný váleček ve kterém žárovka je.

K těm světlovodům musí být kompatibilní i ten bílej plastovej nosič těla celé přístrojovky.

hodnocení

Jestli tomu dobře rozumím, tak budík z mpi má jenom rozdíl v teplotě vody. Budík z dieselu je nepoužitelný a co budík z 1.6? Jaký je tam rozdíl oproti bmm?

hodnocení

I když, pokud rozebereme budíky na jednotlivé kusy, tak tachometr by se měl dát použít vždy, tj. ze všech variant felicií?

Otáčkoměr asi taky?

A teploměr po úpravě odporu asi rovněž?

Je jasné, že plošný spoj například z dieselu je nepoužitelný.

Ještě mne zajímá 1.6?

1.6ka by měla fungovat normálně, ale nikdy jsem toto netestoval.

1.6ky mají jinou grafiku budíků. Chybí červené a zelené pole otáčkoměru a u teplot chybí čísla. Také font písma a čárek je jinačí.

Odpor v budíčku je jiný k vůli čidlům na chladící soustavě. Ty máš mosazné jednovývodové, MPi mají žluté a modré, nafta tuším zelené dvojité čtyřpinové s NTC rezistory.

hodnocení

Jak je to s palivomery? Je tam take nejaky odpor, ktery lze upravit na bmm? Napriklad z dieselu?

Co vím, tak do roku 96 je jinej reostat. Ale dá se vyměnit ta destička na plováku. Nebo budík, aby to bylo kompatibilní. Do roku 96 to zmiňuje i manuál k plaubnímu počítači APRI TC-6.

Nekompatibilita dá jen odchilku ve stavu ukazatele.

Nafty mají jen plovák. Bez čerpadla. Stejně jako karburátorové Felicie na vývoz na východní export.

...

Pro zajímavost větší sranda je záměna budíku u Fabie předface a poface včetně palivoměrů (čerpacích jednotke v nádrži). Tam přehození ukazuje plnou na prázdné nádrži a opačně *smich*

 

hodnocení

U tohoto teplomeru z vozu MPI jsem nameril hodnotu odporu 97 ohm. Podle barevneho kodu na odporu by to melo byt 127 ohm. Hodnotu odporu na teplomeru z vozu bmm jsem jeste nemeril.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]