Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak rozmontovat tachometr ve vozu Felicia?

Od: zdenek2® odpovědí: 14 změna:

Potřebuji rozmontovat tachometr z palubních přístrojů vozu Felicia. Dva malinkaté šroubky mám již vyndané, ale zdá se, že to drží na tom středovém kolečku, které nelze sundat. Vypadá to, že se jedná o bezpečnostní prvek, aby tachometr nešel rozmontovat. Jak ho rozdělat a nezničit?


Jak rozmontovat tachometr ve vozu Felicia?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Musíte opatrně stáhnout ručičku, pak se dostanete dál. Ručička je pouze "natvrdo" nasazená.


doplněno 12.01.24 14:42:

Kleštěmi ne. Je třeba opatrně páčit přímo na osičce mezi plechem stupnice a osazením ručičky na osičce.

hodnocení

Tak jsem z toho nervózní. Ručička je z jakéhosi plexiskla a když za ni tahám kleštěmi, tak nejde ani trochu. Nerad bych ji zlomil.

hodnocení

Ta ručička má prý nějakou zarážku.

Nešlo by to středové kolečko podebrat vidličkou a zapáčit nahoru?

ml1

Tipoval bych, že je to jako když rozebíráte budík, je potřeba opatrně sundat ručičky, aby se nepoškodily ani ty ručičky, ani ciferník. Tady je jen jedna. Vypadá, že i tady je to plastový díl (ručka) na kovové osičce. To jde sundat normálně rukou, přiměřenou (ne moc velkou) a správně mířenou silou.

Větší legrace potom bude dávat to dohromady. Zvlášť jestli se vám rozsypou ty bubínky s číslama. I jenom je složit bývá horor a ještě nesmíte mít žádné číslo v mezipoloze (takže to budete skládat opakovaně, dokud se netrefíte), protože jinak se zasekne a nepočítá. Tachometr jsem teda nikdy neskládal a nerozebíral, ale různá telefonní a magnetofonová počítadla, co jsem si s nima vyhrál (i několik elektroměrů a taky vodoměr, ten byl asi nejhorší, protože to počítadlo jakožto i všechna kolečka tam pohromadě držel právě ten přední panel).

lmgify

Ta ručička je plastová, aby svítila. Někde je tam dioda, která do toho plastu svítí, světlo se pak šíří tím plastem a odráží dopředu (směrem od budíku).

ml1... zde to není tak rozpadací. Vevnitř je plexisklová kostra na které je počitadlo jako samsotatný díl.

 

hodnocení

Odpovím si sám. Tady jsem našel návod:

feliciaklub.cz/...

Je nutné to středové kolečko odpáčit nahoru. Buď dvěma šroubováky anebo vidličkou.

Ne, to je špatně.

Zezadu jsou dva bubínky. Měděný a ocelový. Ručičku si natoč na 50km/h a zezadu si poznač vzájemnou polohu obou bubínků čárkou lihovou fixou.

Pak pusť ručičku, aby spadla do dorazu na nulu a prstem v díře bubínek podrž a ručičku kruť směrem ke 100km/h a při tom krutu se ti uvolní třením z osky a pak i u toho tahej a vytáhni ji z osky.

Tím sundáš potisky a nerozhodíš si přesnost tachometru.

Až to budeš dávat stejným stylem zpět, tak jenom krutem ručičkou nastavíš 50km/h a bubínky musí lícovat na čárku, kterou jsis tam udělal.

Jiný postup je hrozně fušerský a dá to moc práce opět seřídit.

Páčením navíc ručička může prasknout. Z toho bych si příklad nebral.

Gumídku / méďo náš anglický, díky za návod. Sice bych potřeboval rozebrat i počítadlo a lidsky nastavit správný počet km, ale k tomu by asi muselo dolů i to hodinové pérko pod potiskem budíků. Na to nemám ani vercajk, ani oči a tak jsem využil pružnosti plastů a budík vypadá OK. Teď jen aby se umoudřilo počasí a já mohl přehodit tachometr do auta místo toho nefunkčního a vyzkoušet.

bear

Angl. Méďa tě zdraví.

Osička počitadla je na koncích co přečuhují z plastové kostry krabičky rozplácnutá.

Ovšem nic neprání tomu, aby jeden konec šel i rozplácnutý opatrně zatlačit přes tu plastovou krabičku dovnitř. Osičku pak posuneš vytažením pod první kolečko, aby se ti to nerozpadlo a vyhneš kousek stranou od těch středových přepočítávacích posunovacích minikoleček mezi velkýma. Tím, že to z těch převůdků stranou odhodíš, tak si prsty nebo pinzetou všemi číselníky pootočíš dle potřeby a zase to opatrně přiložíš na ta přesunovací horní minikolečka a osičku zase vytlačíš ven na původní místo.

Tím změníš číslenou hodnotu km bez poškození.

Na vrtačce to trvá dlouho a kolečka se tak šíleně omlacují, že počitadlo nenávratně poničíš. pak nejsou kolečka nikdy v úplné ose a různě šilhají dolů či nahoru.

*frajer*

Tak se oteplilo a neprší, jedna z posledních příležitostí něco "na chodníku" na autě udělat. Tachometr přehozený, chodí, necvaká. Ten vymontovaný bude OK, jen se svezlo do strany šnekové kolo. Tak jsem ho posunul zpět a zakápnul vteřiňákem. Horší je to s plasty na palubce, na co se člověk podívá, to se láme (rok výroby1998) rozborka max. 15 minut, sborka snad hodinu *ee*.

bear

Černý ovál s vypínači se musí sundávat v jednom kuse s přístrojovkou.

Jak se to kdejakej blb snaží hned oddělit a sundat ty horní třmeny, tak popraskají snad všem ty spodní plastové hříbky, které jsou usazeny v tom plastu dole.

To je prostě fatální chyba při demontáži z neznalosti.

Pak zdravou přístrojovku na Feldu, která nemá nic prasklého, aby člověk pohledal...

Caplík pro gumovej hříbek v hajzlu jeden, upadl už při první rozborce někdy skoro před 20 lety a to už se v tom někdo hrabal přede mnou, tak jsem ho přilepil a lepidlo jaksi za těch x let vzalo kramle. Největší estráda byla s kontrolkou alarmu (dodělávka). Jak jsem jí vymáčknul, už nešla zpátky a plast se začal drolit. Asi Čičina a moc sazí. Ale máš pravdu, největší problém dělaly plasty, které někdo blbě smontoval. Dostat tam horní kryt sloupku volantu byl problém vždycky, natož teď. Spára prostě nesedí, páč to někdo kdysi smontoval nakřivo a plasty se prohly. No, je to tam a pan majitel (tchán) ať se třeba staví na hlavu. Co mě příjemně překvapilo, byly značky, co jsem si před lety dělal :).

bear

Na svojí jsem ty bílé hříbky omastil silikonovou vazelínkou, aby snadno vyklouzli z těch gumových kloboučků dole. I to dle mě plastové bílé hříbky dost zachrání.

Na perfektní spasování černého oválu k šedé palubce je potřeba mít dole volant. Černej ovál má totiž v oblasti dole uprostřed pod budíky mezi hříbky vodící černý jazýček, který musí vklouznout do díry v šedé palubce. Jen tak potom černej ovál není u volantového sloupku vystouplej.

Nemluvě o tom, že je potřeba na převodovce uvolnit v motorovém prostoru náhon tachometru. Jinak se s tím přetahuješ a nebo tam zezadu nedáš prsty, atd..

Je to i v dílénské příručce ve správném postupu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]