Nejste přihlášen/a.
Nějak se mi plní seznam závad na "až bude lepší počasí" ![]()
Pozoruju už dlouho slabý vibrace při rychlost od 80km/h nahoru, je to cítit jen v tahu, při ubrání to ustane, zároveň je to chvění znát celkově v karoserii a maličko v šaltpáce, ale vůbec to nejde do volantu, taky při zatáčení žádný šmajdání neco loupání - je správná moje domněnka, že to může být jedině vnitřním kloubem poloosy? Vím o nahmatatelný v vůli v jednom vnějším, ale tam by problém asi šel do volantu, je to tak? Stejný problém, jen výraznější, jsem měl kdysi u feldy a tam za to mohl vnitřní kloub, samozřejmě až ten poslední, co jsem postupně vyměnil
A u favorita, když odcházel vnější, tak se to projevovalo vykopnutím volantu z rukou v okamžiku ubrání plynu při jízdě ve vyjetých kolejích, kdy se v měkký kastli asi nepatrně měnil rozchod kol a tím poloha kloubu (nakonec se rozletěl při přejezdu příčnýho prahu) ![]()
Vím, že u těchhle 1,6 praskají nýty v diferáku, ale u 2001 už snad byly silnější a ty slabší by 412tkm, navíc třetinu z toho s dost hrubým zacházením, asi nevydržely
, taky nic nehučí. Klouby jsou snad ještě všechny původní, maximálně jestli jeden vnější už jsem neměnil, nevím.
Ano. Vnější kloub obvykle cvaká v rejdu, vnitřní kloub vibruje pod plynem ve vyšší rychosti. Ale i vnější kloub umí vibrovat jen pod plynem, a můžou to dělat i nevyvážený kola, koplej ráfek nebo boule na gumě.., příp. se sejde několik drobností dohromady který by samostatně nedělaly nic, ale v kombinaci se to třepe.. Ale vnitřní kloub s vymačkanýma ploškama je na tenhle projev nejpravděpodobnější...
Díky za utvrzení v mém předpokladu, vnitřní klouby měním radši, tam je to jenom 6 imbusů a ségrovka, i manžety na vnějších měním radši přes sundanej vnitřní, než ho srážet z poloosy palicí. Vliv gumy nebo ráfku bych vyloučil, všimnul jem si toho už v létě, kdy by to bylo ideální řešit, ale když se to nějak citelně nehoršilo, vyčkával jsem, jestli to nezmizí právě s přehozením kol (celá obutá sada) na zimáky, před Vánoci přezuto a žádná změna.
Tak koupím vnitřní, začnu vlavo, kde se nějaká vůle dá na poloose nahmatat.a když se mi nebude zdát, vyměním i vnější. Ten mám do foroty už 4 roky, kdy jsem kvůli nějakým pazvukům, skřípání a cvakání koupil ložisko i kloub a jak se při demontáži ložiska ukázalo, za všechno mohla jenom povolená středová matice (nepochopitelný, 300Nm nebo kolik, zarezlá po 18 letech a 350 tkm a byla volná). A já už zatím měl někde vloženou v košíku i opravnou sadu šroubů místo nejtů do diferáku ![]()
Koukám, jakej kloub. případně celou poloosu objednat, ať to nestojí zbytečně moc, když tu máme to Allegro ![]()
Chápu správně, že některý jsou pro 1,4 + 1,6 + 1,9sdi a jiný pro všechno silnější? Je případně celá poloosa určená pro TDIčko použitelná i pro 1,6 (našel jsem ji levnější a předpokládám, že bude víc dimenzovaná), nebo se liší třeba jiným tisícihranem do náboje, zkrátka a prostě nepasuje?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.