Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Srážka plnění z havarijka ze strany pojišťovny

Od: nimha® odpovědí: 8 změna:

Ahoj,

mám teď v servisu (autorizák hyundai) svoje auto (taktéž hyundai, 3 roky staré), kde je na výměnu část předku (nic vážnýho, jen nárazník a světlo). Byla to moje blbost, nedal jsem při parkování ručku ani kvalit a auto sjelo do příkopu. Nicméně mám havarijko, takže by to mělo jít kromě spoluúčasti za pojišťovnou.

Když jsem dal auto do servisu, přijímací technik to časově odhadl na min. 10 dní (a to díly už na to objednávali předem) a na moje překvapení, proč tak dlouho, říkal, že je to kvůli uznání výše škody od pojišťovny. Tj. co jim proplatí (slíbí proplatit). Čili i když jsem jim dal plnou moc na vyřízení celé věci s pojišťovnou (Uniqa) + u pojišťovny je založena pojistná událost, neberou to jakože to opraví, mě naúčtujou spoluúčast a zbytek dají na pojišťovnu, nýbrž servis čeká, jak to pojišťovna proplatí (resp. v rámci tzv. krycího listu přislíbí proplatit) - jestli celé (mínus spoluúčast) nebo ne. No a do té doby tam auto visí jako rukojmí.

Proč se tedy ptám – řešil jste někdo, že by Vám (resp. servisu) neproplatila pojišťovna z havarijka, co měla, a museli jste s ní nebo servisem nějak handrkovat? Nemyslím, že to nastane, ale nevím, jak bych řešil situaci, kdy by mi v servisu řekli "máte to hotovo, ale pojišťovna část neuznala, takže nám musíte doplatit 20 tisíc". Předpokládám, že servis by auto jinak nevydal a pokud bych to zaplatil, tak zase pojišťovna i servis bude mít své a nebude to chtít nějak otevírat... a taky nevím, kde by byla vina (u koho to řešit), jestli to servis moc předražil nebo pojišťovna je lakomá...

Doufám, že to nenastane, ale radši se ptám předem.


doplněno 25.01.24 10:59:

Tak nakonec to dopadlo dobře, platil jsem jen spoluúčast.

Děkuji všem za Vaše rady.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar arne1

Je dobré používat smluvní servisy pojišťovny, nejenže je nižší spoluúčast, ale servis si vše sám vyřídí. Rozpočet pojišťovny bývá velmi rychle - jednotky dnů.

hodnocení

JJ, tohle je smluvní servis té pojištťovny. Servis si to s ní vyřídí, k tomu jsem mu dal plnou moc. Akorát nevím, proč by mohla nastat situace, že by to neproplatili z 100 %.

 

hodnocení

2x
avatar rumicek

Nemám zkušenost z posledních let, ale stává se to. Pojišťovna neuznala něco, co se při rozebírání rozpadlo nebo co museli uříznout.

 

golfista400
hodnocení

2x
Dobrý den,
V servisu to řešíme úplně stejným způsobem. Vozidlo se přistaví k opravě, je přivolán mobilní technik pojišťovny na prohlídku před opravou (nebyla-li již provedena u vás) stanový cenu a rozsah opravy (ve všem společně komunikujeme). V průběhu opravy může být technik přivolán k pořízení další dokumentace objeví-li se nějaké poškození po odstrojení. Po provedení opravy vše potřebné včetně plné moci (je-li událost hrazena formou krycího dopisu) a dále se čeká až likvidátor projde celý váš případ a zašle tento krycí dopis. Zde se bavíme o cca 2 dnech až klidně týdnu, dle pojišťovny. Z havarijního pojištění se v podstatě nestává, aby došlo k neuznání části opravy. V takovém případě musíte servisu danou část uhradit, jinak vozidlo nebude vydáno. A s pojišťovnou dále řešit, například doložit nějaké foto z místa nehody a podobně. Může se tak stát například při srážce se zvěří, kde není přivolána policie a na voze nejsou vidět jasné známky poškození zvěří.

 

hyundai
hodnocení

0x
Dobrý den.
Schválně jestli by jste byl hodny a napsal jak jste pořídil.
Taky mám hyundaie novýho 4.roky na lízačku a pojištění u uniqy.
Já teda žiju stím že to dají do pořádku a po mě budou chtít pouze spoluučast..
Dik za info.jestli si vzpomenete...:)
hodnocení

Dopadlo to dobře, platil jsem jen spoluúčast.

 

hodnocení

0x

Ano stalo. Bylo to dávno, kdy spěchající firemní auto 90km/h nabouralo do velmi pomalu jedoucího auta 20km/h za zatáčkou . Autoservis okradl, pojišťovna zlodějinu krýt nechtěla a málem byl soud.

--------------------------------------------------------

Zásadně nekupuji nic ( auta ), kde je cokoli, co se mi nelíbí buď přímo, či nepřímo.

Když bych věděl, že auto bude pojištěné u UNIQA a jiných výborných pojišťoven, tak jdu o dům dál.

Tak jako stejně v autoservisu chci vidět, že olej vytekl a byl nalit nový. Ne jen půlka a filtr utřený hardou, aby vypadal nově ... Ne? Nejde to? NASHLEDANOU ...

Ve smlouvě s úvěrovou společností je zajišťovací převod práva? NASHLEDANOU.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]