Nejste přihlášen/a.
Může bejt, pokud s ním budeš umět a budeš rozumět co měříš. Napětí a čas a pokles napětí.
Větší vypovídající hodnotu o kapacitě ovšem má bezzátěžák pro laika.
Zrovna u toho Konnwei KW208 jsem četl, že je celkem nepřesný - baterka, která měla skoro třetinovou kapacitu oproti původní vyhodnocena jako OK (16Ah u 40Ah baterie). Podobně (jen trochu míň nelichotivě) se psalo i o Voltcraftu (konkrétně Voltcraft VC-BT100) a zatím jediné dobré recenze na tester pod 1.000,- jsem zatím našel na testery od Topdon (verze BT50 nebo BT100).
Máte nějaké zkušenosti s tím Topdonem popřípadě umíte doporučit nějaký přesnější tester?
Spíš něco takovýho, bezzátěžový diagnostikuje i jaký proud je baterka shcopná dát (což je nejdůležitější údaj)
je toho mraky..
Na základě napětí a vnitřního odporu co změří a dle programu v měřáku se propočítá ten proud. Je to vypočtená hodnota. Poměrně přesná. Na stejném principu se vpodstatě měří ESR u kondenzátorů.
Ten topnej krám jsem už nevyužil pár roků. A vpodstatě ho nahrazuje voltmetr a startování startérem. Mě to tedy příjde jako vyhozený prachy dát 1000kč za plechovou spirálu a voltmetr s krokodýly. To lze i vyrobit
Tyto chytré měřáky v každém případě neměří kapacitu jak tady někdo píše! To je prostě nesmysl. Měří stav nabití a pak zakzvaný "studený start "- proud. (Lze i dobíjení atd.) To je podle určité legislativy postup dle normy (ty lze na měřáku nastavit) podle proudu na baterce (to je ten proud v závorce podle příslušné normy, u nás obvykle EN) vyhodnotí proud jakou má baterie v A a pak procentuelně. Zatím co jsem se setkal, tak u všech je baterie vadná pokud je proud pod 75 procent udávané hodnoty na baterii. To samozřejmě neznamená, že třeba nenastartujete, ale prostě není baterie už v kondici.. Což ve skutečnosti bývá problém častěji u dieselu který je náročnější na startování. U benzínu to může být klidně méně, ten je na start celkem nenáročný. V každém případě nezjistí kapacitu a ani samovybíjení ...
Mám v práce několi let Magneti Marelli takový tester s tiskárnou, tehdy cca asi za 8.000Kč a doma mám svůj takový asi za 1600 Kč ,GYS, mají ho teď na Conradu (Toolit DBT300) , bez tiskárny ale je v pohodě a tehdy jsem ho porovnával s tím Marrellli a v pohodě... Spíš tak pro osvětlení situace okolo... Kdo se trochu okolo tím zabývá, tak je to dobrá věc. Mám ještě ten původní zátěžový jak tam kolega na něho odkazuje. Dříve to bylo lepší než nic... Nevím jak je to s těmi nejlevnějšími přístroji dneska, ale jeví se mi, že prostě někdo vyvinul nějaký měřící soubor a teď ho používá každý ve svém zařízení, neboť logika ovládání je obdobná...
Větší vypovídající hodnotu o kapacitě dá bezzátěžový měřák, který změří proud dle EN.
Tak to bylo myšleno. Kapacitu neměří.
Obě metody mají svá pro a proti.
Pokud budeš měřit s topnou zátěží, kdy aku dáš do zkratu spotřebičem měřáku a budeš sledovat pokles napětí, tak by jsi měl umět vyhodnotit, kam to má klesnout a proč to kleslo na 10V a ne na 12V.
Musíš mít zkrátka praxi v tom, aby jsi poznal, zda je baterka na vyhození nebo ještě použitelná.
Pokud si to koupí laik, tak to vpodstatě dobře vyhodnotí jen tak, že během měření pár sekund v zátěži s měřákem poklesne napětí blíže k nule.
Měl jsem baterku s Fabie 1. V jednotkách BSG a budíků a motoru byla zapsána závada o vadném napětí na svorce 30 sporadicky. Motor šel normálně startovat a normálně šlo jezdit. Jen ta závada.
Baterka na zátěžovém měřáku pořád ukazovala, že je použitelná a má sílu.
Nakonec dojezdila 2 roky ve Felicii a do Fabky jsem koupil novou a chyba na svorce 30 už se neukázala.
...
K čemu mi takový měřák potom je? Baterku před smrtí poznám i bez něj jen podle ochoty startéru při startování.
Navíc ten zátěžák odebírá jen nějaký velký proud na tu topnou spirálu uvnitř co by zátěž. Jinak baterku 40Ah do nějakého pidi auta mohu dost potrápit a napětí jí může dost klesnout a baterku 110Ah z náklaďáku ani nerozhodím tím, že z ní odeberu 40A na test. Potřeboval bych pořádnou zátěž. Adekvátně k těm Ah co baterka zrovna má.
...
Bezzátěžák změří vnitřní odpor díky sulfataci desek a konstrukci (každá i nová má nějaký vnitřní odpor) a dle jeho velikosti měřák přepočítá proud, který je baterka chopna dodat. Podle jmenovitého proudu na štítku pak lze dostat relevantní údaje o její schopnosti, zda opravdu už je slabá a nebo ji stačí ještě dobít. Případně dojezdit v menším autě bez náročných spotřebičů a start-stopu.
...
Navíc ten zátěžovej měřák je velikej a tohle můžu strčit do kapsy.
Ale oba mají smysl. Ale pokud neprodáváš baterky a jen vpodstatě opravuješ auta a chceš vědět, jak na tom baterka je, tak si myslím, že je bezzátěžák jasnou volbou i pro laiky, kteří bez znalostí co měří jen kouknou na displej a mají stav baterky v procentech jako u notebooků.
Proto bych zátěžák nepreferoval k první koupi v dnešní době. Bude více ležet ve skříni a pokud ho někdo použije, tak pozná jen podle poklesu napětí GOOD,BAD,... co je tam namalováno na stupnici u voltů ovšem tohle rázem může změnit jen nabití baterky přes noc a opětovné měření.
U bezzátěžáku nabití moc s vnitřní odporem nepohne.
Ale můj názor. Nikomu ho nevnucuji
Nejpřesnější test je ovšem vybíjení známou zátěží a nabíjení znázorněné v grafu logu během času. Profi měřáky toto umí, ale cena je X tisíc.
Podobnou funkci umí i sama auta s inteligentním dobíjením. U VW koncernu lze na opotřebení baterky nahlédnout v bloku hodnot, takže dobudoucna nemá moc smysl pro domácí kutili kupovat něco takového, když jim bude stačit diagnostika do OBDčka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.