Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 2 BXE 1.9 TDI nestartuje

Od: expl1cit odpovědí: 15 změna:

Zdravím,

dnes ráno jsem přišel v -9,5 stupních k autu, třikrát jsem nechal nažhavit žhaviče a pak otočil a samozřejmě jsem nenastartoval. Zkoušel jsem to teď ještě odpoledne jak jsem přišel z práce, stejný výsledek, akorát se mi pak po 15 vteřinách pokoušení nastartovat rozsvítila červená kontrolka oleje - podíval jsem se, dle rysky plná hladina, olej velmi hustý (5W40). Zkoušel jsem změřit baterii, multimetr ukazoval hodnotu 12.2. Neví někdo, v čem ještě by mohl být problém?

Přikládám video na YouTube http://youtube.com/shorts/WxE6AjiplGk?feature=share

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

0x
A ty žhavicí svíčky něco dělají? To, že svítí kontrolka neznamená, že fungují.
expl1cit
hodnocení

poznám to nějak jinak než že bych je musel vytáhnout/napojil to někde na diagnostiku? :D

asd1

Poznáš, noty si najdi.

U baterky musíš měřit pokles napětí při startu jestli nepadá pod ca 9V, Naměřit 12,2 při minimálním odběru o stavu moc neříká.

vernon
Neřeš svíčky. Tohle tím není na 100%.
Radí ti kraviny a ty mu to žereš...

 

hodnocení

0x

Baterka v pr*eli. Padá napětí, že i pocvakávají relé a poblikávají kontrolky.

Napětí 12,2V nic neříká o její kapacitě a startovacímu proudu.

Měřit napětí je k ničemu. Lepší je bezzátěžový tester co měří vnitřní odpor a zbylou kapacitu.

vernon
Má jí v hajzlu. V těhle mrazech se sulfatace nebo zkroucené desky a odpadlá aktivní hmota, projeví lépe než za tepla...

 

hodnocení

0x
Nepíšete nájezd. U O1 tdi (předpokládám, že i u O2) má vyběhaný startér velmi podobný projev, jako slabá baterka. V létě nějak funguje, ale v zimě nechce točit a i dobrou baterku přetěžuje tak, že na ní napětí při startu padá např. k 8 V, jako by byla slabá . Bez třeba rychlého klešťáku (ampérmetr) se tak blbě rozhoduje, jestli je potřeba řešit baterku, nebo startér, protože dobití, nebo výměna baterky dočasně pomůže. Dalším projevem je, že takto přetěžovaná baterka pak v autě vydrží jen 2..3 roky.
Ta kontrolka oleje bude důsledkem příliš pomalého otáčení.
expl1cit
Nájezd 329xxx

 

vernon
hodnocení

0x
Občas se takhle projevuje baterka na konci životnosti.
expl1cit
Odtlačil jsem auto do garáže a pichnul baterii na nabijecku, uvidim zitra ráno, pokusím se nastartovat a změřit odběr.
vernon
Baterku nabíječkou oživíš a možná nastartuješ. Jenže náboj dlouho neudrží.
Jak je stará?
expl1cit
hodnocení

minimálně 4 roky mít bude - auto jsem kupoval 5/2020 a za celou dobu co ho mám jsem ji neměnil. Zítra ráno zkusím změřit voltmetrem a uvidím.

Baterka zdechne i za rok, pokud blbne dobíjení nebo jezdíš jen krátké trasy a v mrazu si zapínáš všechny výhřevy, že se do baterky skoro žádný proud na dobíjení nedodá a vše alternátoru zhltnou spotřebiče v autě.

expl1cit

Já jezdím denně, roční nájezd kolem 40000 km a nejsou to žádné po pojížďky do krámu pro rohlíky atd. Ráno jsem naměřil 13,3V, chytlo to na brnk, takže je to, jak jste se shodovali, baterkou. Zkusil jsem s tím jet 20 km do práce, odpoledne zas změřím napětí a budu se modlit, že dojedu zpátky domů *smich*

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Podle videa je baterka mrtvá
Vem voltmetr a měř naoěti na baterii při startu pocitam pude tak na 6 voltú

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]