Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto startuje hůř za mrazu

Od: luc223 odpovědí: 22 změna:
Mám diesel a startovalo to dneska hrozně myslela jsem že nenastartuju . Podruhé a potřetí hned po jislzde startování bylo už v pohodě ale to první startování hrozný. Taky vám hůř v tomhle mrazu startuje auto nebo startujete dobre? Pomáhá dvakrát po sobě žhavit?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vindyzl
hodnocení

2x
Starší Diesel v -10°C hůř startuje. Hlavně mít 100% dobitou baterku
Ano, zkusit 1,5x žhavit.
luc223
hodnocení

Měla jsem zapnuté topení na jednicce jestli to má vliv na nastartování.
Rok výroby auta mám 2014
vindyzl
Jakoze mate vodniho nebo vzucho. bufika?
Nebo jen zapnuty vetrak 4 sekundy pred startovanim, po zapnuti klicku?
Baterka vydrzi nabita klidne tyden i dele, ale pokud neni plne nabita z castyho startovani, tak muze zmrznout, sulfatovat, poskodit se.
Pokud z dieslem jezdite kratky trasy, zkontrolujte napeti/nabiti baterky, taky jak je stara?

 

hodnocení

0x
avatar clas
Pomaha aditivum do nafty VIF a nabita baterka. Startoval jsem diesel, jedno zhaveni a napoprve bez problemu.
luc223
hodnocení

Aditivum do nafty co to je?
A jak dlouho vydrží nabita autobaterie?
filsonstore.cz/...
Nestyd se a šoupni do nádrže celou plechovku
vindyzl
Staci 0,5 deci na 50 litrovou nadrz.
Ale trochu drahy, kdyz tam das litr benzinu tak to bude nejspis podobny efekt :))
asd1

Trochu drahý může být ten litr benzínu (rail = riziko zadření čerpadla + zničení i vstřiků *ua*

Navíc benzín nezvýší cetanový číslo, jen posune filtrovatelnost nafty víc do mínusu. Než benzín, tak za lepší považuju petrolej, ovšem použitelný to je jen do pravěkých motorů kde neni čerpadlo citlivý na zadírání a jen pro lepší filtrovatelnost nafty, ne pro zlepšení hoření nafty a odstranění usazenin v palivový soustavě a karbonů z válce/ vejfuku/ turba/ egr ventilu...

VIF stojí piksla dvě stovky (u pumpy víc), stačí půl deci na 50 litrů, vyšší dávka má smysl jen pro načatý vstřiky a pokus oddálit jejich smrt. = ta piksla vydrží dlouho a zaplatí se na spotřebě, o prodloužení životnosti všeho na palivovým systému, spalovacím prostoru a vejfuku nemluvě). Pozor samotný aditivum v mrazu tuhne, je třeba mít ho v teple a nalít tekutý do teplý nafty (u pumpy v podzemní nádrži má ca +8°C což je OK, panák do hrdla a dotankovat). Vyšší dávka neuškodí ale pro běžné použití to nemá význam.

Ano 2x žhavit pomůže, nebo i víckrát. K tomu baterka v dobrém stavu a plně nabitá, dobrý stav i elektroinstalace (ukostření motoru, ohnilý napojení kabelu u kontaktu baterie - přechodové odpory = větší pokles napětí v zátěži, pak startér motorem točí pomaleji atd.)

Tak benzín jsme lili do nafty na vojně. Do nádrže dva tři litry a bylo to v pohodě. Ovšem motor Tatry a současný motory, to jsou dvě naprosto různý věci. Společnýho mají jen to, že to jede na naftu. Tatra 148 jela skoro na všechno, co alespoň trochu hořelo.

@luc223 aditivum do nafty je něco jako aditivum do polévky (maggi)

Jenyku vojenské motory Tatra (T912 v P-V3S, T928 v Tatře 148 a 815 a T930 v Tatře 813) byly na rodzíl motorů v osobních autech vícepalivové.

Ano, byly. Pokud mě paměť neklame, tak snad Tatra mohla spalovat směs až s 80 % benzínu. Nikdy jsem to nezkoušel.

Jj vždy tam muselo být nějaké m,nožství nafty nebo motorového oleje. Jinak toto se asi nikde mimo továrních zkoušek nedělo , tedy jistě ne u útvarů ČSLA nebo AČR. Jinak zapomněl jsem v první reakci napsat , že toto ví asi každý muž co byl voják ZVS-řidič. Matně tuším že OT62 (PV6 "půlka tankového) PTS10 ( tankový, s těmi jsem měl co do činění) vícepalivové neměly.

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Já ráno mínus 11 na poprvé 2 otočky motoru a tdi běželo
Asi bych okouk žhavící svíčky bude náká mrtvá
vindyzl
A stáls na spojce?
Gratulujeme a posíláme klíčenku :)
V létě na 1 otáčku.
09.01.24 11:24
Nestál
vindyzl
Chyba, pokud jsou záporné teploty, a blbě to startuje, tak je lepší odlehčit převodovku.

 

hodnocení

0x
1)Pozadejte pritele,manzela, at pri startovani meri multimetrem napeti, dejte sem pak vysledek
2)vymente zhavici svicky a zkontrolujte zhavici listu, jesli neni vypalenej kontakt
3)jak je stara autobaterie? Značka?
4)vyfotte nam autoradio jesli to neni nejakej Sencor nebo jinej zrout
5)at zmeri pritel napeti autobaterie pri chodu motoru. Dejte sem pak vysledek
6)at manzel pritel zmeri klidovy odberovy proud,dejte sem pak hodnotu
vindyzl
Hernajs, přítel, manžel, ještě chybí přítel ve frend zóně a kámoš ze střední a kolega z práce. 5P
Nastartovala, tak nic z toho není třeba, jen si uvedomit ze s dieslem musi najet tak 15-20 km aby dobil jedno zimni nastartovani (anebo ho nechat 15-20 minut bublat bez topeni a svetel).

 

vernon
hodnocení

0x
Nažhavím a chytne. Jako v létě. Ale fakt neparkuju venku :)

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nestartuje. dokud jsem měl XP 2,0HDi90 tak v mrazech po zhasnutí ko žhavení na první otočku v létě ihned. Včera (cca-10) synovo (svůj sporák-LPG, jsem měl v servisu ) 1,6-16V HDi 90 taky hned po zhasnutí kontrolky na první dobrou, po třítýdenním stání. Předtím dávno tomu , XUD9 (1,9d) s fouklým těsnění pod hlavou dle mrazu 2-5 žhavení a pak teprve start.

 

hodnocení

0x

Pokud se nechce rychle točit startér, pak je problém v baterce, nebo startéru. Pokud ze začátku blafají jen nějaké válce, tak je pravděpodobně vadný nějaký žhavič(e).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]