Nejste přihlášen/a.
Přední část karoserie podle etky položka 1
má čísla 098926064 (nezesílená karoserie) a 6U0805591A (zesílená karoserie)
Zajímalo by mne jak se tento díl vyměňuje? Je potřeba řezat, svařovat?
A je potřeba k tomu mít také díl položka 2 (držák pro světlomet) nebo stačí použít ten starý?
Je potřeba kompletně odstrojit, odřezat/odsekat celý starý díl a navařit díl nový. Jelikož je potřeba důsledně dodržet geometrii karoserie, je třeba tyto úkony dělat na stolici a musí je dělat odborník, karosář.
Vzhledem k náročnosti a předpokládané ceně, která nejspíš několikanásobně přesáhne současnou hodnotu té Felicie, se oprava nevyplatí.
Zdenku, geometrie karoserie je to, ze vse musi perfektne licovat a sedet. Vsude musi byt spravne uhly. To abys pak nezavrel kapotu a mezi kapotou a blatnikem nemel 3cm fugu treba. Ty mi pripadas jak fetisista se svou modlou felicii. Hod to ze skaly a porid neco smysluplneho. Kdyby to bylo auto, v poctu 10 kusu na svete, mega hodne vzacne, pochopim to. Ale ojetych filcek je po cesku bambilion.
Logicky když spojuješ tento díl s držáky pro světlomet (podívat se na obrázek na etce) a spojíš to ve stejných místech, tak to musí sedět. Já chtěl ale postup, kde co spojit, svařit atd. a ne rady typu hoď to ze skály.
Postup máš v dílenským manuálu, a rada "Hoď to ze skály" vůbec neni špatná. Tyhle kokotiny je lepší rozchlastat, tohle prodej a sežeň filcku s kastlí kterou chceš.
Auta delam 20 let. Od brzd az po kompletni generalku motoru. Ale jednu, jedinou vec nedelam. Karosarinu. To mi dela kamarad. 30 let praxe a to by ses divil co vse k tomu musis mit a znat. Je to borec. To je vyssi divci. Zapocitej vyrobni tolerance. Novy plech bude vysekly na jinem lisu a bude mit toleranci +0.2mm. V tu chvili jsi v riti jak Bata s drevakama a muzes davat diru proti dire. Pak to muzes zacit svarovat. Idealne to poradne provarit, pro jistotu ze. Sice ten plech zmekne jako blato, ale to nevadi.
Čelo částečně odřezat a pak z boku odvrtat bodové sváry a zbytky karosařiny čela zahodit. Není to jako u Fabie, že je z plastového skelného kompozitu na šroubky.
Po navaření se musí spoje opět silikonem na karosařinu zatmelit a vylakovat spoje a nové čelo.
A spasovat neoriginální díl je nemožné. Občas se na inzerci objevují originály. Chce to sledovat bazoš a podobné.
A pak prý, že felicie je pojízdná rakev. Zkuste si provést náraz s fabii z laminátového čela a porovnejte to s plechovou felicii.
Možná by ale stálo za to vyrobit tento díl z laminátu. Kdo slušně jezdí neměl by se čeho bát. I trabant byl z bakelitu.
Jak se mačká laminát a podobné materiály? Mačká se plech. Laminát praskne, resp. se promění v prach.
Fobie je řádově bezpečnější než Filcka, to je prostě fakt.
Čelo se nedeformuje takže z čeho je vyrobený na bezpečnost vliv nemá, na rozdíl od "šavlí" který se muchlají a rozkládají sílu nárazu do podlahy a střechy, + motor který se zasouvá pod podlahu (a ne do prostoru kabiny jak u Filcky)
"Fobie je řádově bezpečnější než Filcka, to je prostě fakt."
V čem je bezpečnější při čelním nárazu? "Fakt" jste nepodložil žádným tvrzením.
Fabie má daleko silnější a větší nosníky (podélníky) co vedkou k čumáku. Oproti Felicii s vyztuženým čumákem 2x tak velké. Takže je velmi vtipné si myslet, že plechové čelo něco zbrzdí. Plechové či kompozitové (to není laminát) čelo je jen nosičem držákem chladiče a světel. Na nic jiného není při nárazu nemá vliv, zda tam je či ne.
Felicia bez vyztužení je vůbec nejhorší. To už raději Felicii po vyztužení, ale na Fabii to fakt nemá.
Můžu ti dohledat fotky čumáků.
Výztuha
vyztuha nárazníku felda je jen jednoduchej profil bez vevařenéhovnitřku
Fabia má ještě dovařenej zezadu plech pro zpevnění a celé je to 1,5 - 2x větší a těžší.
Dík za fotky, ale moc mne to nepřesvědčilo.
Předně, čelo ať už je z plechu nebo z plastu se při čelním nárazu bez šancí zdeformuje vždy. Za čelem je motor. To je masa, která se jen tak zdeformovat nedá, ale může se utrhnout. Felicia má uchycení motoru vpravo a vlevo v jednom bodě a pak ještě ze spodu. Když se toto utrhne, tak to vrazí do kabiny a rozmačká posádku. Jenom si vzpomeňte jak prý kdejaká pet flaška v kabině při nárazu může být nebezpečná a tady máte motor těžký desítky kilogramů. Nevím jak to má s uchycením fabie, ale pokud by byl motor uchycen ve více místech, tak se pravděpodobnost utržení výrazně snižuje.
Všechny ty vyztuhy na fotografiích mi připadají jako jenom víceméně profilovaný plech. To je na houby. Aby byl vůz bezpečný proti zmačkání, tak jedině opancéřované vozidlo. Pokud vrazíte do zdi s tankem v plné rychlosti, tak rozhodně nezemřete na rozmačkání. Proti rozmačkání kabiny pomůže proto jenom ocelové opláštění. To ale opravdu musí být tlusté ocelové desky a musí mít navíc ještě voštinovou strukturu, aby pohlcovaly kinetickou energii. Má to nějaký vůz? Asi těžko. Nějaké pláty prý má volvo a mercedes, ale netuším jakou mají strukturu.
No a pak se zapomíná na to hlavní. Na rozdíl od tanku, osobní vozy mají všechny obrovské čelní sklo. Pokud se například utrhne kapota a vrazí do kabiny přes sklo, tak uřízne posádce hlavu nebo propíchne lidské tělo. Co se s tím dá dělat? Nic. Dát na sklo mříž?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.