Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia. Povolení paken bubnu

Od: snxnb odpovědí: 12 změna:
Ahoj, mohli byste mi prosím poradit jak povolit pakny bubnové brzdy na fabia 1 prosím? Buben nelze nasadit zpět.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar mikihans
Vysunout samostav co nejvíc nahoru. Číslo 5, dolů to stahuje pružina a rozevírá čelisti, aby se vymezila vůle vzniklá jejich opotřebením.
Fabia. Povolení paken bubnu
djdncnn
hodnocení

Děkuji, klínek jsem našel na pravé straně, ale při zatlačení plochým šroubovák nahoru se to ani nehne, mám to zkusit větší silou, nebo ten klínek drží ještě něco jiného krom pružiny.

Drží ho na svěr ty pakny a rozpěrka.

Strč si šroubovák do díry po kolovém šroubu v náboji. Bude se ti klínek tlačit vzhůru líp.

 

rjdndn
04.01.24 13:49
hodnocení

Fabia. Povolení paken bubnu #2

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Jednoduše je tam na perku klinek
Ten klinek mirně povysuneš vzhúru
Pote si ty pakny stlačíš k sobe
Pokud to neudélá samostav sam

 

hodnocení

0x

Takto si ty pakny uvolni páčením v díře po šroubu v náboji a klínek č.5 (@mikihans) vystrkej nahoru.

Fabia. Povolení paken bubnu #3

 

hodnocení

0x
Mě by zajímalo, jak ten samostavěcí klínek vlastně funguje. Na všech starých škodovkách (Š100, Š120, Favorit, O1) se mi nezdálo, že by
to něco dělalo. I když jsem ho očistil a namazal, tak se sjížděním paken jsem skoro každé 3 měsíce stejně musel dotahovat bowdeny ručky, protože zabírala moc nahoře. Kde je chyba?

Nahoře mezi paknama je rozpěrná kovová část. Ta drží pakny fixsně v nějaké minimální vzdálenosti směrem k sobě. Neleží tedy na pístkách prásátka v klidovém stavu.

Aby se kompenzovalo opotřebení obložení, tak je potřeba tuto minimální vzdálenost zvětšovat. Takže na jedné straně je dílek klínového tvaru, který pozvolným padáním dolů tuto minimální vzdálenost zvětšuje.

K jeho odblokování slouží ruční brzda, která funguje jako takový velký klín. Když klín přebere ručka, tak klín na kompenzování se uvolní a pružina nasvislo ho potáhne víc dolů. Po nasazení bubnu tedy stačí 2x zarvat ručku a klín hlasitě s pružinou brnkne jak struna kytary a padne dolů a samonastaví se.

Pokud je buben vyjetej na maximální rozměr, tak už samostav klínkem nefunguje a je nutné vyměnit krom paken i novej buben. Protože to spousta lidí u starýchzh aut neřeší a vymění jen pakny, tak pak samostav logicky nemá smysl a přebírá ho ručka, která má větší chod. Ale je to největší blbost k tomu takto přistupovat, protože pak se pakny sjedou jen po stranách a střed zůstane tlustej. A taky to pak brzdí míň.

Proto je vhodné koupit novej buben a nesrážet flexou hranu v bubnu a nepoužít takovej starej buben zpět na auto.

To ne, klínek úplně dole vyjetej dolů není a není rozdíl mezi novýma a starýma bubnama.

Pak se ti asi sekl. Asi jsou ty díly orezlé nebo nenamazané. Já je mažu měděnou vazelínou a klínek ATE plastilubem.

 

fjcncn
hodnocení

Přátelé, moc vám děkuji za vaše rady, pakny jsou uvolněné, brzdy odvzdušněné a kolo nasazené, děkuji.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]