Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Deaktivovany start/stop?

Od: lambada odpovědí: 24 změna:
Dobry den,
vcera jsem zajel do autobazaru na prohlidku auta skrze odkup. Vse bylo na aute v poradku. Po prohlidce si technik ale vsiml, ze se nevypina motor (start/stop) … nahoda? Videl jsem, ze sahl na neco na baterce.. jsem ale lajk, tak nevim z jakeho duvodu. Ja tu funkci pokazde po startu motoru vypinam, takze nemohu s jistotou rict, jestli to pred tydnem fungovalo, ale nikdy jsem nenechaval system odpojit. Na obrazovce mi to pise info u systemu start stop “vysoka potreba energie pro vozidlo”.
Je mozne, ze mi tam technik neco rychle vypojil, ci deaktivoval aby snizil hodnotu auta pred prodejem? Meril jsem dnes napeti na baterii a byla cca 12,2V.
Jedna se o auto vw Polo 2018.
Dekuji za vsechny odpovedi.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

runner2
hodnocení

1x
U kladného pólu baterie se dá vytáhnout konektor k RJ. Jakmile jej vytahnete, RJ nemá informaci o stavu baterie a Start/Stop je vypnutý.
Je to u minusovýho polu baterie

U plusového by to bylo obtížné vzhledem k tomu, že z něj hned vychází hlavní pojistky.

runner2
Máte pravdu, za chybu se omlouvám.

 

 

hodnocení

0x

Buď odchází baterka a nemá dostatečný proud a nebo to někdo kodovaním vypnul (oblbnul).

 

kmet
hodnocení

0x

Dotaz přímo směřuje na odpověď odpojený drátek, respektive konektor s dvěma drátky poblíž baterie, což má za následek, že si auto myslí, že je baterie vybitá a je nutné ji nabíjet, tedy nezhasinat motor. Což se nemá dělat, protože to sebou nese i další elektricky úsporné kroky ze strany auta a proto to neni výhodné. Ale na odpověď je potřeba se na konektor podívat, jestli je to odpojené, nebo ne, zatím je to Schrodingerova kočka.

Nemyslí si vůbec nic, když nemá připojené čidlo.;)

 

hodnocení

0x

Z popisu mám dojem, že jeté auto které už nestartuje jako když bylo nové (nové svíčky, kabely) a baterie unavená (takže novou).

Při prodeji byl asi start /stop úmyslně vypnut.

 

lambada
hodnocení

Dobry den, autobaterie byla ted dobyta. Startovani neni zadny problem. Baterie je ta druha vec co me napadla.. kazdopadne ten konektor se dvema dratky je zapojen.
Dnes pri startu auta se mi jeste vynuloval čas. Myslite tedy, ze baterka KO? Kdyz se startem a nicim jinym neni problem.

Při startu klesá napětí, když se z baterky odebírá velký proud pro startér. Pokud je baterka stará, tak ten pokles napětí je větší. To už vadí start-stop systému, aby začal fungovat, proto se deaktivoval.

Jestli kleslo napětí tak, že už to nuluje hodiny, tak není na co čekat. Baterku dát novou AGM či EFB a hlavně správně nakodovat, aby systém opět efektivně dobíjel.

 

lambada
hodnocení

Je mozne, ze tedy je baterie KO ikdyz vse startuje a funguje jak ma? (Az na ten start stop). Jak pripadne poznam, ze uz to ma baterie za sebou?

Třeba bezzátěžovým testerem, měřením proudu při vybíjení známím zdrojem nebo orientačně zátěžovým odporovým testerem, který ukáže kam pokleslo napětí.

lambada
hodnocení

Bezzatezovy tester ukázal 12,2V. To by melo na start/stop stacit ne?
Dekuju za odpovedi :)

Bezzátěžový tester není voltmetr.

Ukáže ti zbytkovej proud, kterej umí ještě baterka dodat.

Jmenovitej může bej EN 700A, ale naměříš třeba jen 290A.

Takovej tester je třeba CTEK nebo Exide. Nebo to umí i Konwei z číny.

A AGM v klidovém stavu nesmí padnout pod 12,9V pokud by měla být 100% nabitá.

Ale volty zde nemají valnou výpovědní hodnotu, protože pokud funguje inteligentní dobíjení, tak auto cíleně baterku vybíjí do nízkých hodnot a až pak nabíjí třeba při brždění z kopce, atd... Takže tvoje měření třeba vyšlo na moment, kdy baterku auto zrovna vybilo.

03.01.24 18:43


lambada
hodnocení

Dobre diky :)
Takze stejne doporucujete pred prodejem auta zajet do servisu na vymenu baterie? Pripadne tedy nemusim podezirat technika v bazaru, ze mi tam neco udelal? :D

Spíš udělal dobře, protože odpojením inteligentního dobíjení docílil toho, že baterka se normálně stále dobíjela jako u starých aut. Pokud by inteligentní dobíjení ponechal, tak se mohlo stát, že někomu dal auto na předváděcí jízdu, ten ho vybil na 11,9V a kdyby mu takto zájemce o vůz auto zase na place odstavil na měsíc a pak jsi přišel ty jako druhý zájemce, tak by jsi už nemusel nastartovat nebo by jsis tu abterku kupoval rovnou sám.

Prodejce to před tebou jen zapojil zpět, aby jsi asi neměl "blbé kecy", že ti to hlásí nefunkční start-stop a další systémy na infotaimentu.

Ale obecně dlouhodobé stání vozu se startstopem a absolutní nezájem o stav baterky znamená, že si novej majitel stejně baterku brzo koupí. Ale to už budeš hrdým majitelem Pola :).

Né každý bazar má 300 nabíječek pro svá auta a stará se o baterky. To nedělá nikdo.

A baterka je spotřební věc stejně jako pneumatiky.

Takže to fakt neřeš a spíš si kup nějakou kvalitní batwrku sám. Třeba Exide. Hlavně nekupuj Bosch a Vartu. Firma už má 3. majitele v pořadí a kvalita je čím dál mizernější. To ti říkám jako člověk z oboru aut. Jen doporučení.

...

A aby auto vědělo o stavu baterky, tak měří i protékající proud pomocí sondy na mínusovém pólu svorky. Tuto sondu mechanik opět připojil.

lambada
hodnocení

Špatne jsme pochopeni asi. Já Polo prodávám. Volali mi z auto esy a ja jsem se nechal ukecat, abych jim prijel auto ukazat. Takze si jen rikam, jestli to neodpojil, aby ode me odkoupili levneji…

Mohe chyba.

vcera jsem zajel do autobazaru na prohlidku auta skrze odkup. Vse bylo na aute v poradku. Po prohlidce si technik ale vsiml, ze se nevypina motor (start/stop) ... nahoda? Videl jsem, ze sahl na neco na baterce..

Tak tam asi jen sáhl a skontroloval, zda to je připojené či odpojené. A pokud to bylo připojené a stejně start-stop nefungoval, tak je na vině baterka co brzo umře.

Takže baterku nabít nabíječkou a pak nechat kontrolovat technika na odkup. Taky je možné, že ti řekne, že to nefunguje proto a proto a že se musí vyměnit kupa věcí a stáhne ti cenu o 20 000kč. A ty mu můžeš říct, že vše funguje a jen stačí koupit baterku za 3000kč.

Ale za předpokladu, že to tak je, protože jako laik nevíš, co opravdu funguje a co nefunguje, když nemáš diagnostiku.;)

nickys

Nevím jestli to tu zaznělo, ale pokud nabíjíte nabíječkou a baterie je připojená v autě. Je doporučeno připojit plus z nabíječky na plus pol baterie a mínus na kostřící bod, nikoli na mínus pol baterie. Jednotka by potom neměla informaci o tom, že byla dodána nějaká energie a powermanagement auta je nějakou dobu "zmatený".

Jinak je to cele nějaké divné, vadnou baterii by měla jednotka oznámit "Baterie vybitá, nabijte jízdou". Taky si nejsem jist, jestli to čidlo na mínus polu měří i protékající proud (jak tady někdo napsal), mám za to, že stav baterie jednotka ohaduje jen podle napětí. Navíc snad hlídá i teplotu baterie. Rád se ale nechám poučit.

Taky je třeba v případě výměny baterie přes diagnostiku přizpůsobit číslo, výrobce a technologii (EFB/AGM). Pokud to ještě nikdo nezmínil.

Na mínusové svorce je něco jako bočník ampérmetru a snímačem by měl být tuším HALL snímač.

Ale ruku do ohně za to nedám. Možná se snímá indukčně (taky asi jak kdo z automobilek)

bery*

Před časem jsem tady zmiňoval moji domněnku, že podle mě je naopak baterku v autě s řízeným dobíjením teoreticky vhodnější nabíjet u mínusovýho pólu napřímo, ne přes měřící bočník. Když auto skrz ten bočník zaznamená dodání určitý kapacity do baterky, tak o tý kapacitě ví a podle mě ji při nejbližší jízdě zase využije - vybije, takže nabíjení bylo v podstatě zbytečný (snad kromě částečný desulfatace a vybalancování článků). Naopak, pokud o dobitý kapacitě neví, tak by mohlo dobíjet tak, jako by baterka předtím externě dobitá nebyla. Přebití napětím z altíku nehrozí.Taková je moje teorie. Ale jediná moje zkušenost s tímhle systémem je, když otci auto s 5-6letou původní AGM baterkou, ježděný jen na dlouhý trasy, začátkem minulý zimy po nočním ochlazení dvakrát nenastartovalo, stačilo právě ten snímač odpojit a s trvalým dobíjením na 14V baterka vydržela celou zimu, než ji po roce v servisu vyměnili právě po zjištění odpojenýho čidla. Auto ani nehlásilo žádnou chybu (MB E, W212).

Ta domněnka je zajímavá. Má to i svou logiku. Taky bych to tak předpokládal. Ale kdo ví. Hlouběji jsem to chování dobíjení nestudoval.

 

007cz
hodnocení

0x
Měřením akumulátoru nezjistíte nic, je nutné zkontrolovat diagnostikou jak PM ve voze vidí akumulátor. Pod 75% kapacity akumulátoru SS fungovat nebude.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]