Nejste přihlášen/a.
Proč jsou v sadě pro zatlačení brzdových válečků dva přípravky se závitem levotočivým i pravotočivým?
No asi to bude tým,že máte strmene ľavé a pravé a u samostavov s ručnou brzdou vo valčeku je ten závit ľavý a pravý.
A kto tu písal o automatickej brzde?
@slavco31 - Díky. Já nemám automatickou ruční brzdu (nastavuji na páce v kabině). Takže pro mne asi bez významu, zda užiji levý či pravý.
Snad všechny auta mají v brzdovém třmenu nebo bubnu samostav. Na ruční brzdě se nastavuje jen vůle lanka. Samostav v brzdě pak nastavuje vůle desek, paken.
Regine u některých aut má zatlačování válečku vevnitř závit pro ruční brzdu a pak se jen zatlečením místo tlakem a točením zmaří ručka a musí se měnit celé "brzdy" To není o automatické či ele. ručce!Mají to tak např C4-zadní kotoučové brzdy,všechny hydrocitroeny na RU na předku...
Ještě doplním svoji odpověď-jedna strana, jeden váleček-pravý závit, druhá strana-druhý váleček levý závit ! Proto dva přípravky-jeden s levým a druhý s pravým závitem.
Ja som myslel normálne brzdové strmene,najmä od koncernu VW. To on začal,že má niejakú inú ručnú brzdu na niečom čo akosi zabudol pomenovať.
Koncern taky má mechanickou ruční brzdu na principu pístku se závitem. Pístek vytlačuje kapalina nebo ruční brzda mechanicky koná pohyb pákou co otáčí šroubovicí a pohne mechanicky pístkem.
U bubnových brzd tahá pakny lanko nebo vytlačuje pístek.
Pak dodávky a SUV mají kombinaci bubnokotouče, kdy uvnitř kotouče jsou malé pakny pro ruční brzdu a kotouč je pro provozní brzdu. Třeba Xtrail T31,T32
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.