Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zpátečka při zaparkování

Od: elena odpovědí: 20 změna:
Zdravím, chtěla bych se zeptat, mám auto společně s přítelem a většinu času s ním jezdí on. Problém je, že má naučené, že se po zaparkování nechává zařazený rychlostní stupeň, většinou právě zpátečka. Už několikrát jsem mu říkala, že se musí po zaparkování vyřadit, ale dělá to tak pořád. Myslíte, že se tím může v autě něco pokazit? Nebo to na nic nemá vliv?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

11x
avatar clas
Delam to taky tak, uz 40 let. Vzdy zaradim rychlost, zpatecku jen, kdyz stojim cumakem z kopce, jinak vzdy 1.rychlostni stupen. V zime nepouzivam rucni brzdu.

 

kolemjdouci
hodnocení

3x
Při zaparkování se musí vyřadit? Můžete nám toto moudro blíže vysvětlit?
elena
hodnocení

Právě v autoškole mi to kladli na srdce že se to tak musí vždycky dělat, to že nemusí je pro mě novinka

 

hodnocení

3x

Po zaparkování se nemusí vyřadit. Naopak je vhodné (ale ne NUTNÉ) zařadit zpátečku nebo 1. rychl. stupeň (z kopce zpátečku, do kopce "jedničku). A skutečně to nemá na nic vliv a nic se pokazit nemůže.

 

hodnocení

3x

Kdo má zámek řadící páky od Construct nebo DefendLock či Medvědblock, tak vždy je nutné zařadit, aby šla páka zamknout. Právě tím je splněna ochrana proti odcizení vozu.

Málo kdo totiž odjede x km při krádeži na zpátečku.

 

hodnocení

2x

Sorry, ale dnes má už hodně moc aut automatickou převodovku. Ta má jasně "stupeň" PARKOVÁNÍ. Takže není co řešit *smich*

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

pokud dělala tazatelka řidičák třeba v Itálii, je toto její tvrzení pochopitelné - tam se parkuje tak, že kdo má zařazeno, nemůže být "posunut" nárazníkem a má pak poškozeno auto víc... na rovině se tam parkuje bez brzdy a zařazení, aby se tam hrála škatulata nebo biliárd s auty... Ale v "normálním světě" je nařízeno auto zajistit při parkování proti rozjezdu, tj. ruční brzdou, případně zařazením "pomalého" rychlostního stupně.

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Není to ani špatně ani dobře, je to prostě na zvyku toho kterého řidiče. Nemá to na nic vliv. Já třeba dávám kalup posledních cca14 dnů, protože se špatně vrací ručka a pak se zbytečně opotřebovává obložení, hřeje celé kolo, náboj třmen.., jinak celý život vždy jen ruční brzda. Pokud parkuji v kopci-pak dle podmínek přidám zpátečku či 1 převodový °

 

hodnocení

0x
avatar promon

Pokud vím, problém se zařazenou rychlostí byl jen u motorů HTP, a to v situaci, kdy auto stálo ve svahu bez zatažené ruční brzdy. Tam někdy přeskočil rozvodový řetěz - zažil to i kolega. Ale jinak jsem vždy u všech aut nechával zařazenou rychlost Přičemž to činím od roku 86, od kdy řídím auta.. Proto by mě docela zajímalo, k jakým poznatkům moderní technika dospěla a proč by tedy měl být problém?

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Na neutrál jsem kdysi parkoval na sídlišti (na rovině), kde byla auta zaparkovaná kolmo k chodníku a v druhé řadě před nimi ještě podél. Takže když chtěl někdo vyjet z řady u chodníku, musel si auto před sebou kousek odstrčit. V takovém případě má parkování na neutrál smysl, jinak nikoliv. Autu to rozhodně neškodí.

Možná by to ale mělo smysl pro případ zásahu záchranných složek, uvolnění potřebného místa by bylo jednodušší.

 

hodnocení

0x
A Až ti povolí ruční brzda co budeš dělat potom. A to se ti rozjede a něco to nabourá. My jsme si takhle zapomněli zařadit na 12 tunovém kamionu projel nám půlkou zahrádky potom co selhala brzda
To tomu kamionu selhaly všechny pneumatické brzdy, které jsou bez tlaku vzduchu zabržděné, zároveň?
To si už nepamatuji, teď to bude 20 let. Ale vím že večer byl zaparkovaný nad zahrádkou a ráno byl v půlce zahrádky a
brzdy nefunkční
Ale tady jde spíš o to že prostě i když by se to stát nemělo tak prostě nějaká závada může nastat a prostě se auto rozjede
glyx

siley:

U velkého auta se při stání nesmí nechat zařazená rychlost. Používají se zakládací klíny. Bez tlakového vzduchu nesešlápneš spojku a pokud se o to pokusíš, tak nejspíš poškodíš posilovač (prostřelíš váleček/prošlápeneš gumičku).

 

hodnocení

0x
avatar dabel

já nechávám zařazenou jedničku

v autoškole možná kladou na srdce že bys měl nechávat vyřazeno bude to z duvodu že někerý auta co maj hydraulický napínáky rozvodu tak když stojej na kvalt z kopce je možnost že ty rozvody skočí pokud auto cukne

typycky příklad sou fábie HTP 3 válce prd komprese a dějou se věci *zed*

 

hodnocení

0x
avatar axus

Vhodne je u aut s dvouhmotovym setrvacnikem zajistit, aby auto nevyselo na rychlosti. Tedy rychlost, rucni brzdu a proslapnout spojku, aby se pruziny uvolnili. Mozna proto vas ucili parkovat s neutralem. Tezko rict.

V mrazu zase muze byt vhodne rucni brzdu vubec nepouzivat a auto proti rozjeti blokovat prave jen zarazenou rychlosti. To samozrejme je mozne pouze na rovine, kdy se auto nema tendenci rozjet. Na rovine to konec koncu je i caste reseni nejenom v mrazu.

Nepamatuji si, ze bych nekdy parkoval s neutralem. Uz jen pro ten pocit dvojiho jisteni proti rozjeti. Autu to nevadi. Dost mozna by se v uzivatelskych priruckach naslo, ze je to dokonce doporuceny zpusob parkovani.

 

Tak v té příručce je to zrovna opačně! U hydra, konkrétně u Citroenů Xantia výrobce výslovně nedoporučuje parkovat se zařazeným rychlostním stupněm!

A je to vyreseno. Tento reprezentativni vzorek to rozlousknul.;)

 

mathew
hodnocení

0x
Pokud to drží na té zpátečce a ještě k tomu z kopce tak to může zkrátit životnost některých součástek. Pokud je to pouze doplněk tak je to jedno. Já teda nechávám neutrál a rychlost dávám akorát v kopci, ale pokud je někdo na něco zvyklý tak ho to asi nepřeučíte.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]