Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda z kopce a jaký převodový stupeň

Od: elena odpovědí: 11 změna:
Zdravím, měla bych dva dotazy. Při jízdě do kopce rychlostí 65 km/h mám mít zařazenou 4? Jela jsem dnes do práce a právě při takovém kopečku jsem si říkala že dám 3. stupeň aby auto mělo větší sílu na vyjetí kopce, ale dost byl hlučný motor tak jsem si říkala, že asi by bylo lepší i přesto že vyjíždí kopec mít zařazený 4. stupeň? Není to krátký kopec, je to delší úsek. Vím že každý řadí jinak, ale zajímá mě jestli byste dali stupeň podle rychlosti nebo s ohledem na terén. A další otázka, při jízdě z kopce jsem jen přibržďovala a na tachometru jsem měla 60 km/h ale auto jelo určitě rychleji než 60 km/h, myslíte že je možné že tachometr ukazuje při jízdě z kopce jinou rychlost než doopravdy jede? Omlouvám se za takové otázky, ale mám řidičák jen pár měsíců. Díky moc!

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar magdon

Na tohle nelze odpovědět, u každého auta to je jinak. Musíte se naučit motoru rozumět i bez přístrojů, poznat, co ještě zvládne a co už ne. Jak při řazení nahoru, tak při řazení dolů. To platí v jakémkoliv terénu, na dálnici i na tankodromu. Není dobré motor přetáčet, ale ani podtáčet, obojí mu vadí. Chce to jen cvik.

Za posledních 50 let jsem nikdy neřadil podle otáčkoměru, nebo tachometru. Vždycky podle zvuku motoru.

Tachometr samozřejmě nerozezná, jestli jedete do kopce, nebo z kopce, měří stále stejně (což neznamená,že dobře ;)).

 

hodnocení

5x
avatar axus

U nenalozeneho Fastracu klidne na 47. kvalt.

-

To nelze takhle rict. Zalezi na sile motoru, zprevodovani, nalozenosti...

Jde o cit ziskany praxi. Pokud je na jeden kvalt motor prilis vytoceny a snadno (a zbytecne) ma silu lehce zrychlit, muze se zkusit vyssi kvalt, pokud to na ten vyssi stale jede bez toho, aby auto zacalo zpomalovat nebo aby se motor zacal dusit, tak to muze byt akorat. Pokud se pak bude chtit zrychlit, opet se muze podradit. A naopak. Pokud to na ten vyssi neni nic moc, chce to vyzkouset nizsi.

Nutno rict, ze u aut se spalovacim motorem muzou byt urcite kombinace rychlosti a kopce takove, ze zkratka zadny kvalt neni idealni a proste se musi vyzkouset, jak to zrovna jede lepe.

-

U jizdy z kopce plati zlate pravidlo sjizdet na stejny kvalt, na jaky by se kopec vyjizdel. To je ale pouze velmi hruba aproximace. Opet zalezi na mnoha faktorech. Jednou to chces nechat plachtit, jindy v serpentinach musis vazne opatrne, kazde auto poskytne motorem jiny brzdny moment, kazde bude mit v jine kondici brzdy atd...

 

paveldvorak
hodnocení

4x

Tak na trase ze severní makedonie doTirany , an vybraných místech s 18-22 procentním klesáním v ostrých zatáčkách vracečkách bude jednička tak akorát

 

petrm
hodnocení

3x

Při jízdě do kopce zařadit takovou rychlost, aby auto bylo schopno zrychlovat.

Při jízdě z kopce zařadit takovou rychlost, aby řidič nemusel stále přibržďovat brzdou.

Jaké jsou to rychlosti ve vašem autě si musíte vyzkoušet sama. Může to být i závislé na tom, jak máte auto naložené, tj. jiná rychlost při 4 osobách a jiná, když jedete sama. Překvapuje mě, že tyto základní věci se v současnosti neučí v autoškole.

 

hodnocení

3x
avatar libor007
Kvalt takový,aby se motor podtočený nedusil a aby zároveň nebyl zbytečně vytočený. Prostě podle zatížení auta, prudkosti kopce atd. Zkrátka s citem.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Vždy podle citu, druhu auta a zkušenosti, která je textem nepřenosná.


doplněno 29.12.23 10:47:

tachometru jsem měla 60 km/h ale auto jelo určitě rychleji než 60 km/h, myslíte že je možné že tachometr ukazuje při jízdě z kopce jinou rychlost než doopravdy jede
Zcela určitě tachometr ukazuje jinak, nežli je skutečnost, ale nikoliv tak jak Vy píšete. Tachometru je jedno, zdali jedete z kopce, nebo do kopce.

Zkuste zapnout navigaci v telefonu, porovnáte si rozdíl na tachometru a skutečnosti.

 

tyler
hodnocení

2x
Vše podstatné padlo a já jen ještě dodám - neřídit se ukazatelem na palubovce, který v té rychlosti (65km/h) může klidně ukazovat i "za 6", přitom realita je taková, že z té 4 budete brzy muset řadit za 3 (až po chvíli ztratíte rychlost).
Tyto ukazatele jsou mnohdy tak hloupé, že jen zhodnocují poměr rychlosti proti otáčkám.
Jízda podle něj může stát nejen více paliva v daný moment, může být i sakra drahá, ne-li likvidační (z důvodu dlouhodobého podtáčení motoru) v budoucnu.

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
U slabého motoru pod kopcem za tři, plnej plyn, rozjet na 90 a pak tam klidně tu čtyřku dejte. Nechápu, proč jezdit do kopce (mimo obec) 65?
Z kopce takový stupeň, aby auto ideálně tu rychlost drželo, potřeba vyzkoušet (a aby nehrozilo přetočení motoru v extrémních otáčkách).
Žádný univerzální návod na to neexistuje.
Určitě tachometr z kopce neukazoval míň, než jste jela.

 

hodnocení

1x

Hlavně se nebojte hlučnosti motoru. Lidi motory podtáčí a pak odchází.

Jednoduše pokud dáš v kopci plnej plyn a autu se moc nechce zrychlovat nebo téměř nezrychluje a jen začne bručet, tak je bezpodminečně nutné podřadit.

 

kmet
hodnocení

0x

Jaké auto?

 

hodnocení

0x

Tachometr ukazuje stále stejně, z kopce nebo do kopce, tj o trochu víc než ve skutečnosti jedeš.

Až budeš míjet radar co ukazuje tvou rychlost tak mrkni na tachometr a zkontroluj o kolik je rozdíl.

Při jízdě do kopce si také hlídej otáčkoměr. odkaz nápovědy

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]