Nejste přihlášen/a.
Nemá tlačítko,všechno řídí elektronika:
Systém pohonu všech kol Transitu je k dispozici s 2,4litrovým vznětovým motorem Duratorq TDCi o výkonu 103 kW (140 k) a šestistupňovou manuální převodovkou.
Systém funguje následovně. Uzavřené předlohové hřídele přenášejí krouticí moment z hlavního hřídele převodovky přes spirálové ozubené soukolí na přední nápravu. Hřídele náprav přední nápravy jsou spojeny pomocí lamelových spojek s hydraulickým ovládáním.
Funkční recenze inteligentního systému pohonu všech kol pro Ford Transit. Za normálních jízdních podmínek používá Ford Transit AWD pouze pohon zadních kol. Pokud se však povrch vozovky stane kluzkým v důsledku deště, sněhu, ledu nebo malých kamenů, může dojít ke ztrátě trakce a zadní kola se mohou začít protáčet. Mechanický snímač točivého momentu automaticky sepne dvě spojky v přední převodovce, což současně omezí rychlost zadního kola a přenese dodatečný točivý moment na přední kola pro zvýšení trakce. V tomto případě se díky přísunu výkonu na přední kola sníží destabilizační efekt prokluzujících zadních kol, zmizí přetáčivost a auto se chová normálně.
Hlavním prvkem systému je hydraulicky ovládaný snímač točivého momentu umístěný v převodovce přední nápravy. Když je zjištěn rozdíl v rychlosti otáčení mezi přední a zadní nápravou, integrované olejové čerpadlo sepne lamelovou spojku, která přenáší výkon na jedno z předních kol a plynule přesměrovává točivý moment na toto kolo.
Tento systém je zcela mechanický a po celou dobu své životnosti nevyžaduje žádnou údržbu, s výjimkou sledování hladiny oleje ve skříních spojky. Dalším klíčovým prvkem systému je olejové čerpadlo Eaton umístěné v každém krytu spojky.
Zatímco se přední kola otáčejí na suchém, tvrdém povrchu stejnou rychlostí jako zadní hnací náprava, obě čerpadla spojky zůstávají statická a celý hydraulický systém je nefunkční - v systému blokování spojky není žádný tlak, obě spojky jsou otevřené . Když dojde k malému rozdílu v rychlosti, typickému pro zatáčení, začnou se čerpadla pomalu otáčet a posílat malé množství oleje přes ventily spojkového systému, aniž by je uzavíraly, aby přenášely točivý moment přímo.
Když zadní kola výrazně prokluzují, sepnou se obě spojky, protože vnitřní a vnější rotor se začnou otáčet různými rychlostmi. Při určitém rozdílu rychlostí dva systémy hydraulických ventilů připojí spojky k předním kolům, která začnou přijímat dostatek točivého momentu, aby obnovila stabilitu vozidla a snížila účinky zvýšené rychlosti zadní nápravy.
Když jsou otáčky všech kol přibližně stejné, systém se automaticky vypne kvůli poklesu tlaku oleje v systému spojky.
© Источник: mikrob.ru/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.