Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak sundat krytku konektoru řídící jednotky? (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 25 změna:

Mám jeden rychlý vánoční dotaz. Chci sundat (vyměnit) řídící jednotku s imobilizérem a dát tam jednotku bez imobilizéru, avšak bojím se zatlačit na tu horní krytku konektoru, aby se něco plastového nezlomilo. Krytka se nedá již koupit. Kde a jakou silou zatlačit, aby krytka šla bezpečně pryč? Dík a hezké Vánoce.


Jak sundat krytku konektoru řídící jednotky? (Felicia)

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Potřebuješ sundat to korýtko (jen tu krytku) nebo konektor komplet vypojit od ECU?

hodnocení

No, když chci vyměnit jednotku za jinou, tak potřebuji sundat konektor a ještě předtím tu krytku. Anebo se dá konektor vyndat i s krytkou? To právě nevím, protože jsem to nikdy nedělal.

Pak tedy stačí jenom zatáhnout za celý konektor i s krytkou?

hodnocení

A protože to je vůz s imobilizérem a já tam chci dát jednotku bez imo, tak jsem se dozvěděl, že sice stačí jenom konektor zapojit do druhé jednotky a auto pojede bez imo, ale ten vůz s imo má jinou kabeláž než vůz bez imo.

Vodič z pinu 7 konektoru VAG jde nejdříve do řídící jednotky imobilizéru, kde je uvnitř pomocí relé přepínán a pak tento vodič jde s řj imobilizéru do řj vozu, čili je nutné po odpojení řj imobilizéru oba vodiče spojit.

Jedná se o vodiče č. 2 a 3 podle návodu zde: skoda-virt.cz/...

Pak by už měl vůz jezdit bez imo a měla by i fungovat diagnostika vag.

Je to tak?

To korýtko se sundává jen v případě, že se vypichují nebo zapichují jednotlivé dráty do těla konektoru. Popř. když se montuje palubní počítač TC-6 a je potřeba dát proudový snímací třmínek na jeden drát a schovat to celé pod korýtko (krytku).

Konektor se nijak netahá ani nezatlačuje. Nesmí!

Vše obstará pouze boční závora. Pouze prsty jí z boku těla konektoru vytáhneš ven asi o 1cm nebo 1,5cm nevím, poznáš to.

Při vytahování té zajišťovací závory rozpohybuješ vodící dráhy na čepech, které konektor pomáhají sami rovnoměrně vysunout a zároveň chrání konektor proti náhodnému rozpojení při provozu auta.

Pěkné svátky.

Přepínací relé je v tom immo boxu, jak jsi dal odkaz.

Dělí se o komunikaci po K-lince. Buď na drátu komunikuje OBD zásuvka diagnostiky nebo immobox. Relé to přehazuje.

Bez přepojení by ti nefungovalo spojení OBD a ECU. Když je v immoboxu relé v klidu, tak tohle propojení klemuje.

Spíš nevím, zda ti půjde konektor zasunout. Má na sobě vodící výstupky.

skoda-virt.cz/...

Ty konektory jsou na jedno brdo. Vytahuje se zajištovací bok snad u všech na ECU.

Jak sundat krytku konektoru řídící jednotky? (Felicia) #2
hodnocení

Tohle je ta závora (jak je šipka)?

hodnocení

zde obrázek se šipkou.

Jak sundat krytku konektoru řídící jednotky? (Felicia) #3

Ano, jen za ni a pouze za ni tahej do boku až k okraji jednotky. Konektor přitom pomocí vodících čepů závory bude mít snahu jít nahoru a uvolní se.

Stejným způsobem se připojuje. Závora vytažená na doraz (kdyžtak skontroluješ žlábky, zda jsou průchozí a nasadíš na konektor a při mírném zatlačení seshora zasouváš i doboku závoru a konektor klesne a zasune se.

hodnocení

Vzhledem k tomu, že řj má po dlouhých stranách kov, tak lze tu závoru vysunout pouze na té kratší straně jak je šipka. A pak normálně konektor vytáhnout nahoru, protože do strany to samozřejmě nejde?

Jak sundat krytku konektoru řídící jednotky? (Felicia) #4

Ano, vytahuje se podél z těla.

Po těch dlouhých stranách má vodící lyže z plastu a ty nadzvednou a odtlačí ty hliníkové čepy na odlitku ECU.

24.12.23 09:13

Takto


Tady je to vidět víc. V postraních lyžích je takový šikmý žlab(y) ve kterém jezdí čepy konektoru


hodnocení

Je to tak, byl jsem to právě vyzkoušet. Oba vozy mají stejné konektory ŘJ, takže stačí prohodit jednotky.

Otázkou je, zda je nutné vymontovat řj imobilizéru? Nejspíše to nutné není. Pokud je pod proudem, tak bude přepínat vodič z VAG konektoru do ŘJ a není nutné nic pájet či spojovat. Vůz bude startovat bez imobilizéru. A kdyby se náhodou někdy pokazila (pokazilo to relé), tak na cestách mi diagnostika VAG k ničemu není.

Hezké Vánoce!

hodnocení

Ještě si neodpustím poznámku ke konstruktérům škodovky. V dobách, kdy Felicie stála fůru peněz, tak si někdo ve škodovce bláhově myslel, že toto zařízení ochrání vůz před krádeží?

Jak je vidět stačí prohodit řídící jednotku (jeden konektor) a vůz odjede i se zlodějem. Zařízení k ničemu.

U vozů mpi tuším ŘJ be imo neexistuje (ovšem je otázka, zda by vůz neodjel i s ŘJ z vozu BMM?), takže tady si zloděj obstará to zařízení za 60 korun z aliexpresu, prohodí to pod volantem a odjede také.

Výsledek: imobilizér je jen na obtíž uživatelům vozidla.

Jinak ještě myslím, že stejný konektor krom jednotek Bosch používá i jednotka Magnetti Marelli IAW u 1.6MPi Feld a starších Audi.

Ty konektory obecně nejsou VAG. Je plno výrobců, kteří dodávají automobilkám. Amphenol, TE Connectivity, Delphi, Bosch, Siemens, atd...

Pokud by jsi ho čistil sprejem na kontakty, tak pozor na gumičku těsnění. raději si ji opatrně vyšprtni. Ráda se nasaje čistidlem a pak nabyde na objemu a je volná a z konektoru padá. Při zapojování konektoru se pak i dokáže skřípnout a rozstřihnout. Kdyby se ti někdy stalo, že ti nabyde, tak stačí ohřát horkovzduškou. Pak se zase smrští.

Také hezké Vánoce.:)

MPi používají jednotky Siemens.

SPi používají jednotky Bosch.

To je jako srovnávat jablka s hruškama. Jiný výrobce, jiný systém, jiný konektor.

SPi se tuším nedalo ukrás jednotkou bez immo s Favorita. Právě díky výstupkům na konektoru. Ale kdo si je upiloval, tak to pak šlo.

Možná by stačilo v jednotkách přehodit jen ty eepromky. Je tam taková stará velká v patici tuším DIP32. Žádný pidi SMD SOIP8

...

Tohle bránilo přehození immo a neimo. Jen mechanický klíč. Pinout je stejnej.

skoda-virt.cz/...

A tenkrát taková jednotka stále třeba 30 000kč, takže málo kdo ji měl.

Taky nebyl internet a schémata či bastlení nadšenců nebylo tak jako dnes. Nikdo vpodstatě nevěděl, jak to funguje a akorát všichni znali karbec Š130;)

hodnocení

Podle mne by to šlo prohodit software na čipu v řídící jednotce a rázem je z jednotky, která vyžaduje imobilizér, jednotka bez imobilizéru. Jenomže ten software je nahrán v paměti ROM a je třeba kvůli tomu vypájet čip a pak ho tam opět napájet zpět.

Taky jsou prý lidé, kteří v této jednotce prý imobilizér umí vypnout. Netuším jak to dělají, ale nedivil bych se, kdyby pouze nahráli software z jednotky, která imobilizér nevyžaduje.

Stačí v dumpu přepsat na jednom řádku hodnotu.

Dělal jsem to u jedné Fábky.

Ani to nemusíš vypajovat. Mnohdy to stačí přečíst pomocí kleští přímo na dps.

U toho bosche se obávám, že je tam místo EEPROMky jen PROMka. To není totéž.

EEpromka je vpodstatě fleška. Promka má něco podobného jako CDčko. Jednou zaplníš a konec. Jsou tam jakoby pojistky, které přepaluješ programováním 0101011110111...¨

A jak píšu. V Boschi monotronic máš ještě buď epromku s oknem nebo PROMku.

Epromka s oknem se maže UV světlem na čip.

Mělo by tam být tohle, pokud si to ještě pamatuji.

Epromka musí být v temnu a nesmí přijít na slunce. Proto je i to okénko přelepené hliníkovou samolepkou. Jinak jí vymažeš. Měl by jít smazat i rentgen. :)

Jak sundat krytku konektoru řídící jednotky? (Felicia) #5
Jak sundat krytku konektoru řídící jednotky? (Felicia) #6

 

hodnocení

Paměti by tam měli být dvě, ne? Jedna na zapisování hodnot motoru a druhá jen pro čtení, kde je uložen software. Myslím, že na tom obrázku je patice právě pro tu zapisovací paměť.

Na obrázku je patice pro eprom. Ta se zapisuje elektronicky a maže UV světlem.

Na zápis i čtení elektronicky je eeprom.

Já už se léta pohybuji kolem eepromek 25xxx (95xxx) nebo 24xx (většinou autorádia).

Eprom s oknem je pravěk.

Co je uvnitř Bosch monotronic jednotky vím jen matně. Tak si jí rozdělej (4x torxík) a vygoogli si všechny čipy a najdi jejich datasheet v pdf.

Pak budeš vědět líp než já, co tam je a k čemu :). V tomhle už jsem jinde.

hodnocení

Třeba se ještě jednou dostanem k tomu, že budeme ten software řízení motoru upravovat. I když podle mne, tam není moc co měnit, protože je to jednoduchý motor a změnou jeho ovládání se nic rozumného nezíská.

Nevěřím například těm firmám, co tvrdí že čipováním zvýší výkon a zároveň sníží spotřebu.

Také nejsem příznivcem čiptuningu. Nevidím důvod. A opravy FW řešil sám výrobce vývojem. Třeba lepší odezvou plynu u jednotek Siemens (MPi Feldy i Fabie).

Jinak hlavní výhoda Eprom (s oknem) je životnost dat. Proto byly asi tehdy nejvíc oblíbené na ukládání firmwaru. Předtím se používaly jednoduché RAMky, které zálohovala baterka nebo supercapacitor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]