Nejste přihlášen/a.
Ahojte,
psal jsem nedávno dotaz, že se mi po výměně spojky zvedla postřeba o litr. Auto se po motorové stránce chová normálně, avšak když zlumím rádio, tak slyším pištět zadní brzdy, chtěl jsem tu postnout včera fotku kotoučů, s tím, že by to mělo teoreticky podíl na zvýšené spotřebě, i když s výkonem problém nemám. Dneska jsem dostal ale brutální smyk, kolem poledne asi ve 30-40 kilometrové rychlosti, ustál jsem to. Ale byly už 4 stupně a myslím, že už jsem s tím autem jel i hůř. Nic takovýho jsem fakt nezažil a to auto mám 7 let, vím jak reaguje, jak se chová, jaký jsou limity. Tohle byla mimořádná událost. Jde to nějak provizorně rychle opravit..idealně bez sundání kola? Jinak po novém roce mám v plánu udělat komplet zadní brzdy.
Když jsem nechal dělat spojku, tak jsem říkal mechanikovi ať ty zadní brzdy rozebere a ty packy od těch destiček přebrousí. Už jsem to tak jednou dělal, když to kvílelo a pomohlo to. Buď na to zapomněl a nebo jak to pak 3 týdny stálo, tak to přirezlo znovu. To jen doplňuju info, že jsme o tom věděl, že nejsem kikot co věděl o problému a nechal to dojít tak dolakeo. Snaha byla. Myslíte teda, že nějakej čistič brzd by provizorně pomohl?
zvláště brzdiče citroenů mi hodně zavařily - ty brzdiče mají hliníkový mor, repase sady jsou tak na rok/10tiskm. Chce to celé rozebrat a ověřit - ideálně vyměnit minimálně za repasované kus-kus.
Pokud už to zlobí tak, jak jste popsal, neodkládejte servis.
Týká se top PSA -zejména hydrocitroenů. Tam nejde o pístky ale spojení hliníku a litiny-šrouby držící hliníkový (nějaká slitina al) brzdič na rameni zarostou a nejdou bez utržení téměř povolit a druhá věc je, že tato koroze vyhýbá brzdič a desky se pak probrzdí do klínu. Brzdič se pak dá levý na pravou a pravý na levou stranu a nové desky. Brzdiče nejsou děleny na levý a pravý dají se prostě dále naobě strany . Jinak je to identické , +-, (-tedy s pístkem a dalšími díly ) jako u milionu dalších aut.
Takže ne každý rok-deset tisíc dělat repasi i když ideál je jednou ročně udělat údržbu (samo taky dle nájezdu) nic víc není třeba
Přidřené brzdy poznáte snadno, po pár stovkách metrů jízdy bez brždění neudržíte na kolech ruku.
Že byly 4 stupně neznamená, že nemohlo být náledí. Před pár lety jsem jel v zimě odpoledne po mírně vlhké silnici, po náledí ani náznaku. Několik desítek kilometrů se nedělo nic zvláštního, auto sedělo perfektně. Pak přišlo mírné klesání se zatáčkou na konci. Před zatáčkou jsem lehce přibrzdil... Naštěstí v té zatáčce nebylo svodidlo a příkop byl zasypaný štěrkem. Skončil jsem na poli. Ten led na silnici vidět nebyl.
Myslím, že tam ta mezera ve svodidle a zasypaný příkop byly úmyslně a že jsem nebyl první.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.