Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor vhodný na přestavbu na LPG

Od: gazda® odpovědí: 8 změna:
Snažím se najít co nejnovější auto vhodné na přestavbu na LPG. Podmínkou je, aby to ten motor vydržel co nejdéle a ideálně co největší auto v poměru cena/výkon. Takže ideálně karoserie kombi/MPV/dodávka.
Zatím co jsem tak našel, tak 1.6 MPI (například Octavia, Seat Altea..)
1.4 16V Fabia combi tady už věk 10let+
1.0 MPI Fabia combi
Nacházím hodně aut od Renaultu, Peugeotu a Dácie, které by podmínku na karoserii splňovala, ale netuším co na tu přestavbu řeknou motory. Hlavně mě zajímá, jak je u těch motorů řešené nastavování ventilových vůli a jestli to celkově vydrží. Jde konkrétně o tyhle auta:
Dacia s motorem 1.2 nebo teď novější 1.0 atmosféra? Nebo starší 1.6 atmosféra. Je jich hodně druhů, tak nevím jak se liší?
Renault Megane/Scénic 1.6 81kw?
Nebo Peugeot 1.4 54kW?
Co motor 1.8turbo 110 kW co se dával do jedničkové Octavie?
Co navrhujete dalšího za vhodné motory a auta?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Přepiš si tam generace těch aut, protože mluvíš o nejnovějším a pak tam prdneš O1 1.8T starý 20 let.

Co je tedy nejnovější?

hodnocení

Motor 1.8 turbo se montoval až do konce výroby jedničkové Octavie - takže 2010. Už je to hodně staré, ale není to 20 let.
1.6 končila někdy 2012 a 1.4 16V končila ve fabii myslím 2014.
Proto jsem tam i psal 10 let+.
Vím, že někdo z rádců tady jezdí Dácie v LPG, tak tam se snad doberu dlouholetých zkušeností, ale jinak nevím.
Hlavně chci info o nastavování ventilů protože vím, že například Mazdy to mají podivně a na LPG se v podstatě vůbec nehodí.
asd1

hydroštel se nastavuje sám, u pevných musíš kontrolovat vůle příp. seřídit, u Forda např. nutný přimazávání..

hodnocení

Vím, že hydroštel se nastaví sám. Ty motory od VW/Škoda mají právě hydroštely. Ale nevím jak to mají právě Francouzi a Dacia. A tuším, že se to bude lišit i motor od motoru, protože Renault používá například motory od Nissanu. Proto se ptám zkušenějších. Jinak bych to musel hledat motor od motoru a to je hromada práce (to si nechám až nakonec)

2,0-16v 100kw typ RFN (PSA- Xantia, ZX,C4, C5 XP, Berla, C8 ...P-306, 307, 406, 407,Partner, 807..,) 13 roků a víc jak 100 000 km na lpg. Systém Elpigaz 01- no problém.Hydroštely. Koupeno cca rok po výměně nádrže lpg-dle záznamů jediná (díky zákonu) NUTNÁ "velká" oprava.

PSA bez problémů!

 

asd1
hodnocení

0x

Dacie 1,6 atmo (co vim tak v podstatě starej kosočtverec - Megane apod.), možná Fiat 1,4 by to taky snesl dobře - Tipo, Doblo...

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Tak já bych to řešil se servisákem který to bude montovat. Určitě má spoustu zkušeností.

asd1

Jak kdo, gumid nedávno psal jaký jsou plynaři prasata a z jejich práce by se dobrý autoelektrikář poblil. Co jsem zástavby viděl tak s nim souhlasim. Udělat to pečlivě zabere moc času za stejný prachy, tak to tam nějak namrskaj a hotovo.

Jako u většiny řemesel, dobrý je jeden z deseti a najít ho není vůbec jednoduchý, často to prostě musíš risknout a když se trefíš tak je to jak výhra v loterii..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]