Dobrý den. Octavia 1,6 MPI v zimě cáká vodu z konce výfuku. Navrtám-li v nejnižších bodech středního a zadního tlumiče cca 4mm dírky pro odvod kondenzátu, bude to mít fatální dopad na měření emisí? Při měření patrně poznají, že je někde přisáván vzduch. Máte někdo s tímto osobní zkušenost? Chtěl bych samozřejmě prodloužit o něco životnost výfuku. Jen ji nechci zkrátit do prvního měření emisí. Díky za jakékoliv příspěvky.
Na X1 1,8I 16V jsem (jeden tlumič) vrtnul 4mm vrtákem v nejnižším místě. Emisemi auto procházelo=vyhovovalo ,bylo ve všech hodnotách uprostřed. Jinak výfuk (pro někoho polský šmejd) přežil auto , před sešrotováním po asi 6 letech od montáže byl ve velkmi diobré kondici , koroze jen na sváru z katem!Ještě se prodal za skoro stejný peníz za jaký byl na aukru koupen. Jinak díky vytékání kondenzátu z tlumiče-ů podstatně prodlouží životnost. Není problém na emise do dírky zašroubovat nějaký šroub patřičného rozměru a tím to utěsnit a poté pak odšroubit!
Na jiném loni na podzim výfuk zvenčí jako nový a za půl roku prohnilý zevnitř!, dán nový a po asi 14 dnech provozu jsem jej navrtal a vyteklo snad půl litru kondenzátu ! U tohoho je to horší neboť je na LPG.
bery*
Taky jezdim na lpg a taky jsem nedávno navrtal oba tlumiče, voda tamtudy kape fest. Akorát mě nemile překvapilo, jak je to slyšet, hlavně pokud tamtudy ta voda zrovna prská.
Když jsem v roce 2010 koupil novou dvojkovou fábii 1,4 63Kw tak jsem navrtal do zadního tlumiče dírku 1,5 mm .Pravidelně ji čistím,odkapává z ní kondenzát,na STK (emisích )nikdy nebyl problém,minulý týden mi měnili uhnilou spojku mezi prvním a druhým dílem s tím že střední a zadní tlumič je v pořádku-po 13,5 letech...Myslím,že 4mm dírka je už moc velká.
Jak už zde bylo zmíněno, nic nevrtat, je to zbytečné. Výfuku to v jeho degradaci nijak nepomůže. Když se technik na STK špatně vyspí, tak vás může i vyhodit.
Vrtat ty dírky je skoro nutnost..2mm je optimální, ale dvojku se mi povedlo skoro pokaždé zlomit..Čtyřka už je dost velká,ale dejme tomu..V nejhorším se tam dá dát před ME šroubek Anebo hliníkový nýtek..Ten byste musel ale pak odvrtat.
Ja bych tam asi nic nevrtal ten vejfuk stejně schnije a náká navrtaná díra tomu stejně nepomúže A na emisich dokaže udělat problém i malá netěsnost výfukové soustavy Vono uz normalně protáhnout 1.6 mpi emisema je docela problém tak bych tomu dírama do vejfuku fakt nepomáhal
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.