Nejste přihlášen/a.
Taková spotřeba oleje by se musela viditelně projevit dýmem z výfuku nebo louží pod autem.
Jak měříte olej a chladící kapalinu?
Po vypnutí motoru je olej v hlavě motoru a na jiných místech a je třeba počkat až steče do vany a teprve potom měřit.
I chladící kapalina může teplem roztáhnout hadice a pod. a může se zdát, že jí ubylo. Úbytky je třeba kontrolovat při porovnání za stejných podmínek při vypnutém motoru. Jaký je rozdíl množství mezi ryskami Max a Min nevím, tak je to jen teoretická úvaha.
Měřit je nejlepší před startem nikoliv po dojetí, olej steče cca za30 minut (názory mechošů se liší -jeden že stačí 10 min. druhý min půl hoďky třetí až za hodinu...) proto raději ontroluji před nastartováním a má 100% jistotu že je všehos dost (přiměřeně) JInak, tvrdí se, že rozdíl mezi minimem a maximem je litr oleje.
Olej z 99% do vany steče za minutu, pak už doteče jen pár kapek. Kdo nevěří ať si hodí do grafu čas a hladinu oleje na měrce.
Tazatel má celkem jasno - v lepším případě těsnění hlavy v hodším ruplá hlava nebo blok, + případně další závady (olej jde přes turbo voda jen těsněním apod. Pokud má motor kompresi a správný poměr palivo/ vzduch, tak to klidně spálí bez modrýho čoudu. Bílej čoud = voda (může to být i moc nafty/ málo vzduchu, ale to nebude tenhle případ). Kterej válec žere vodu jde zjistit endoskopem - ten co žere vodu je čistý bez karbonů. Ovšem u toho hrozí zalomení svíce při vyndavání, takže rovnou hlavu dolu a uvidí se. U starý ohnilý káry to je obvykle totálka, nasypeš prachy do motoru a za rok shnije kastle...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.