Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvýšená spotřeba po výměně spojky

Od: jarin® odpovědí: 14 změna:

Zdarec,

řeším klasicky takový problém...po výměně spojky mi houpla spotřeba o litr. Jezdil jsem s tím autem jak hovado a průměrnou spotřebu jsem měl v létě 5.6/100, v zimě 5.8/100. Teď mám spotřeba mezi 6.9 - 7.2/100. Můj styl jízdy se naopak uklidnil, takže to moc nechápu. Zvýšenou spotřebu jsem měl již na letních pneu, v půlce listopadu jsem přezouval na zimní. Žádná změna. Samozřejmě jsem resetoval palubák...nepomohlo.

Může to dělat jinačí dvouhmota? Nebo mě napadlo, že to měsíc stálo..tak koupit nějaký čistič vstřiků a palivové soustavy?

Motor: JTD 85kw

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Tam bude problém.. Ověř kabeláž, podtlaky, jestli je všechno zapojený, neslyšíš syčet vzduch (děravý hadice za turbem), taky termostat jestli neprotéká, lambda tam tušim je taky a může kecat do bohatosti směsi..

ideálně diagnostikou načíst data z čidel, všechno co má vliv na dávku nafty/ vzduchu (čidlo teploty např.) regulace tlaku turba...

A klasická piksla VIF do nádrže ničemu neuškodí... Ale v tomhle případě spíš nepomůže, jen ti udělá dobrý pocit že jsi vyčistil od nádrže po vstřiky i od válce po konec vejfuku..

hodnocení

Dneska jsem jel trochu jinou trasu...jezdím normálně 80% dálnice. Dneska jsem jel pouze okrsky a město, ze 7.1 to padlo na 6.3. Jel jsem normálně, dokonce jsem i předjel když jsem potřeboval. No ale furt to není, že jsem jel pilu za 5.8 :D

Poptám se zítra mechanika a případně to o víkendu napojím na diag.

 

hodnocení

0x
@jarin
Jak pise asd-zkontrolovat cidla,kabely
POZOR! Nekdy se pri manipulaci nektery vodic v konektorech,u konektoru muze ulomit aniz bys to vedel. Med taky "koroduje"
Resil jsi tu spojku iz driv tady.
Nakonec jsi dal misto setrvaku dvojhmoty nejaky obycejny setrvak?
hodnocení

Nene, nakonec jsem dal novou spojkovou sadu a setrvačník "nový-jetý" od mladýho kluka, co to dal do auta a zhruba po 1000 km auto omotal o strom. Jinak lambdu by to mít nemělo, údajně to mají JTDéčka novější rok 2010 a víc. Rád bych zkontroloval váhu vzduchu, ale ten přístup k ní je neskutečnej. Měl jsem to rozdělaný když jsem promazával váleček od kulisy řazení, váha vzduchu je tam pod baterkou u převodovky. Chtěl jsem vytáhnout to čidlo...ale je tam nějaký dutý torx s výstupkem, v životě jsem to neviděl.

Ten výstupek si menšim plochym šroubovákem vylomíš a pohoda

@dabel... snad místo T40 si koupí TH40 a nemusí nic vylamovat. Nebo odvrtat a dát šroub na plochý šroubovák? To né snad... žijeme v době, kdy se dá vše koupit ;)

 

007cz
hodnocení

0x
Dvouhmotou to být může. Záleží jak je tam řešen snímač otáček a jak je kompatibilní ta co jsi tam namontoval.

 

hodnocení

0x

Hele vůbec tomu nerozumím, já měl kdysi Fujat JTD 130 HLX combik, to mělo o něco víc KW než to tvoje, myslím, že někde 96, a spotřeba byla 6,5-7 litrů úplně běžná.

Až okolo nájezdu 330.000 km se nějak Mařenka rozežrala a chodila v zimě i za 12 nafty.

Spojka mi odešla ve 145.000 km a jen matroš stál tehdy 10.000,-Kč a byl problém to sehnat, ale to bylo někdy před 20 lety. Jednou se tam utrhlo nějaký cosi a taky to pěkně chlastalo,

(a nějaká hadička a zase to blbě brzdilo - tvrdnul pedál. Nechal jsem vyměnit celý brzdy, vše nové a dělala to jedna blbá hadička u motoru )

Auto je super když jezdí a jak se začne kazit tak je to ekonomická katastrofa

asd1
Se nedivím že ekon. katastrofa,když kvůli deravy hadicce podtlaku menis komplet brzdy..
Nejlepší ceny byly ca dva roky zpět,kdy komplet spojkova sada s dvouhmotou vyšla od sachse na 7k a sehnat se dala i za 5..

asd1

Se nedivím že ekon. katastrofa,když kvůli deravy hadicce podtlaku menis komplet brzdy..

*smich* Ten mechanik tomu asi taky vůbec nerozuměl.

 

hodnocení

0x
Šel bych na to úvahou, co to může způsobit. když auto jinak jede dobře. Nějaké urvané hadičky komem turba a spol většinou sníží výkon, nebo dokonce hážou motor do nouzáku. Co čidlo teploty, to by mohlo způsobit trvalé přechlastávání, máte nožnost ho vyčíst?
hodnocení

Mám doma MultiECUScan, říkal jsem si, že to o víkendu napíchnu a podívám se na data. Můžu vyčíst vše...vstřiky, váhu..ale bohužel nevím, jestli to umí ukázat jaký jsou správný hodnoty, respektive odchylky od nich.

Kdyby byl vadný snímač teploty tak by to ukazovalo i kraviny na budíku, nepletu se? Motor teplotu drží bez problému na 90 a ohřeje se na těch 90 asi za 5km...za předpokladu, že mám vypnutý topení a větrák..ale to je kvůli tomu, že mám zaslepený komplet EGR. Jinak bych ho ohříval o poznání dýl. Ten EGR mám zaslepený takhle dlouho a předtím problémy nebyly, takže u něj bych problém neviděl...

asd1
Ověřil bych to co píše 007,snímač polohy na setrvaku.. nemá mít polohu vůči klice? Je tam i snímač polohy váčky? Jestli nevstrikuje v jiný čas než má, to by na spotřebu mělo vliv určitě..
Cidlo teploty může mít dva výstupy,jeden pro budík druhý pro ecu.. normální hodnoty všeho buď v manuálních nebo nalogovat motor který je v pořádku..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]