Nejste přihlášen/a.
To jsou nějací d*bily. Čidlo se nemění jen tak naslepo. A zrovna čidlo teploty se dá krásně proměřit i multimetrem za 200kč. Při určité teplotě má nějaký odpor.
U 1.4MPi je ten menší konektor na řídící jednotce svazek motoru s čidly. Má dost velkej ohyb kabeláže a mohou tam být prasklé, proklepané vodiče. Nejčastěji je proklepe ten husí černý krk chráničky kabelů. Zvláště u starších ročníků 99-2001.
Další věc je, že ten mechanik mohl na čidle ulomit konektor a ten teď vyskakuje. Konektor se dá vyponovat a ze svazku věměnit. Svazek se nestříhá. Jen se odpreparují piny z vadného těla konektoru.
Taky možnost závady.
Sígnál toho čidla, což je odpor, který se mění v závislosti na teplotě je propojen s řídící jednotkou motoru.
Je propojen právě tou kabeláží přes konektory.
Není div, že i u kabeláže může dojít a dochází k poškození.
Je to i v dílenské příručce. Pokud je čidlo OK, tak se měří vedení.
Když ti praskne hadice u napouštění WC, tak ti instalatér taky 2x vymění celej záchod i s porcelánem? Jo? A pak příjde autoelektrikáž a vymění jen tu přívodní hadici .
Tak asi tak.
bery... může být vadná i ECU, ale to se nestává. Šance je tak 5%
...
Problém může být v kabeláži jak píše gumid, v tom případě ti měnili čidlo který bylo v pořádku (a který jde samostatně proměřit), Ukazuje na to i to, že se to objevuje náhodně a čím dál častěji.. Vyměň mechanika!
Gumid, to přirovnání k instalatérovi a hajzlu sedí jak prdel na hrnec (a přesně takový lamy v autoservisech jsou, resp. v tom kde jí to "opravovali")
Andreo, nehledej mechaniky, ale hledej autoelektrikáře.
Nějakej borec co umí přezouvat pneumatiky taky nerozumí převodovce.
To čidlo jde proměřit, je třeba znát hodnoty při jaké teplotě má mít jaký odpor, nebo se diagnostikou podívat jakou teplotu ukazuje a jestli sedí se skutečnou...
Kabeláž .- např. přechoďák v konektoru, když konektor vytáhne a zasune, tak se přechoďák otěrem sníží a chvíli to zase funguje normálně. Stačí vytahnout a podívat se na piny jestli nejsou zelený, očistit, přihnout a stříknout kontaktolem (nestříkat na těsnicí gumu, tu kontaktol naleptává), zkontrolovat dráty jestli nehnijou a nejsou polámaný... To můžeš i sama.
Najít dobrého mechanika je jehla v kupce sena, moje zkušenost je taková že drtivá většina jsou lamy který neumí najít skutečnou příčinu závady a mění díly naslepo.. A když se párkrát trefí tak je okolí považuje za dobrý...
asd1... zkontrolovat dráty = rozbalit celej svazek. Ta chránička to proklepe klidně i v ohybu někde uprostřed trasy.
Hlavně se to projeví, když je venku pár stupňů nad nulou a méně. Motor na start blbě namíchá poměr paliva. Proto hned zdechne. V mrazu totiž díky čidlu teploty zvedne dávku paliva, aby motor šel nastartovat. Bez čidla tam dá dávku, jako v létě, kdy je teplo a není důvod tam cpát více paliva na start.
Pokud ti netopí topení, tak je většinou problém termostatu. Na hadicích je termostatický kohout, které zavře vodu do chladiče na čumáku auta. Motor se díky tomu ohřeje a nepouští ohřátou vodu na ochlazení do předu na chladič, ale tu horkou vodu točí jen do tvého topení a zpět do motoru. Díky tomu topíš.
Na chladič musí jít horká voda, až překročí 90˚C. Pokud na něj jde hned i při 20˚C, tak se motor nikdy neohřeje na provozní teplotu a z odpadního tepla třeba 50˚C topení prostě nezatopí vlahým vzduchem.
Termostat je tam, kde je to čidlo teploty o kterém se bavíme.
Pokud měnili čidlo a sáhli by do díry po čidle v termostatu prstem, tak by i pohledem viděli, že je tělo uvnitř rozpadlé a termostat nefunguje.
O to víc by sis měla dávat pozor na takové pseudoopraváře.
A ještě konektor a popis pinů na ECU.
Čidlo vede do toho máleho a pozor,a by se na konektor koukal ze správné strany. Už jsem se setkal i s tím, že je to popis pinů na ECU a né na koenktoru (zrcadlově otočené), takže se na konektor musí dívat ze strany drátů, ale podle barev drátů si najde, které je čidlo teploty, pokud není úplnej trouba.
Elektrika ve žlabu je jen propojení a napájení ECU motoru se zbytkem auta.
Pokud ECU hlásí paměť závad čidlo teploty, tak je to trasa drátů malý konektor ECU a čidlo. A to žlabem nejde. Jde svojím motorovým svazkem a jinudy.
Kdyby vyhnil žlab jak píšeš, tak BSG, Budíci, airbagy, Gateway... řvou v paměti závad vadnou komunikaci s ECU motoru. A ECU motoru nepůjde diagnostikou spojit a nebo si nebude pamatovat závady nebo nepůjde nastartovat, atd... podle přerušení vodičů.
elektrika... se koukni na vložené foto. U toho malého konektoru mají ty starší 1.4ky ohyb káblů jak pra*e.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.