Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autu trvá než naskočí

Od: icyfire® odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,
mám asi druhým měsícem nové auto - jedná se o Mistubishi Outlander ročník 2012 (diesel). Jelikož jsem měl předtím vždy benzín, tak nevím jestli je normální chování auta při startování. Auto asi 9 měsíců stálo venku a nejezdilo - proto jsem si myslel, že by mohl být problém ve slabé/staré baterii. Ale baterii jsem vyměnil a problém přetrvává.
Problém:
Při startování trvá někdy i 10 sekund než motor naskočí a to ať už ho nechám chvíli nahřát nebo startuji hned. Jakmile se motor během jízdy zahřeje a na chvíli se vypne, tak se startováním pak už není problém. Před prvním startováním na začátku dne můžu čekat i minutu nebo dvě a stejně žádný rozdíl v rychlosti nastartování. Mimochodem kontrolka žhavení motoru vůbec nesvítí - ani teď při teplotách pod nulou, vždy se jen při pootočení klíčkem ukáže se všemi kontrolkami a hned zhasne.
Nevíte v čem by mohl být problém?
Předem děkuji komukoliv za odpověď

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar magdon

Zkontrolujte žhavící svíčky. Po 11 letech už mají nárok na důchod. Že zhasne kontrolka žhavení ještě neznamená, že svíčky skutečně žhaví.

hodnocení

Super, děkuji moc za odpověď. Je na toto potřeba nějaké speciální nářadí? (např. je potřeba nějaký klíč na výměnu nebo tak? )

Většinou gola 1/4 enbo 3/8 a prodloužené hlavice.

Spíš pro laika hrozí prasknutí při povolování. Žhavič bude silně držet v hlavě. A protože má uprostřed topný element, tak vlastně povoluješ tenkostěnou trubku. Ne plnej šroub.

Důležité je to před povolením dlouho zalévat WD-40 nebo ještě líp přímo na žhaviče od Liqui Moly mohu doporučit sprej na povolování. Velmi dobře vzlíná do utaženého závitu a rozpouští nápeky v závitech,a by to šlo povolit bez poškození žhaviče.

Prasknutý poškozený žhavič se totiž většinou musí odvrtat a někdy i k vůli tomu sundat celou hlavu z bloku (rozebrat půl motoru).

Takže pokazit to je pak sranda na další opravu.

U přímovstřiků "zarůstají" žhavky když se špatně rozprašuje nafta většinou, a pak se klidně stává že svíčka nejde povolit nebo se dokonce může kus utrhnopu a zústat ve váli, což znamená hlava dolů. Proto bych doporučil na výměnu žhavek servis-utrhnou žhavku=musí na své náklady (Měli by) opravit.

Osobně bych doporučil nejjednodušší variantu vyzkoušení žhavek (nwn jak i MiBi jsou umístěny-na D TD PSA a na HDI 2,0 jsou dobře přístupné) -odpojit přívod na žhavky a káblem z +pólu -zajiskří je OK, ne=je špatná. (může být špatná i když zajiskří ale trochu pak žhaví!) JInak nevn jak u další opět PSA -obyčejný "prodloužený ořech goly na to nestačí lepší je kvalitní trubkový klíč tuším 12mm.

Tedy toto pokud je to žhavením, Dotaz má "balonek" na dopumpování nafty? pkd ano zkuste před startem natlakovat balonkem soustavu a pak start! Třeba spadává nafta=nětěsnost v pal. soustavě!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]