Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Samo vybíjení autobaterie

Od: aleskoziorek odpovědí: 6 změna:

Dobrý den.

Potřeboval bych poradít ohledně vybíjení autobaterie. Mám Volvo xc90 Neustále se potýkám s tím,že z baterie neustále ubývá napětí. Mám ve voze voltmetr podle kterého se orientují. Baterie je nová a když ji nabijí, voltmetr ukáže 12,3 V Když příjdu k autu po dvou dnech tak ukazuje 11,8 Další dva ,tři dny 11,4 . Byl jsem několikrát u několiká autoeletrikářů a každy mi naměřil v klidu po uzamčení vozidla ubytek 0,05-0,08 V Tak že to je úpně zanedbatelné,tudiš v pořádku. Někteří mě ujištovali,že z každé baterie dochází k úbytku napětí,ikdyž se nepoužívá. Jiní mě zase přesvědčují,že když je baterie v pořádku, musí napětí vydržet i několík měsícu relativně stejné.

Může se třebá stát,že když je auto odstavené,tak třeba až po několiká hodinách se např. oživí počitačová jednotka a začné odebírát proud? A nebo něco podobného?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

Změř klidový odběr auta, měl by být max. pár desítek mA. Pokud je větší, tak odpojuj jednotlivý okruhy a tim zjistíš který to sosá. Často rádio.

A vyměň autoelektrikáře, neměří se úbytek napětí ale proud.

Nabitá po odstátí bez zátěže by měla mít 12,5, pokud tam máš 12,3 tak tam odběr bude a ne malý... 11,4 je už vybitá, takže buď je opravdu velký odběr nebo je baterka v háji.

 

kmet
hodnocení

1x

Nemá se dlouho startovat. Netvrdim, že je to tenhle případ, ale při startovacím proudu se autobaterie uvnitř zahřívá, teplota se hromadí na deskách a když se startuje dlouho v kuse, nestihne se předávat elektrolytu. Tohle má za násladek, že se desky s houbovitým olovem doslova kroutí a šupinky olova klesají ke dnu, některé se cestou zachytí a způsobují zvýšené samovybíjení. Když úsady dosahnou spodní hrany desek, je konečná, stejně jako tvrdý zkrat delší dobu, kdy se desky uplně pokroutí a dotknou sebe.

Mezi deskama jsou separátory. Zmíněný jev se možná udál u baterek před 40ceti lety.

 

krokodlak
hodnocení

0x

Když odejdete od auta, odpojte jednotlivé okruhy (ne všechny) a zjistěte tak v kterých okruzích je problém. Pokud problém zmizí logickou cestou budete vědět, který obvod jste vypnul. Musíte si poznamenat který den jste vypnul a kdy zapnul ty či ony obvody a pojistky.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Neco ti žere baterii počítam budeš mít klidovej odběr aspon 100mA měl bys mít cca 30mA ideálně 20mA
Je třeba hledat co zústáva pod odstavení vozu pod proudem a tkzv neusne muže to bejt kde co autoradio muže ti zústavat v kufru svítit světlo nebo i domontovanej bufik umí v klidu baštit víc než má

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]