Nejste přihlášen/a.
Sice mám řidičák ale je to už moc dávno co jsem jezdil autem tak se zeptám. Křižovatka jakoby tvaru písmene Y. Auto přijíždělo po hlavní, která vede zezdola doprava, ale zdá se, že vede doleva respektive skoro rovně. Na té odbočce doleva či rovně je parkoviště u nemocnice, tzn. lidi chodí směrem od nemocnice přes přechod který je přes tu odbočku doprava. Tzn. jsem na té křižovatce, vidím, že auto nejede, jdu pomalu jsem už uprostřed a vidím jede auto nebliká směrem doprava takže to chápu že neodbočuje směrem na přechod, i když jede po hlavní, ale v tu chvíli mi nedošlo že přecházím přes hlavní silnici. Takže jdu dál už jsem asi v polovině toho druhého pruhu ale ten chlap jel tak hrozně rychle do té zatáčky (místo tam je jen pro dvě auta a zatáčí tam trasa autobusů. Podotýkám že včera teplota byla asi +0.5°C až 1°C tál sníh, ale on brzdí na poslední chvíli a málem mě srazil, kdyby tam byla námraza. A já ho nevnímal (mám pomalé reakce a on odbočoval, zdálo se že jede rychle, nevnímám ho a najednou slyším brzdy). V té době kdy jsem vcházel na přechod tam ale nikdo nebyl a mám za to, že když jsem uprostřed tak mám přednost já. Bylo to moc rychlé, takže bych určitě ani neuskočil, nevyskočil ani na kapotu auta.
Z vašeho popisu ta situace není moc zřejmá, takže jen obecně.
Není podstatné, odkud kam vede hlavní, ani jestli jede auto rovně, či kamkoliv odbočuje a jestli blká, či nikoliv. Podstatné je, že Vy se musíte před vstoupením na přechod přesvědčit, že je řidič vůbec schopen Vám dát přednost, zvlášť když to klouže. O to víc to platí, když víte, že máte pomalé reakce. Když si nejsem jistý chováním auta, tak se prostě zastavím a chvíli počkám, jak se situace vyvrbí. To Vaše "... já ho nevnímal" neexistuje a mohlo by Vás přijít zatraceně draho!
Samozřejmě, že když už jste na přechodu, tak Vás řidič nesmí ohrozit, i když jdete pomalu. On by zase měl předpokládat, že na přechodu může někdo být a jet podle toho.
U tretiho doleva doprava jsem se ztratil.
Ale zrejme se ptate, jestli ma na prechodu prednost chodec nebo auto?
Pokud ano, pak je to tak, ze:
A) Ridic nesmi
- ohrozit nebo omezit chodce, ktery prechazi pozemni komunikaci po prechodu pro chodce...
- ohrozit chodce prechazejiciho pozemni komunikaci, na kterou ridic odbocuje...
ale zaroven:
B) Chodec nesmi vstupovat na prechod pro chodce nebo na vozovku bezprostredne pred blizicim se vozidlem
-
Ovsem. Tato zakonna ustanoveni jsou sice hezka na papire, zivot nebo zdravi Vam ale pri stretu s vice nez tunovym ocelovym autem nezachrani a je uplne jedno, kdo byl v te chvili v pravu.
A podle toho je potreba se ridit.
Tedy nikoliv paragrafy, ale rozumem a nebo alespon pudem sebezachovy.
Dejte GPS místa, páč každý si to budemem představovat jinak.
Z Vašeho popisu si to nejde vybavit správně...
tvaru písmene Y ale zdá se, že vede doleva respektive skoro rovně...doleva či rovně...přes přechod...přecházím přes hlavní silnici
Popis divný...
Poslal jsem obrázek samostatně jako odpověď. Světle hnědá je ta hlavní silnice, po ní jede modré auto směrem k severu a točí na východ. A já jdu od severu na jich přes přechod.
Já bych řekl, že bys měl vzít jako doprovod nějakou nezaujatou osobu.
Ta osoba by vyhodnotila tvoje chování na silnici a navrhla by co můžeš zlepšit.
Třeba nepřecházet v blízkosti křižovatky. Radši ujít pár metrů a přecházet na přehlednějším místě.
Taky bys měl používat i další smysly kromě zraku, případně zvážit kontrolu a nebo lékařské vylepšení těch smyslů.
Určitě tě nikdo z řidičů schválně nesrazí na přechodu, ale tak jako řidiči tak i chodci se musí chovat podle aktuální situace na silnici a počasí. Nejlepší je s řidičem navázat oční kontakt (nebo na sebe máváním ruky upozornit a pak navázat oční kontakt) a poté co řidič zpomalí nebo zastaví můžeš v klidu přecházet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.