Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dá se koupit ojeté auto do 70 tisíc rozumně?

Od: lulu2 odpovědí: 18 změna:

Dobrý večer. Koukám po autech z autobazaru, dá se koupit i rozumný auto za 70 tisic?
Na co se koukat? Kolik by za 70 tisíc mělo mít najeto km aby to bylo rozumné auto?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

11x

Rozumné auto nekoupíte ani za "půl melounu", neb to auto nemá vzdělání a do hlavy mu nevidíte ;)

Jinak se dá koupit dobré auto za 30 tis.Kč, ale také šunka za 500 tis. Kč.

05.12.23 20:01

Ano.*palec2*

Asi nejlepší odpověď ! *palec*

 

k2
hodnocení

3x

U auta za 70t je dulezite se hlavne NEkoukat na stav tachometru...

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Za 50tis xsara picasso první majitel (cz) a servisováno u mého servisáka pravidelně a s doklady, najeto 160tis km - rok 2010. - Já si myslím, že za ty peníze super. Jelikož nebylo investovat do servisu, koupil jsem si sadu koberečků vč. kufru. Přemýšlím o provizorním ošetření prahů - chtěl bych s tím jezdit déle... ale zatím je to všechno v pořádku.

Pokud někdo za rozumné auto považuje jedině octavii - ne, pak to není možné.

Picasso je parada *palec*
Francouzsky auta nejsou tak spatny,jak se rika, ba naopak kvuli slusnym antikoroznim vlastnostem karoserie muze dozit veku autodůchodce.
Navic maji pohodlna sedadla.
jawacek350

Souhlas! Mám Xsaru II kombi, 1.4i, rok 2002, najeto teda už cca 240k, ale stále parádní vozejk! Musím se rozhodnout, co půjde z domu, zdali Xsara nebo Fiesta (1,4 16V, 2006). Mám dilema...

Pomůžete mi, prosím s rozhodnutím?

Xsara:

Plusy: Pohodlná, prostorná, relativně tichá, ISO fix na dětské sedačky, výborný výhled z vozu, mám ji 10 let, znám historii, téměř nezkorodovaná (pouze zadní část pod kufrem je více chycená), má tažné, žere kolem 6 litrů/100, jednoduchá na opravu (8 ventil), má zánovní spojku.

Mínusy: Vyšší nájezd cca 240k, Euro 3, může se cokoliv posrat na motoru, hůř svítí (ale možná stačí vyleštit světlomety) méně přesná převodovka, línější motor, žena s ní nerada jezdí

Fiesta

Plusy: Malé, hbité vozítko, rychle topí, Euro 4, vyhřívané přední sklo (ale přijde mi, že nefunguje nebo málo), lépe svítí, 6 st. cyklovač stěračů, lépe svítí, lepší manévrovatelnost

Mínusy: Nemá tažné, menší vnitřní prostor proti Xsaře, hlučnější, více žere (pod 7 snad nejde), menší dojezd na jedno natankování - proti Xsaře snad o 200 km, horší výhled z vozu (couvání), méně pohodlné sedačky, volant nastavitelný jen výškově, manuální nastavení zrcátek, otvírání kufru buď klíčkem nebo tlačítkem na přístrojovce, větší náchylnost ke korozi.

Tak co vy na to? Jaké auto byste brali více? :)

fiestu jsme měli jako druhé auto - ale 1,25 - časem prostě rezla, tak šla z domu a teď máme jako druhé Pandu z roku 2005 (stále v TOP stavu)

Pokud nepotřebujete dvě auta a máte kde parkovat i s tím kombíkem (dvojkovou xsaru jsem měl v 2.0HDI 66kW - nezničitelná) - nechal bych xsaru. Jediný problém byl se zadními brzdami - brzdiče sice hliníkové, ale korodují a repase jsou dočasným řešením. Dále byla repase zadní nápravy, ale to bylo oprava po 200tis km. Jinak je to jednoduché auto a velmi pohodlné.

jawacek350

Díky jmlc. Asi si ji nechám, je to moje srdcovka. Jinak mám takový dojem, že jsem párkrát zahlédl Tvoje příspěvky na Xsara foru, je tak? :)

Moje Xsara má vzadu bubny, takže s korozí problém nemám a pajšl je už měněný. Zadní náprava je už také repasovaná.

Ta Panda taky nevypadá zle. Jak je na tom s korozí?

jm
Panda má na tachometru 50tkm, letos jsem nechal pro jistotu udělat u známého lakyrnika podvozek a prahy - mělo by to vydržet dalších deset let bez potíží. Ona předchozí majitelka blbě zvedala auto a poškodila práh, já to začal řešit po 5 letech vlastnictví. Začalo to tam trošku reznout. Jinak ale stále ve stavu nového auta.
asd1

Fiesta ti shnije = taky bych si nechal Xsaru..

Panda koroze - záleží jak se o to kdo staral, pokud jsou stříkaný dutiny tak 20 let vydrží, pokud ne tak po 10 letech shnijou prahy. Z Pandy je nejlepší druhá 169, ta novější je už plná nesmyslů.. Jednoduchý spolehlivý auto, do města ideál. Výborný motor. Mouchy hlavně elektrika světel (dobrý přebastlit) snímač natočení volantu (díl za 1,5k, repasy firmou ca 5-6k, Fiat celý řízení za 20k*ee*) originál tlumiče Monroe jsou pěkná sr.

 

 

hodnocení

2x

Dost záleží na tom, co považujete za rozumné, co od toho auta chcete a jaké máte možnosti a znalosti. Souhlasím s K2 a zásadně nesouhlasím s JMLC, protože to vidím úplně jinak. Auto za 70tkč bych nekoupil, bo zbytečně drahé, kupuji auta za dvacku, vím, kolik za ně dám a co od nich za tu cenu mohu očekávat. Např. před deseti lety jsem koupil nákladní clio, od majitele renault servisu, za desítku, 200tkm najeto. S běžnou údržbou bez potíží nedávno prošlo další TK, teď najeto 280tkm. Před dvěma lety jedničkovou octu za dvacku, měla novou TK, v ceně byl přepis a nová dálnička. Nedávno prošla bez potíží TK a dostala facku od kodiaqa. Pro pojišťovnu totálka, dostal jsem 28tkč a auto už zase jezdí, oprava stála něco přes trojku a můj čas... Takže nekupujte přes bazar, ideálně od známého anebo na inzerci, dobrého mechoše sebou...


doplněno 05.12.23 19:58: Pane JMLC, to je ten rozdílný pohled. Já těm autům za pár šupů nedávám vůbec nic krom běžného (spíše nutného) servisu. Zásada - dokud to neupadne, není třeba to opravit. Takže po koupi neměním rozvody, neměním je ani v dalším termínu. Oleje, filtry před TK. Hlídám si, aby z toho křápu nic nepadalo, hlídám brzdy a pneu. Samozřejmě, považuji je za kladiva, neřeším vzhled, pouze funkčnost. Kupuji je s tím, že "rok vydrží". Všechna vydržela výrazně déle...:-D
lulu2
hodnocení

Takže je lepší koupit auto za dvacku než za 70 tisíc jo? Já ti nevím
Asi je to kus od kusu , co tomu autu je nikdo nikdy pořádně neví

Co tomu autu je nebo není ,nikdo neví..Za 70 tisíc není záruka ničeho.. Ne každý dává cenu podle stavu, ale podle výbavy a roku, typu motoru atd..Bazary nikdy-téměř nikdy neřeknou, že je potřeba vyměnit to a tohle..Letos jsem sháněl pro kolegu Berlingo a to co jsem viděl okolo 100-150 tisíc korun bylo tak do šrotu..Nakonec jsme sehnali Berlingo 2015 za 175tis..Najeto 220tis..Nebylo totiž zničené jako ty za 150tis..A stejně se musely udělat čepy, tlumiče, brzdy, olej atd.. Cena nemá se stavem většinou nic společného..bohužel..Já kupuji taky auta okolo 20tisic kč..A opravovat se musejí úplně stejné věci jako na autě za 100,200,300tisíc...

Auta za 20 nebo 50 se od sebe liší jen nájezdem a výbavou - no vlastně někdy i značkou... protože lepší C5 v max. výbavě za 25 ale vybydlená octa s dvojnásobným nájezdem za 50 - to je prostě aktuální svět v ČR.

Takže ano - za 20, pokud nepotřebujete jezdit hned, počítat s nějakou opravou (to jsou čas i peníze).

 

mathew
hodnocení

0x
Za 70 tisíc to bude stejný jako, když koupíte něco za 20 tisíc, ale u toho druhého je jedno, když se to po půl roce musí poslat do šrotu.
Když jsem neměl prachy tak jsem koupil Lagunu II 2002 za 20 tisíc a vydržela toho půl roku. Po ní jsem koupil druhou za 35 tisíc r.v. 2004 a už ani nevím jak ji mám dlouho a na tachometru bude skoro 400 tisíc km. Závady za celou dobu stály ani ne 10 tisíc. Takže jsem si loni mohl udělat radost autem s nájezdem 90 tisíc km.

 

hodnocení

0x
Ne nedá se za takové peníze koupit rozumné auto.

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Samozřejmě, jen to chce myslet a nenaletět. Nedávno jsem kupoval Kangoo DCI 1.5 po FL, motor 50 kW bez DPF, cena 40 tisíc. Najeto sice 307 tisíc poctivých ale motor nekouří a žere kolem 5 litrů nafty, což je na takovou cihlu skvělé. Je i funkční klimatizace a nikde není ani náznak koroze. Díly se dají sehnat připadně levně, ale zatím nic nebylo potřeba, prošlo i bez problémů na STK, jen měním olej a filtry. Jasně, pokud někdo potřebuje machrovat, koupí starou, kdysi hodně drahou vránu a bude krvácet na opravách.

Doporučil bych auta, která třeba nejsou moc vyhledávaná a přitom jsou kvalitní. Rozhodně něco jednoduchého. Když jsem vybíral, vzal bych i novější Kangoo, Grand Modus, Clio kombi, Micra, Note. Vše s 1.5 DCI - výkony 48, 50, 60, 63 kW, ty nemají ještě problematický DPF a dá se s nimi jezdit i jen čistě po městě. Zkontrolovat jestli kouří nebo je slyšet turbo nebo klika - pokud ano, nebrat, to je konečná. A nebrat s repasemi turba, to nevydrží většinou ani 20 tisíc km, repase nebývají kvalitní.

Preferovat auta z ČR od prvních majitelů nebo potom z Itálie - sice vše stočené ale v teple ty auta nedostávají tak zabrat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]