Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení bez spojky při zdechnutým motoru

Od: jarin® odpovědí: 33 změna:

Ahoj, budu mít takový netradiční dotaz. Jak auto na podzim měsíc stálo, tak přirezl váleček od kulisy a řadička se blbě vracela do neutrálu. Je to častý problém u AR 147/GT. Nakonec jsem promazával sám, ale trvalo mi to asi 5 hodin :D

Od minulýho čtvrtka jsem s autem nikde nebyl a ani se mi to v tomhle bordelu nechce projíždět jen tak, tak jsem si říkal, že by nebylo špatný jít do auta, zařadit tam nějaký rychlosti..aby to zas nějak nezatuhlo. Předpokládám, že když mám vypnutej motor tak nemusím při řazení držet vymáčklou spojku nebo jo? Radši třeba každý den, nebo obden tam nasednu, hodím tam nějaký kvalty a půjdu, než to zase celý rozebírat s tím přístupem co tam je a v tomhle počasí.

Taky jsem kkt a nechal jsem od čtvrtka zataženou ručku, vůbec nevím proč, stojím na rovince. Povolit šla hezky ale v těch extrémních mrazech nevěřím, že by nezůstala viset. Myslíte, že až pojedu v pátek pro léky, tak to při nejhorším utrhnu nějak? :D Mám zkušenosti takový, že když je kolem nuly a zůstala mi viset ručka, tak pomaličku tomu dát na zpátečku, luplo v tom a bylo to v poho.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

V převodovce do sebe zapadají ozubená soukolí. Pokud motor pohání kola na asfaltu, tak zuby v převodovce do sebe tlačí jedním směrem do boků dejme tomu lichých stran. Pokud naopak kola pohání motor třeba při jízdě z kopce nebo bržděním motorem, tak kola zubů převodovky do sebe tlačí opačnou stranou dejme tomu sudou.

Ten tlak je tak vysoký (řenos sil momentu), že by pákou nešlo kola jen tak rozpojit a navíc by hrozilo pasknutí zubu, jak by se během rozpojování dotýkal jen maličkou plochou.

Stejně tak zařadit do rozdílně roztočených zubů je nemožné bez poškození zubů.

Proto se používá spojka, která pohon rychle rozpojí a převodovka se od kol točí jne setrvačností velmi volně bez tlaků. V tento moment jde zuby řadit a rozdílné točky zabrzdí synchrony.

...

Tedy už asi chápeš, že můžeš kvedlat bez spojky na stojícím autě a motoru naprosto vpohodě.

Jen se může stát, že se zuby potkají a nezapadnou. Narazí do sebe, ale nic se neděje. Většinou mají náběžné hrany a pootočí se. Akorát pohnou klikou motoru nebo někde vůlema řeba u poloos. Proto je lepší řadit se spojkou, aby se i při potkaných zubech měl možnost jednou stranou převod protočit volně.

Ale pokud ti jdou všechny kvalty volně při stání na místě, tak už jsou pootočené správně a klidně si kvrdlej :)

Když tomu dokáže zareznout za měsíc mechanismus řazení, tak ať tu spojku klidně..nebo radši sešlapuje taky..Nebo dopadne jako já a zarezne-přirezne mu ještě i ta spojka *zed*

Hoši, co to máte za vergly?*co*:-D

Vždyť níže říkám: Kupte si pořádné auto. Já s ním nemám problémy *smich*

Jak se pozná pořádný auto? Že mu nic nezamrzne ani nezarezne? *smich* Když jsem loni v létě marodil,tak mi za 14dní stání u Scénica přirezly destičky vzadu ke kotouči..pár dní v kuse pršelo..lanovodem ani brzdičem to nebylo..Mokro a vlhko je sviňa i v létě;) A v zimě mojí známé zamrzá u Octy1 řazení..Dokud se interiér nezahřeje, tak nemůže zařadit-hýbat pákou *smich*
zam

No ne,u který převodovky se přesouvají kola se šikmým ozubením.Pokud vím tak šikmé ozubení je vždy v trvalém záběru.

Samo že je, ale jak to chceš vysvětlit laikovi, že se jen zamykají kola synchronů a tím se přepínají kola ve stálém záběru (volí převody).

@doutnak
Doutnaku, tu prirezlou spojku jsi tady resil...v cem to nakonec bylo? Opravdu prirezla treci lamela k setrvacniku?
Boban..Nevím zatím co k čemu přirezlo..Nevyndal jsem špajzku..Vrchem je vidět, že ovládání ložiska chodí a mačká na přítlačák..Provrtal jsem dole díry do příruby převodovky ( auto už na silnici nikdy jezdit nebude;) ) a otáčel jsem si přes kvalt kolem, abych našel díry v přítlačáku ..vystříkal do toho celý WD a pak napadl sníh..Takže až bude líp, tak to zkusím..jestli to povolilo
@doutnak
Hodne stesti ;)
Ale stejne si myslim, ze jsi mel hned zpocatku shodit prevodovku, iz bys to mel za sebou a bylo by to poradne udelany a nemusel senbat ze se to bude vopakovat :)

Mě by se do toho taky nechtělo :)

Boban..Asi jsem línej,no..Navíc furt pršelo a pak nasněžilo..Stejně už jsem všechny větve, listí, kamení a hlínu musel mezitím odtahat na kolečkách *smich*
To chce mit svou garaz, delat takovyhle opravy na zahrade a nicit si v zime nebo podzimu zada je na hovno...
Sam jsem se navalel po trave az az

 

hodnocení

1x

Neřaďte "nasucho" bez spojky. Může se stát, že vám půjdou zub na zub a nezařadíte. S vyšlápnutou spojkou by to mohlo jít (uvolníte převodovku a umožníte malý pohyb), ale jistota to není.

PS: Kupte si pořádné auto *smich* Já u mého Logana II zatáhnu při zaparování ruční brzdu a když ji někdy i po třech týdnech teď v zimě povolím, normálně odbrzdí a odjedu *smich*

Mě nezamrzla ani na Favoritu.:-D

@satam
To neni autem, proste neni mozny mit auto cca 20 let stary a nechavat na zadnich brzdach puvodni bowdeny. Ja na mý Alfě 156 uz davno menil bowdeny obou zadnich brzd. Vzdy je tam takova pryzova manzeta, ktera brani pronikani vody,prachu a bordelu do bowdenu- prachotesne objíma lanko u brzdy a druhou stranou hned prachotesne sedi na bowdenu.
Kdyz tahle dulezita vec prirozene zpuchří, doatava se do bowdenu voda a dalsi bordel a ocelove lanko v ocelovem bowdenu prirezne(spis na konci, kde neni kluzna vrstva bowdenu)
Verim ze skoro jakykoliv auto s rozumnou udrzbou muze jet dokud totapne neshnije kastle.
Mam AR 156 z roku 1999 ,s "problemovym" TS motorem. Jsem 4.majitel s razenim a brzdama problem nemam
Autor dotazu proste nechce obnovovat dily a ceka az se mu to vely rozsype

@boban: Není to jen bowdeny. Velmi často přimrzají pakny k bubnům a nezáleží na stáří ani typu auta.

@satam... Jako případ, kdy člověk přijede a na rovince zarve ručku hrk o 8 zubů? Já vždy zatahuju lehce a ještě mi to nepřimrzlo. Asi štěstí. A nebo jsem v bubnech neměl vodu nebo tekoucí prasátko.*co*

bobann
@satam
Nevim co na to rict...s primrznutim desticek jsem se nesetkal, aspon jsem to nezaznamenal .
Neco jjnyho je vytvoreni ledove vrstvicky mezi kotoucem a destickou, ale ta se rychle odpari pri brzdeni a pak je klid.
Doutnak tvrdi,ze mu prirezla treci lamela k setrvacniku, to taky nechapu(materialy co by k sobe prireznout nrmely) *nevi"

 

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Nic se nestane, klidně můžete řadit i bez spojky, když vozidlo stojí a neběží. Jsou i tací, co to umějí za jízdy.

Milane, nevidím v tom problém. Taky jsem dojížděl několik km bez spojky. Na křižovatce přes startér!

Pavle, ale jednou jsem se tady zmínil, že to občas dělám, když jsem líný mačkat spojku. To jsem to schytal, jak ničím auto...

Neničíš, když víš, při kterých otáčkách to máš srovnat a zařadit. A vyřadit je ještě jednodužší. Stačí najít moment, kdy zuby na sebe netlačí ani tam a ani zpět. Páka vyletí sama i prstem.;)

Gumidku, ale já to vím, jen ti, co mne osočovali asi nikdy neřídili starej náklaďák, kterýmu odešla spojka 200km od garáže.

Dneska už většina mladé generace umí jen automat a elektromobily.

Posadit většinu dnešní omladiny do T 111, tak by se jim zdálo o loupežnících.
Ale zase, dvanácti válec, s tím se člověk jen tak nesveze. Nesynchronizovaná převodovka, jen čtyři kvalty, řízení bez posilovače. To se panečku jezdilo. Rád na to vzpomínám.

T 141, bez posilovače řízení, bez posilovače brzd, to měl řidič svaly, jak Pepek námořník.

Tak se 141 jsem nikdy nejel. Ona i ta stojedenáctka byla dost dobrá posilovna.
05.12.23 19:08

Gumidek, a teď si představte kluk, který má 65-70kg, je mu 19-20 let, výška 168cm. Nežli si obalil svaly, tak málem brečel..

K tomu mu zapřáhli dva težké 10 tunové vleky. Někdy 1x Mig 17

Krása *jasne*

Z kluků se stali chlapi. Dnes se z kluků stávají holky.

Hezké čtení. Jsen si vzpomněl, jak mi volal kolega, že s toledem zůstal viset v UH. Uletěl mu fofrklacek, ulomil ho a jestli prý má volat odtahovku. Jel jsem tam, na domečku na převodovce mu zařadil trojku a poslal ho do Přerova do servisu. Hleděl na mě, jako na kouzelníka...*smich* A zjistil, že dýzl jde bez potíží rozjet i na trojku...*alene* Taxíkář...

Ovšem ta jízda tatry ve videjku - *palec2*. Ten zvuk, ty ofuky skla, ty žaluzie nad motorem, ta baba, jak mu tam vběhla...:)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]