Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se starat o dieselový motor?

Od: nick12 odpovědí: 13 změna:

Mám naftové auto, každý den najedu 20km, 10 do práce a 10km zpět. Jak můžu co nejvíc šetřit dieselový motor? Stihne se za 10 km zahřát? A je lepší po jíždě (těch 10 km) nechat minutu dvě ještě běžet motor než ho zhasnu nebo ho můžu zhasnout hned když je to jen 10 km?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Neohřeje. Každý rok měňte kvalitní olej.
nick12
hodnocení

A je tedy zbytečné nechávat auto minutu dvě stát po jízdě, když jezdím jen těch 10 km?

petrovic

Minutu, dve se nechava dochladit turbo kdyz letis palbu po dalnici 150 a turbo se toci jako blazen. Dojedes na benzinu, turbo rozpalene a kdyz zdechnes motor, olej co v nem zustane se prepali a karbonuje. Proto se nechava dochladit. Taky mu nedela dobre kdyz se skoro rozhavene okamzite zastavi. Dochazi k deformaci turbiny. Takze pokud to do te prace solichas a nejedes celou dobu do kopce na 3 tisice otacek, nemusis dochlazovat.

re4zon
Nechavat bezet motor ma cenu u rozzhaveneho turba po delsi jizde pri velke zatezi kvuli duchlazeni olejem, aby v nem nezustal stat. U nekterych modernich motoru uz to neni ani treba. A po 10km uz vubec ne, tezko muzes motoru nalozit kdyz se ani neohral.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
V zimě se po 10km u dieselu nezahřeje ani voda, natož olej.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Jestli to má příhřev (webasto), jako některá auta, tak se to za těch 10 km ohřeje, jinak ne. Ale snad tam máte teploměr vody, takže to poznáte sám, jestli se vám to stihne ohřát.
Zhasnout to můžete prakticky hned. Hlavně měnit včas olej a nejlepší by bylo to občas někam projet dál a trochu protáhnout.
nick12
hodnocení

Děkuju moc za radu

 

hodnocení

0x
avatar clas
A taky neni od veci aditivovat naftu, pridat pri tankovani VIF. Letni nebo zimni varianta.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Péče? dejte do paliva VIF, jak tu někdo psal měňte olej dle norem stanovených výrobcem a 1x ročně , při tak "dlouhé cestě mu nešlapte na krk! U mého starého 2,0HDi90 budík už ukazopval provozní dle teplotu už po dvou kilometrech ,ale olej asi byl ještě studený soudím dle budíku na současném benálovém-voda provozní, olej dost pod!

 

krtek6
hodnocení

0x

mám teď nějakou dobu půjčené služební auto...naftu.. 1,6 75kw... jezdím asi 25km..do práce...a pak dál..ale minimum je těch 25 tam a 25 zpátky...auto je na dnešní dobu holobyt...asi po 20km mám teprve v autě těplo...motor se sice zahřeje podle ukazate někde po 15min...u benzínu mam 8min na parkovišti...ale prostě když dojedu tak je v autě teplo :D ...spíš nechápu jak je možný, že na takovou vzdálenost nemám žádný upozornění na "PDF" filter...to je na něj docela málo...to jezdím okresky

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Jezdim denne dieslem 15 tam a 15 zpět když je mráz se neohřeje
Základem je ho nevytáčet prostě pohodová jízda
Olej měnim po 10000km a vic tak nák neřešim neni dúvod

 

paveldvorak
hodnocení

0x

k výměně oleje, aditivu ya stylu jízdy ještě doporučuji vyčistti EGR ventil včetně potrubí za ním + na masku chladiče namontovat zimní clonu...neudělá to zázrak ale zkrátí to dobu potřebnou k ohřevu motoru

 

hodnocení

0x
Rozmyslet kde tankovat, vyhnout se malým pumpám s malou vytočí a nízkým cenám.
Alespoň za 2 týdny naplánovat delší trasu aby se prohřál olej aby se z něj odpařila vlhkost.
Olej měnit každý rok.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]