Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zamrzlé ostřikovače

Od: eirene odpovědí: 29 změna:
Prosím jak uvolnit zamrzlé ostřikovače při použití nevhodné tekutiny.? Děkuji

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2
hodnocení

15x

Zaparkovat v teple a pockat az to povoli.

Třeba podzemní garáže supermarketů

eirene
hodnocení

Momentálně stojím na slunci tak doufám ...pak se uvidí..děkuji. Garáž mám nyní obsazenou.

 

hodnocení

8x

Nalej do nádobky ostřikovačů teplou vodu asi 60C MAX! Víc ne. Žádnou vřelou.

Pak polej i trysky na kapotě ostřiků a po hodině zkus.

Vystříkej, nalej zimní a hlavně tu novou zimní zase zastříkej do hadiček a trysek. Aby v hadičkách nebyla stále voda a v nídobce ta zimní. Prostě proplach.


doplněno 29.11.23 10:05:

Octavia III

Zamrzlé ostřikovače
Zamrzlé ostřikovače #2
Zamrzlé ostřikovače #3

A protože neštěstí nechodí po horách ale po lidech...

...kovářova kobyla chodí bosa...

... a bližší košile, nežli kabát...

... stalo se mi poprvé v životě, že jsem včas nenaředil zbytky letní kapaliny tou zimní a domů jsem jel z práce na sucho. Zřejmě zamrzlo i čerpadlo. Nalil jsem tam trochu zimní, jestli náhodou nejsem opravdu jen na suchu a až pak mi došlo, že chybí zvuk čerpadla. Následovala PETka horké vody a půlhodinka napětí. Po půlhodině se rozeběhlo čerpadlo a za dalších 10 minut povolily trysky *tanec*. Díky za návod. Dopoledne jsem přečetl a odpoledne potřeboval. Zajímavé je, že ženě identické auto se stejnou kapalinou nezamrzlo. Zřejmě to zmrzlo až během dne, asi máme v práci větší kosu než před barákem.

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

Najít celé vedení vody a opatrně to polévat teplou vodou. Stačí 50-60°C, není třeba hodně vody, stačí malou konvičkou, pomalu a ošahávat, kde je to již teplé. Taky pomůže nastartované auto, od kterého bude teplo kolem.

Třeba u Fabie 1 bych to fakt neriskoval. Voda hlavně poteče na elektrohydroservočerpadlo, které je za nádobkou schované. A zničit vodou věc za 10 tisíc v novém a použitý repas za 3500... to fakt ne. Opatrně.

Servo a nádobka Fabia 1

Zamrzlé ostřikovače #4
k2

@gumidek: Ja bych to neriskoval u zadneho "modernejsiho" auta. Prave ono "vedeni vody" vede casto splecne s elektroinstalaci, ruznymi dutinami a misty, kde vyrobce uplne nepredpokladal pritomnost vody. Polevat si dobrovolne svazky elektriky, jejich spoje apod (natoz v zime) je dost rizikova cinnost.

Proto píšu nalejt jen do nádobky a na čumící ostřikovače z karoserie. Jinam nedoporučuji.

k2*palec*

To já bych se nebál, páč odstříkající voda od kol, kaluží udělá daleko vetší tlak a problém, nežli volně stékající voda, která poteče po kadičce i třeba i po kabelu.

Každý máme svoje...¨ stékající voda, nemůže poškodit servo motor.

Prostor podběhu od kola odděluje plastový kryt podběhu. Voda od rotujícího kola stříká jen na palstový podběhový kryt. Servo s nádobkou jsou až za ním a na ně nic nestříká. Vše je oplastované a zakapotované těmi černými kryty.

Servomotor poškodíš snadno. Proč myslíš, že je to servo tak drahé? Je. v něm celá řídící jednotka. Jemná elektronika s SMD součástkama. Stačí aby nějakej mechanik blbě zacvakl konektory a že jsou na Fábkách dosti olámané, protože to mechanici asi neumí a když poškodí, tak konektor nevymění a pak přes netěsný konektor nateče voda do vnitřku jednotky serva přímo na desku elektroniky a můžeš servo vyhodit.

Není to jen mechanická pumpa jako na Ocatvii 1 nebo Golfu.

Polévat to vodou je stejná blbost jako kovičkou s vodou polévat přímo ECU motoru



drive2.ru/...

Tak to si musím dát pozor, abych při doplňování tekutiny do ostřikovače, nepřelil nádobku, nebo to necvrndal kolem.

Děkuji za upozornění.

Jo, právě to cmrndání kapaliny při dolévání ostřiků u Fábky ničí už tak blbě udělanou kabeláž na kterou byla i svolávačka od Škody.

Lze to vyřešit i elegatně novým víčkem třeba z Kodiaqa

Odkaz na nove víčko

skoda-dily.cz/...


Sám jsem pár kabeláží dělal a už to odmítám. Proto dodávat cíleně vodu na rozmraz mi příjde při nejmenším jako velká hloupost. Ještě tak opatrně ve vedrech v létě umejt wapkou, ale teď v mrazech hloupost. Opravdu ;)

Zamrzlé ostřikovače #5
Zamrzlé ostřikovače #6

Víčko super, vejde se do Fabie II na výšku? Asi jo, jinak bys to nepsal. Já používám odříznutý vršek od kanystříku na směs. Nechal jsem tam i to poutko, za které se kanystřík nosí. Hrdlo vršku pasuje do hrdla nádržky, poutko se zaklesne do modrého originál víčka nádržky a vznikne stabilní plocha snad 20x15 cm. Do tý se bez cmrndání trefí kdokoli.

Mělo by se vejít. Navíc je z měkkého silikon gumy či co.

bery*

Já spíš naopak zastávám názor, že zovna u fabie, kde svazek trpí nemrzkou a slanou vodou (asi od první zimy a pak už nonstop), každá trocha čistý vody vypláchnutím toho sajrajtu jen prospěje. Taky jsem i přes dávný rozmotání svazku asi 3 roky zpátky řešil svítíci EPC a přitom narazil na neskutečný řešení průchodu svazku z "vany pod torpédem" dolů k podélníku v motorovým prostoru, vždyť tam je regulérní gumovej trychtýř, dole tím úzkým koncem zamotanej do svazku ! Všechno okolo suchý, ale tohle místo se dalo normálně ždímat. Trychtýř jsem tuším naříznul, vyrval a otočil vzhůru nohama a na celej svazek pak vystříkal silikonovej sprej.

Když tam není napadané listí v té vaně (přepážce, kde je uložen motor stěračů a konektory do kabiny), tak to hlavně odtéká do boků štěrbinama do podběhů kol z zástěrky zezadu.

bery*
U nás parkujeme v ulici pod stromořadím velkých lip, opadávají a kvetou snad celoročně, mohl bych tu vany čistit každej tejden, je to hned zase plný :( To otočený trychtýře je umožňuje interval čištění mnohonásobně prodloužit :)

Tak jsem vyfotil ten udělátor z vršku kanystříku. Sedne jak prdel na hrnec. Akorát kam s ním v autě, žejo. U mně je to ale tak trochu jedno. Půl kufru vercajku, tam se kus plastu ztratí.

Zamrzlé ostřikovače #7

Já si tohle nožem taky vždy urežu z PETky. Naposled od Magnesie 1,5l.

Slévám tak vyjeté oleje do těch origo obalů nebo od ostřikovačů.

Nemusím to mejt. Jen ho vyhodím.;)

Jasně, není to nic nového pod sluncem. Na tomhle kousku je zajímavé, jak pasuje a pak historie vzniku. Potřeboval jsem plechovku na barvu čico a tohle byl původně odpad. Hodil jsem to do kufru a zapomněl...

bery*
... nemejt, jen vyhodit... Jsem si teď vzpomněl na tu duskuzi o vyplachování nemrzky před pár dny - kam nejlíp vyhodit takovej kus petky? Nepatří to asi ani do smesnyho, ani do plastu, nejlíp snad rovnou do kamen :) Ono vymývat něco od oleje do odpadu asi taky není ideální na druhou stranu.

Černý do černý popelnice. Na ekologii se*u... Paltím za svoz? Paltím! Tak ať se stará někdo jinej na třídící lince.

 

 

eirene
29.11.23 09:39
hodnocení

Děkuji

 

eirene
hodnocení

Děkuji a co fén na ty trysky? Anebo rozmrazovac zámků?

To budeš fénovat hodinu trysky?

Nikdo ti nebrání, ale vlažná voda je nejrychlejší.

Horší je to s nádobkou. Spousta aut jí má v podběhu kola v prostoru blatníku. Málo kdy v motorové části (tam má jen nalévací hrdlo a trubka vede k nádobce jinam).

Na fén zapomeňte, ať nemáte křečové žíly, od toho, že tam budete stát hodiny.

Zkuste teplou vodu, když to nepomůže, tak fén. Nebo cokoliv teplého...

 

eirene
hodnocení

Aspoň někomu pomohlo.
U mě nakonec stačilo dolít do poloprázdné nádržky novou nemrznoucí směs a fén a špendlík.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]