Nejste přihlášen/a.
Ve vozu Felicia LXi z roku 1995 mám menší nádobu na kapalinu ostřikovačů (foto 1). Zajímá mne, zda je tuto nádobu možné nahradit větší nádobou, která je na fotu číslo 2? Pohledem se to těžko odhaduje. Někdo to už zkoušel? Vypadá to ale, že to, co je u té druhé nádobky "navíc", přečnívá do motorového prostoru. Takže by to mohlo jít?
A jak je hadička v nádobce připevněna?
Podle fotek máš zesílenou karoserii model 96.
Nádobka plně kompatibilní.
Pro další co je to zajímá ... Ucpat lze i takto po motorku ostřiku světel.
Nebo vyrobit na 3D tiskárně.
Lze to zacpat i tímto.
Já jsem to fotil v jiné felicii než do které to plánuji dát. Bohužel tato felicie nemá asi zesílenou karoserii. Vadit ale asi bude jenom ten spodní držák, jinak mi to přijde stejné.
No nic, stejně bych ten větší objem reálně nevyužil. Pokud někdo jede někam na dva měsíce tak možná celou nádobku vystříká. S felicií ale už nikam tak dlouho nikdo nejezdí.
U mne je kapalina v ostřikovačích celý rok trocha na dně a před zimou a po zimě musím tuto trochu vylévat, abych doplnil jinou tekutinu podle ročního období. Celé to stejně nevylévám, jenom to namixuju. Každopádně použiji to modré víčko.
Ještě je potřeba říct pro ostatní, že větší nádobka pasuje jenom do zesílené karoserie.
Jak se vůbec pozná zesílená karoserie? Je na to nějaký jednoduchý fígl?
Zesílená karoserie se pozná na první pohled hlavně tím silným nosníkem k vůli kterému má nádobka ten úskok tvaru na spodku.
Se koukni na fotky. Copak to nepoznáš na té červené a modré Felině?
Jsou i nádobky na nezesílenou karoserii, ale ty skoro nepotkáš a nebo možná někde novou zapomenutou ve skladu.
Možná by i pasovala nádobka pro zesílenou na nezesílenou karoserii. Bude jen menší.
Opačně pochopitelně nelze.
Liší se jen tím úskokem kolem tlustého nosníku (jakoby svodidla či trámu laicky řečeno, pokud stále nechápeš).
Na fotkách zesílená a nezesílená karoserie (nádobky do karoserií)
Velká nádobka na nezesílenou karoserii bude stejná jako nádobka na Favorit s ostřikovači světel. Koneckonců velká nadobka na Felicii se také dávala do modelů s ostřikem světel protože ostřik světel měl fakt velkou spotřebu kapaliny. Šel s každým ostříknutím skla narozdíl od dnešních aut kde je to již omezené a závyslé na počtu ostříknutí skla.
@talla... Ne, to není pravda. Nádobka je sice principem stejná co se týče montážních úchytů, ale díry na motorky má jinak.
Favorit má 3 motorky (přední, zadní a světla) a Felda jen 2 (předozadní z otáčením polarity a světla).
Motorky mají násosku spodem kdežto u favorita mají přední a zadní motorky násosku z nádobky bokem.
Také mají menší prolis na zacvaknutí do nádobky.
Motorky z Favorita jsou PAL a pochazí stylem ze Š120, Tatra, Liaz,...
Feldí motorky jsou SEV Litovel (závod, kde se dělali i gramofony).
@taalla... můj Favorit
Zadní motorek zezadu nádobky, přední motorek vepředu, ostřikovací světlový motorek neosazen.
Motorky bílej Felda a černej Favorit.
Bílej Feldí funguje tak, že se přehazuje + a - na svorkách a podle směru otáčení se nastříká čerpadlem do jedné hadičky či do druhé podle toho, zda na zadní či na přední sklo.
Favorit měl motorky samostatně zadní a samostatně přední.
Přepólování motorku dělá páčka.
Kdo si ve Favoritu přezapojí páčky z Feldy, může mít motorek a nádobku taky z Feldy. Později jsem to tak taky měl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.