Nejste přihlášen/a.
Zdravím, zachvíli budeme mít na čerpačkách benzín s označením E10, místo E5. Mám Octávku r.v.1998 v benzíně a zkusil jsem si zjistit, jestli si budu muset nechat provést úpravu v servisu. Ale koukám, že se to asi týká hlavně Felícií a aut zn.Škoda do r.1994. Takže s ní můžu brát tu novou E10?
Díky za odpověd, pokud je tu někdo znalý tohoto tématu.
AEH a AKL ty nejstarší 1.6ky SR jsou Euro2 z let 1997-1999
Pochybuji, že budou umět efektivně jezdit na 10% podíl lihu, aby neměly větší spotřebu.
Ale vadit jim nebude. Možná opět odejde ta guma kolem plováku palivového čerpadla, ale to stejně každej řeší, až když vytahuje mrtvé čerpadlo
Na co budou jezdit dosud plně funkční starší auta? Felicie, Favority, a další.
To je snad chtějí é desítkou zlikvidovat, hodit ze skály? Existuje nějaká kvalitní náhrada bývalého Naturalu 95 (nyní E5), tak aby tato auta mohla jezdit?
Verva 100 je prý 100 oktanová, neutrhne škodovčice Felicii hlavu motoru?
Jak se pozná, že E10 neobsahuje to, co by motor ničilo, že obsahuje to ETBE nebo co to je.? Chci jako dřív dojet k pumpě,načerpat to, co motor potřebuje bez pochyb o neškodnosti.
Proč by měla trhat hlavu? Komprese bude stejná. Spíš to ten motor nevyužije. Poznáš při zkoumání nabídky paliv čerpaček třeba na webu. Na stojanu ne.
A ne prý, ale opravdu 100oktanů má. Nedávno to dokonce testoval Vaculík ve světě motorů.
gumídku, díky za konkrétní a věcné rady.
Starou Felicii chceme dál používat na malé ježdění (nákup, po doktorech) a nechceme ji zlikvidovat. Nebo ji v nejhorším případě s náhradním benzínem dojezdit do doby, než budeme přinuceni koupit si nové auto, na nový benzín .
Času je málo na rozhodování co tankovat a na to, jaké auto koupit místo staré dobré Felicie. Z autobazaru je asi kvalita a stav pro laika nejistý, na nové starší lidé nemají.
host... pokud trochu zainvestovat, tak nakoupit nové hadičky paliva. Jsou u nádrže a pak u motoru. Ideálně z materiálu Viton/FPM. Dále nové těsnění hrdla čerpadla v nádrži a nový palivový filtr kvalitní MANN.
Vše ostatní je jen kompromis a otázka času a vyhozených peněz za nekvalitní díly.
CHtěl bych doplnit, je potřeba také vyměnit těsnící gumičky- regulátoru tlaku paliva.
Dále je třeba vyměnit těsnící gumičky horní spodní- vstřikovacích ventilů.
"To je snad chtějí é desítkou zlikvidovat, hodit ze skály?"
A co by jinak automobilky vyráběly kdyby furt jezdila stará jednoduchá auta s minimem kurvítek a náhradními díly za pár šupů,kterých se lidi furt nechtějí vzdát?
Nová auta chrlí po tisících. A nesmí se zastavit.
Takto se to vyřeší "samo" ...
Šlo by to vychytračit tím, že by se půl nádrže načerpal třeba Natural 95 bez lihu a příště zase dobrat půl nádrže toho nového paliva E10, takže by výsledně v nádrži bylo lihu 5% jako u E5?
Dá se vlastně míchat různá paliva? Jednou Narural 95 (E5) jindy zase Natural 98, nebo ten E10? Nebo vyjet nádrž na dno a pak načerpat nové palivo? Aby se z těch změn motor nezbláznil.
/To všechno kvůli tomu, že na pojízdné staré vozy jak je Felicia, Favorit a další, bylo stále co čerpat a dojezdit je.
Ano míchat se může libovolně vždy vznikne něco mezi.
Vyjet nádrž do dna určite ne, na dně je ten nejvetší bordel a může se dostat do palivového systému. Obecně se vyjíždění nádrže pod rezervu moc nedoporučuje.
Pak je jěstě možnost přidávat do benzínu VIF který účinky bio složky v palivu podstatně omezí a jeho přidání vyjde zhruba na 20Kč na plnou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.