Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Benzín E10 a moje staré auto

Od: mernet® odpovědí: 20 změna:

Zdravím, zachvíli budeme mít na čerpačkách benzín s označením E10, místo E5. Mám Octávku r.v.1998 v benzíně a zkusil jsem si zjistit, jestli si budu muset nechat provést úpravu v servisu. Ale koukám, že se to asi týká hlavně Felícií a aut zn.Škoda do r.1994. Takže s ní můžu brát tu novou E10?

Díky za odpověd, pokud je tu někdo znalý tohoto tématu.


Benzín E10 a moje staré auto

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Je to k vůli palivovým hadičkám. Octavia je nemá.

Kup si jen novej palivovej filtr a vyměń ho.

bery*
Tak teď si přestávám být jistej, o jaký hadičky jde, protože u oktávky je poslední kus vedení k liště i totéž od zpátečky gumová hadice (vnější vrstva úplně popraskaná, vnitřek radši nevědět) a podobně bude minimálně tenhle pružnej úsek řešenej asi u každýho auta. A těsnění čerpadla v nádrži se mi nedávno při jeho prvním vyndání úplně rozsypalo na jemnou drť s pár většími kusy :)

Jo. Tohle odejde na 100%.

Těsnění čerpadla na nádrži a ten kousek hadičky k liště.

Ale to jsou korunové položky a na dalších 10 let to přežije.

Zbytek jsou ta dlouhá vedení v HDPE trubičkách.

Feldy těch hadiček mají víc a hlavně v horším stavu.

 

vernon
hodnocení

0x
Octávek se to netýká...

AEH a AKL ty nejstarší 1.6ky SR jsou Euro2 z let 1997-1999

Pochybuji, že budou umět efektivně jezdit na 10% podíl lihu, aby neměly větší spotřebu.

Ale vadit jim nebude. Možná opět odejde ta guma kolem plováku palivového čerpadla, ale to stejně každej řeší, až když vytahuje mrtvé čerpadlo *smich*

bery*
Podle mě naopak starší auta s nižším euro a , předpokládám, menším rozsahem lambda regulace, by na E85 mohly jezdit na trochu chudou směs a tedy za míň, než novější, který si dokážou přidat paliva k udržení stechiometrický směsi vic :) Ale E10 se to asi týkat nebude, to se musí snad vejit do rozsahu regulace čehokoli, pokud to už nemá nějakej problém, vždyť to je oproti čistými benzinu "slabší" o nějaký 2-3%). Spíš, co nevím, jak je to třeba s rychlostí hoření, jestli E10 třeba nepotřebuje pro nejlepší efektivitu přidat předstih, i když oktanove tam rozdíl asi není. Ale zrovna v tom pripade 1,6 AEH s otočným rozdělovačem je ve výhodě :)
vernon
Všechna vstřikovací auta budou mít na E10 o trochu vyšší spotřebu.
Karburátorová nižší výkon...

Jezdil jsem Favorita monotronic na E85 + E5 50:50 a žralo to víc. Euro1

 

host
hodnocení

0x

Na co budou jezdit dosud plně funkční starší auta? Felicie, Favority, a další.

To je snad chtějí é desítkou zlikvidovat, hodit ze skály? Existuje nějaká kvalitní náhrada bývalého Naturalu 95 (nyní E5), tak aby tato auta mohla jezdit?

Ano. paliva E10 s ETBE místo lihu.

Benzina Verva100

host

Verva 100 je prý 100 oktanová, neutrhne škodovčice Felicii hlavu motoru?

Jak se pozná, že E10 neobsahuje to, co by motor ničilo, že obsahuje to ETBE nebo co to je.? Chci jako dřív dojet k pumpě,načerpat to, co motor potřebuje bez pochyb o neškodnosti.

Proč by měla trhat hlavu? Komprese bude stejná. Spíš to ten motor nevyužije. Poznáš při zkoumání nabídky paliv čerpaček třeba na webu. Na stojanu ne.

A ne prý, ale opravdu 100oktanů má. Nedávno to dokonce testoval Vaculík ve světě motorů.

host

gumídku, díky za konkrétní a věcné rady.

Starou Felicii chceme dál používat na malé ježdění (nákup, po doktorech) a nechceme ji zlikvidovat. Nebo ji v nejhorším případě s náhradním benzínem dojezdit do doby, než budeme přinuceni koupit si nové auto, na nový benzín :(.

Času je málo na rozhodování co tankovat a na to, jaké auto koupit místo staré dobré Felicie. Z autobazaru je asi kvalita a stav pro laika nejistý, na nové starší lidé nemají.

host... pokud trochu zainvestovat, tak nakoupit nové hadičky paliva. Jsou u nádrže a pak u motoru. Ideálně z materiálu Viton/FPM. Dále nové těsnění hrdla čerpadla v nádrži a nový palivový filtr kvalitní MANN.

Vše ostatní je jen kompromis a otázka času a vyhozených peněz za nekvalitní díly.

@gumidek dej rovnou odkazy na ty hadicky.

CHtěl bych doplnit, je potřeba také vyměnit těsnící gumičky- regulátoru tlaku paliva.

Dále je třeba vyměnit těsnící gumičky horní spodní- vstřikovacích ventilů.

 

 

ja1
hodnocení

0x

"To je snad chtějí é desítkou zlikvidovat, hodit ze skály?"

A co by jinak automobilky vyráběly kdyby furt jezdila stará jednoduchá auta s minimem kurvítek a náhradními díly za pár šupů,kterých se lidi furt nechtějí vzdát?

Nová auta chrlí po tisících. A nesmí se zastavit.

Takto se to vyřeší "samo" ...:)

Když to nevyřešila ekodaň :-D

 

host
hodnocení

0x

Šlo by to vychytračit tím, že by se půl nádrže načerpal třeba Natural 95 bez lihu a příště zase dobrat půl nádrže toho nového paliva E10, takže by výsledně v nádrži bylo lihu 5% jako u E5?

Dá se vlastně míchat různá paliva? Jednou Narural 95 (E5) jindy zase Natural 98, nebo ten E10? Nebo vyjet nádrž na dno a pak načerpat nové palivo? Aby se z těch změn motor nezbláznil.

/To všechno kvůli tomu, že na pojízdné staré vozy jak je Felicia, Favorit a další, bylo stále co čerpat a dojezdit je.

Ano míchat se může libovolně vždy vznikne něco mezi.

Vyjet nádrž do dna určite ne, na dně je ten nejvetší bordel a může se dostat do palivového systému. Obecně se vyjíždění nádrže pod rezervu moc nedoporučuje.

Pak je jěstě možnost přidávat do benzínu VIF který účinky bio složky v palivu podstatně omezí a jeho přidání vyjde zhruba na 20Kč na plnou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]