Teče olej

Od: Datum: 05.11.12 18:27 odpovědí: 17 změna: 06.11.12 19:12

Dobrý den,

měla bych dotaz. Včera jsem si kontrolovala olej a zjistila jsem, že během necelýtří měsíců tam nemám skoro ani kapku. Podle slov známých mi bylo řečeno, že bude třeba koupit nové těsnění. Chci se zeptat jestli s tímto máte zkušenost (mám Fiat Punto rok výroby 1999) a na kkolik přibližně takové těsnění výjde. A bylo by třeba možné jezdit s autem i bez opravy nebo výměny těsnění. Zajimavé totiž je, že jsem nikde nezaregistrovala loužičky nebo skvrny po oleji?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.11.12 18:40
 
avatar

ono je těsnění a těsnění-počínaje tím nejlevnějším(víko ventilů) přes těsnění hlavy motoru(od 1000,- výš) až třeba po simerinky kliky atd.-ty sice nestojí rance,ale dávají se(musí) zevnitř motoru,takže jenom za práci dáte x tisíc(podle toho,kdo to bude dělat-jenže zrovna simerinky se musí opatrně a nemůže to dělat kde kdo-jinak to zas poteče)...Takže určitě! hned dolít olej(měla byste mít někde na hadici apod.pověšený štítek s typem oleje(a údaj o km do výměny)-ten tam dolijte a pak někde v okolí domluvit s mechanikem s kladnými referencemi z vašeho okolí na prohlídce...Ideálně ještě před návštěvou servisu někde v traktorárně apod(např.garáže ČSAD) omýt motor-i zespodu,wapkou s teplou vodou-aby bylo vidět odkud olej uniká...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nikimich*
Datum: 05.11.12 18:49
 

Vypadá to na víko vetilu... to by snad nemuselo být tak nákladné a náročné?

Datum: 05.11.12 18:55
 
avatar

a podle čeho tak usuzujete? tím nechci nějak rýpat(zní to cynicky,ale fakt to není záměr),ale koukala jste na to detailně a "omaštěná" je už od shora hlava motoru...? Pokud ano(může,a bývá) těsnění víka někde "seklé" a tím olej(čerpadlo ho tlakuje-a vcelku dost,takže stačí fakt i drobná prasklinka v těsnění) jakoby teče-prostě po tom hliníku bude vidět "černá mastnota"...Tohle teoreticky zvládnete i sama,není to nic složitého-podle motoru(nevím co tam máte) je bud pod sáním,nebo i přímo cca.8 šroubků ventilového víka a pod tím hned to těsnění-až ho budete případně kupovat-jedině a pouze značku Viktor Reinz(bude třeba o 50,- dražší,ale je to v těsněních motorů špička)...

 
Od: nikimich*
Datum: 05.11.12 19:36
 

Známý mi to zvedl na zvedáku a říkal že to teče pod tím těsněním takže by se to mělo vyměnit jako první. Já sama se v tom moc nevyznám a hlavně jsem zmatená z toho, že jsem nikde neviděla žádné skvrny.

Datum: 06.11.12 18:11
 
avatar

jestli to "teče"(spíš líná) na zadní straně nad výfukem,tak ani žádný skvrny neuvidíte-při stání auta není tlak a při jízdě to rozpálený výfuk(svody) spálí...Akorát po dojezdu byste trošku cítila smrádeček...

 
Od: nikimich*
Datum: 06.11.12 19:12
 

No jako ono to po dojezdu opravdu smrdí to máte pravdu. Jestli by to bylo tak jak říkáte je tedy závada v tom víku ventilu?

 

Datum: 05.11.12 18:43
 
avatar

Dobrý večer,

možná vám olej neteče :), jestli vám tam chybí olej, tak si jej tam dolijte. Kupte si nějaký 4taktní olej a je to. Do 150 Kč stojí litr. Klidně jezděte bez opravy.

 
Datum: 05.11.12 18:55
 
avatar

Nějak nechápu Hoummy...Jako, že má zase paní počkat, až se ji ztratí a zase koupit další?

 
Datum: 05.11.12 19:30
 
avatar

Klidně jezděte bez opravy.

Co to je za ptákovinu*sok*? Pokud olej kamsi mizí, je oprava nevyhnutelná! Když to budete řešit neustálým doléváním oleje (interval se bude pravděpodobně zkracovat), dřív, nebo později zadřete motor. Nehledě na to, že i po těch 150 Kč/l se to dost prodraží. A pokud olej neteče z motoru ven, znamená to, že teče kam nemá dovnitř (pístní kroužky), což je ještě nebezpečnější.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 05.11.12 19:35
 
avatar

Magdon-souhlas ,ale osobně bych olej dolil ,motor umyl a jezdil a hlídal kde teče a samozřejmě hlídat i hladinu oilu!

 
Od: nikimich*
Datum: 05.11.12 19:39
 

Takže oprava je prostě samozřejmost. Je asi pravděpodobné, že to teče ale je i možné že by ten olej ubýval nějakým řirozeným procesem například spalováním? Asi by to ale nebylo v takové míře že?

Datum: 05.11.12 19:33
 
avatar

Kupte si nějaký 4taktní olej...
Třeba M6A. Teda v případě, že chcete motor totálně oddělat.
doplněno 05.11.12 19:34:

Proboha, ne abyste mě teď brala vážně. Tenhle olej tam v žádném případě nelejte!

 
Datum: 05.11.12 20:32
 
avatar

To Magdon : Můžete mi, prosím, vysvětlit, jakým způsobem totálně oddělá olej M6A olej starého Punta?

doplněno 05.11.12 20:33:

Pardon, překlep - myslel jsem pochopitelně jak oddělá motor starého Punta?

 
Datum: 06.11.12 17:23
 
avatar

Myslím, že ani starý Punťa není na neaditivovaný M6A dost starý. A pokud byste ho tam nalil, už nikdy byste nesměl použít nic jiného. Tenhle olej se lil do motorů v době, kdy se musel měnit po 5000 km.

 
Od: k2
Datum: 06.11.12 18:25
 

Ja bych to nevidel tak tragicky. Jelikoz auto sezere (nebo vytece, to je v tomto pripade jedno) za necele 3 mesice temer vsechen olej, tak interval vymeny a usazeniny, ktere navic taky tak rychle nevzniknou, je to posledni, co by me trapilo...

 
Datum: 06.11.12 18:43
 
avatar

Víte Magdone, to, co jste napsal, je poměrně rozšířený mýtus. To není z mé hlavy, ale díky své profesi jsem se několikrát účastnil přednášek ing. Černého, mj i na téma mazivářské mýty. Koneckonců většinu přednášek i publikoval, takže není problém si to přečíst.

http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty

Prostě a stručně řečeno - ať do motoru nalejete cokoliv, co se je motorový olej (tedy ne hydrauliku, či teplonosný a pod.) tak motoru neublížíte. Sám jsem si to v praxi ověřil, když jsem jezdil s Astrou, která žrala olej víc, než Wartburg. Proč tam lít ,,syntetiku´´ za drahý peníz, když tam stejně vydrží chvilinku, než to motor sežere. Takže jsem tam lil napřed olej z Lídlu za 80 Kč a ve finále i ten zmiňovaný M6A. A co se stalo? Nic. Tedy ne že by motor už olej nežral, to samozřejmě olej nevyřešil, ale nestalo se nic ani po dalším provozu. Dnes po dalších dvou letech je Astra po výbrusu a jezdí na nějaký 10W40 - ani přesně nevím, co do toho lejou, už mám jiné auto, ale Astra jezdí stále dál.

doplněno 06.11.12 19:50:

To diesel : No, auto z r. 99 mě už tolik mladé nepřijde. Ta Astra, o které jsem psal, je z roku 05 a já jsem s ní najezdil 140tkm, přičemž minimálně 100tkm jsem najezdil na oleje, kde byla hlavním kriteriem cena. Dnes má už přes 300 tkm a jezdí dál.

 
Datum: 06.11.12 19:06
 
avatar

To Promon-napůl s Vámi souhlasím,ale přece jen to Punto je ještě docela mladé a navíc skoro určitě má hydraulická zdvihátka ventilů,které by právě ten tmiňovaný M6A zničil.Ještě bych si tak dovedl představil nalít tam M6ADS,ale i ten spíše jen v nouzi.

doplněno 06.11.12 19:07:

To Magdon-olej M6A již odsahuje aditiva,ale neobsahuje další složky ,které mladší motory potřebují!

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.