Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vhodný akumulátor pro Feldu 1.3 BMM

Od: boban® odpovědí: 15 změna:
Zdar, je tahle baterka vhodná?
Někdy jsem četl, že některé novější akumulátory vyžadují o něco vyšší napětí alternátoru... Kvůli vapnikove technologií... Bla bla bla...
Je vhodná? Auto do lesa.
Diky
autobateriehned.cz/...

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet
hodnocení

2x

Pokud je to vápníková technologie ca/ca tak ta vhodná neni.

hodnocení

O akumulátoru píšou tohle
technologie Carbon Boost 2.0 se dobíjí až 2x rychleji.
Nevím zda je to Ca/Ca *nevi*

 

asd1
hodnocení

2x

Je to tak, kalciovky (Ca-Ca) potřebujou vyšší dobíjecí napětí než klasika olovo.

Konkrétně ta Exide Premium má mít 14,4V, (min. 14,2 - max. 14,6)

I když budeš mít 14,0, tak ale pár let vydrží. Zásadní je nenechat jí vybít pod 50% kapacity tj. pod 12V (přesně = odpojená po "odstátí" pod 12,1 - 12,2V)

Regulátor altíku jde očůrat diodou - úbytek napětí do regulátoru, reg. si myslí že má přidat tak přidá.

 

hodnocení

2x

Calciová je už skoro každá moderní baterka, pokud to není nějaká stará výrobní řada, jako třeba byla Varta Black.

Ve Feliciích jsou v 1.3jkách alternátory Magneton. Všechno to jsou shity, které na volnoběh nedobíjí vůbec, pokud máš puštěnej větrák topení a svítíš. Klidně jim padne napětí na jmenovité baterky a třeba i pod, pokud máš víc spotřebičů.

Tenkrát jsem to řešil diodou na bílej kablík od regulátoru na altíku mezi D+ a napětí stabilizace jsem posunul vejš. Stejně nic moc, ale na otáčky 1200 - 4000 provozních to dávalo hezky 14,2 - 3 i se světli.

1.6ky a 1.9 mají německé Bosche. Tyhle altíky jsou lepší, ale nedají se jen tak napasovat na 1.3jky. Jen s úpravou držáku.

Baterka je za dobrou cenu, tak to neřeš. Exide je kvalita a nežli tam cpát Vartu Black za stejný prachy nebo dráž s nevalnou kvalitou, tak raději tu Exide a fakt neřešit. MAximálně občas dobít CTEK nabíječkou.;)

tyler
Tahle informace (o těch 1.3 shit altících) je pro mě novinkou.
Kdysi jsem žil v domnění, že čím míň puštěných "žroutů" proudu u auta na volnoběh, tím líp (že veškeré generované napětí z alt. dobíjí jakžtakž baterii). Dokonce jsem občas v práci vypínal kolegům světla, ať tu baterku nevyždímou (u modernějších aut).
No byl jsem za hlupáka, když mě potom poučili o tom, že to altík nejenže utáhne, ale prý i přes to všechno zvládne pomalu nabíjet i samotnou baterii. A to i padlo moudro, že čím větší ta zátěž je, tím víc se ta baterka dobíjí.
Přestal jsem to tedy nějak hrotit a nyní se opět dozvídám, že tomu tak nemusí být u všech aut.
Je tedy u té 1.3 feldy opravdu lepší při zastavení na delší dobu vypnout např. potkávací světla a topení, vlastně tak, jako jsem to intuitivně dělal kdysi, než jsem uvěřil starším a zkušenějším? A opravdu ty magnetony nejsou schopné nabíjet ani samotnou baterku na ten volnoběh? To je pro mě docela zklamání. Moc díky za sdílenou zkušenost p. Gumídek.

Na volnoběh magneton dobije, ale bez světel a větráku. Rádio nevadí. To nežere téměř nic, pokud nemáš super hifi soustavu se zesíkem nebo nehulíš nějakej sencor na plný pecky.

Dneska je v autech klidně 110A - 160A altík. Ten si jen lebedí. Spíš ty ekonesmysli o CO2 na km to dobíjení vypínají, protože zatíženej altík je jako u lokomotivy elektrodynamická brzda a motor pak vyflusne více emisí, ale nepatrně...i nepatrné ekoteroristy štve, jak víme.

Klidně si dej do Feldy voltmetr. Já měl palubní počítač TC-6 a na něm to krásně bylo vidět. Stačilo i do blinkru držet brzdu na volnoběh na semaforu a letělo to dolů o zátěž od brzdových světel 2x21W + 4x5W třetí

;)

hodnocení

@gumidek
Máš pravdu s tím alternatorem
Na volnoběh mi svítí přední světla sice slušně, ale při seslapnuti plynu začnou svítit výrazně víc, ten Magneton je slabej, pokud to není závada.

U Magnetonu je to vlastnost.

vernon
Pamatuji si, že u Feldy 1.3 MPI jsem měl při světlech a větráku topení na dvojku 14.2V. Takže na volnoběh normálně dobíjela. A to tam byl alternátor z Favoritu 55A...

Tohle jsem měl jenom, když venku mrzlo.

Ono taky záleží, jaký jsi měl regulátor dobíjení.

Ty čínský a polský náhrady tlačily víc (VIKA, JEZPOL,...)

Origo Magneton regler nic moc, jak popisuji. Super výrobek byl pak HUCO Germany.

hodnocení

@gumidek
Mam koupit tenhle regulátor?
nd-skoda-volkswagen.cz/...

Obrázek nesedí, ale pro kontrolu vypadá takto. Pokud se poptáš, zda příjde opravdu tento, tak jo. Objednat HUCO. Šel bych do něj. Normálně mají i v Kelly LKQ.

autodilycz.cz/...

 

hodnocení

Je ta mnou zmíněná baterie vhodná i do Fabie 1 případně?
Kdybych Feldu dal pryč, abych prodal tu baterii snadno
autobateriehned.cz/...

Do Fabky je ideál. Fabka má dva kastlíky 70Ah a malej 60Ah.

53 se vejde vpoho.

Ale tam je zas elektroservohydro co bere i 70A při rychlém přetočení kol. Lepší jsou ty větší baterky.

Volil bych 60Ah a to se do feldy taky vleze

hodnocení

Díky moc... Holt asi nad tím vším moc premejslim.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]