Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skoda fabia 1 1,2l HTP 12V 47kW

Od: fabijak odpovědí: 15 změna:
Dobrý den,
vlastním vůz Škoda Fabia 1 1,2HTP 47kW 12V a velice mě trápí spotřeba benzínu, spotřeba je vyloženě enormní, s půlkou nádrže jen tak tak udělám otočku Liberec Praha, Praha Liberec přičemž motor točím kolem 3800 otáček rychlostí cca 110 km/h. Občas mi to na diagnostice hází chybné vyhřívání lambda sondy a chybu v katalyzátoru (intermediate) mám dost vysoké podezření ze to je právě příčinou enormní spotřeby ale co myslíte vy? Máte s touto motorizací zkušenosti? S autem ( samozřejmě krom výkonu) problém nemám, pouze se jedná o tuto enormní spotřebu)
S pozdravem

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Ty nemáš MFA? Máš jen hodiny na displeji?

Tipovat spotřebu je nanic. Změř ji natankováním a výpočtem.

Mě 1.4MPi 44kW žere na dálnici 8 litrů při 140km/h.

Nejezdi jak prase a požere míň :). Nádrž taky není nějak extra velká. 45 litrů není moc.

Podobně si na spotřebu F1 stěžoval můj studující syn: Tati, to auto má nějakou vysokou spotřebu. A kolik ti to bere? Nevím, ale vlastně jezdím od pumpy k pumpě. No pochopitelně, když tankuješ vždy za 500. Přijď, až to budeš mít fakt změřený podle tankování a ujetých km.
Už je to rok a nic víc už jsem z něj nedostal..

Ona ta nádrž taky není lineární a od půlky ta rafička padá rychlejc dle mě.

Lineární není každopádně, zvlášť časem, kdy se tam hromadí uvízlý nářadíčko a zabírá prostor určený pro benzín. Jsou typkove, co nádrž rozriznou výš než na spodním okraji, někdo je vyruší a pak mimo 1.5metru smotany hadičky v nádrži tam nakonec vyhmatas i skalpelovej nůž *zed*
Fakt neskutečný
Nebo díra zespodu, dolejvas z kanystru a koukáš, že ti to teče hned kolem zadního kola-prorizla hadička

Nářadí v nádrži jsem nikdy neviděl. A kovovou nádrž se hóoodně dlouho neviděl. Jen foukanou z plastu HDPE. Už od Favorita dodnes. Možná Italové a Korejci ještě dnes dělají plechové nádrže? Nevím... možné to je.;)

V plastových nádržích nejsou přepážky k vůli přelévání. Zato tento jev krásně žehlí dvoustupňová ponorná čerpadla. Ty si načerpají do svého těla asi 500ml a ty pak přečerpají do systému.

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Špatná lambda sonda určitě může být (pravděpodobně je) příčinou vysoké spotřeby.

 

hodnocení

1x

Zdravím, já mám tu samou a delsí vzdálenosti jezdím za 5l.

 

hodnocení

0x
Nešlo by tu spotřebu nějak vyjádřit v litrech na 100km..?
autortextu
hodnocení

10, 11 litrů na 100km tipuji.

 

hodnocení

0x
Nešlo by tu spotřebu nějak vyjádřit v litrech na 100km..? Nebo to má být slovní úloha? 2x110km je 220km..Ale nevím, kolik je půl nádrže Fabie..Jdu hledat dál neznámé;) Ale při 3800ot to bude žrát,to je jasné..9/100 určitě..A ta lambda má taky vliv určitě..

 

kmet
hodnocení

0x

Kdysi jsem se dozvěděl, že tyhle motory normálně žerou, protože se musí vytáčet a mají vyrobní vadu že jim odchází hlava, mají nízké tlaky při kompresi.

 

mathew
hodnocení

0x
Z Prahy do Liberce je to do kopce a na udržení těch otáček to taky sežere dost benzínu a pak ještě další benzín na pohnutí autem a hned je z toho 10/100. Když k tomu přidám malou nádrž tak to logicky nikam nedojede.

 

asd1
hodnocení

0x

Začni lambdou (hodnoty a rychlost reakce, nejlíp osciloskopem), čidlem teploty a kontrolou těsnosti vejfuku (přisávání kyslíku do spalin), kontrolou brzd jestli nebrzdí furt (po vyjetí na kopec = zastavení bez brždění musí být kotouče max. lehce vlažný). Od věci neni ani kontrola rozvodu jestli neni skočenej o zub. Změření komprese, často se podpaluju ventily (první projev nestabilní volnoběh)

Kat je hned za válcema, kvůli jeho chlazení to ve vyššíchrychlostech jede na bohatou směs = na dálnici je 10 v podstatě normál..

Tenhle motor "neni zrovna povedenej" resp. se nepovedl vůbec, má hned několik zásadních chyb. Takový paskvil vůbec neměl jít do výroby. Ty vady se musely projevit už během testování. Schade to ovšem mezi lidi i tak pustila a generálky motorů kvůli konstrukčním chybám vesele účtovala za plnou palbu.

 

paveldvorak
hodnocení

0x

existují i servisy kde s tím mají zkušenosti

 

hodnocení

0x

Zdravím,

asi se trochu připojím..

Pro tazatele fabijak: Rozhodně řešte vaše uvedené chyby v diagnostice, mohou být rozhodně příčinou vysoké spotřeby, pokud je máte spočítané dobře!

A na druhou stranu, pokud nebude chyba jinde, tak je těžké určit spotřebu jak uvádíte z "půlky nádrže"... a dále uvádíte... například 10 nebo 11 litrů...to, pardon, to snad nežere nic z těchto aut.

Jak jste to spočítal? Dejte nám vědět..!

Pro příklad, proč píši, měl jsem možnost cestovat ke slané vodě v létě, Fabkou 1, 1,2HTP, dokonce jen 40kW. A spotřeba za cca 2500km byla 5,3l.

Zvláštní? ne jen zkušenost.. Vše se jelo v celkem max. rychlosti se všemi ostatními auty na dálnici. A že Fabka točila tyto vyšší nebo i větší otáčky je normální. Je to 5-ti kvalt, ty točky tam jsou..

Tím neříkám že tento motor je to nejlepší, ale pokud je dobrý a není problém na nějaké diagnostice, tak se s tím dá jezdit za stejnou spotřebu jako s některými novými auty,.. které mají 6-ti kvalty a točí s turbem o cca polovinu otáček méně.. :)

Hodně zdaru s půlkou nádrže Praha Liberec a zpět.. :)

Vše dobré.. pěkný večer

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]