Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sandero II-dobíjecí napětí

Od: miroslav® odpovědí: 19 změna:

Prosím, je možné přenastavit řídící jednotku nabíjení (Sandero II) na vyšší napětí? Díky. Schejbal

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar dabel
Dle mě to nejde - de o to že řídící jednotky vozu sou stavěný na určité napětí a to pokud se překročí múže dojít ke zničení řj nebo v lepšim případě začnou vyhazovat rúzné chyby
Asi bych si stim nezahrával
Pokud to neni tajemstvi proč to chceš zvedat?

Protože nevěří odborníkům od výrobce *haha*

 

bery*
hodnocení

3x
A to tam napětí fakt řídí nějaká jednotka? Očekával bych buď klasickej pevnej regulátor v altiku (lze upravit přidáním diody), nebo, pokud to má řízený dobíjení, tak nějaký minimální udržovací napětí pro laboratorní jízdu, nějaký maximální pro deceleraci a pak klasických 14-14,5V třeba pro případ odpojenyho proudovyho snímače u baterky nebo nějaký poruchy, případně tažení přívěsu. Nebo je tou úpravou jednotky myšleno vyvolání trvalyho stavu maximálního napětí regulatoru? Osobně mám (kromě několika altiku podložených diodou) jen jednu zkušenost s řízeným dobíjením - poté, co před rokem začátkem zimy otec jezdící jen dlouhy cesty dvakrát nenastartoval MB W212 po mrazivý noci, jsem mu odpojil snímač na baterce, takže stabilních 14V a celou zimu žádnej problém. Baterka (puvodni, šestiletá) sloužila až doteď, kdy mu ji v MB servisu vyměnili, když vycmuchali ten odpojenej konektor a důvod odpojení :)
vernon
Ano, řídí to jednotka motoru. Jen havarijně to umí regulátor na alternátoru, ale to dobijí málo (cca 13,2V).

 

hodnocení

2x

Přepsáním eepromky je možné úplně vše.

 

007cz
hodnocení

2x
Nic naodpojujte, můžete tím zkrátit životnost baterie a zadělat si na další problémy, tak jak je to zkonstruováno tak to funguje. Pokud jezdíte jen krátké trasy tak je nejrozumnější občas baterku dobít nabíječku.

 

hodnocení

Díky za odověď. Moc tomu nerozumím, ale četl jsem někde, že řídící jednotka nepustí z nějakých důvodů nabíjení baterie do úplného nabití (u mě max. 12,4 - 12,5V). Moje zkušenost to potvrzuje. Jsem starší řidič a jezdím často na krátké vzdálenosti s častými starty. Proto musím často baterii dobíjet. Baterie není dobitá ani po dlouhé cestě. Proto moje otázka. Stál bych o to, aby se to nabíjelo víc na vyšší napětí. Vaš postřeh s chováním auta otce by mě asi mohl pomoci. Myslíte, že ano? Jak připojení snímače můžu najít. U kterého pólu?

Dík za odpověd´. Schejbal


doplněno 09.11.23 18:28:

Moc děkuji za poskytnutou srozumitelnou a věcnou radu. Jsem přesvědčen, že jste vystihl a pochopil můj problém. K tomu auto-stopu: ten už mám delší čas vypnutý kvůli častým startům. Takže ještě jednou velké díky. Schejbal.

Jak bylo psano : jukni k mínus polu baterie je tam mali konektor ten vytáhni zaizoluj a si v klidu
Nejen že zrušíš otravnej start stop systém ale i budeš normálně a furt dobíjet
Na funkci vozu to nema vliv jen ti možna vyskočí hláška nefunkční start stop
hodnocení

Moc děkuji za poskytnutou srozumitelnou a věcnou radu. Jsem přesvědčen, že jste vystihl a pochopil můj problém. K tomu auto-stopu: ten už mám delší čas vypnutý kvůli častým startům. Takže ještě jednou velké díky. Schejbal.

hodnocení

Znovu velký dík za Vaši pomoc (radu). Udělal jsem vše, jak jste napsal. Kromě toho, že mám dojem, že se mi zlepšilo cukání motoru při rozjíždění (třeba to je zatím jen dlouhodobě neověřený pocit), pozitivně se změnilo očekávané dobíjení baterie. Nejel jsem zatím dál, než 20km, nicméně měřidlo napětí připojené na montážní zásuvku indikuje dobíjení na úrovni 14,5 -14,8V. Mám mít obavy s přebíjením při dlouhě cestě, nebo spíše ne? Je možné přenastavit dobíjecí napětí alternátoru na mírně nižší napětí? Diky za názor. Asi s tím přestanu otravovat a raději to budu dlouhodoběji sledovat. Ještě jednou velké díky.

Baterii typu AGM toto napětí nevadí. Naopak je na něj stavěná.

Záleží, co tam máš.

hodnocení

Díky za odpověď. Nevyznám se moc, ale AGM to není. S určitostí mohu říci, že je to bezúdržbová (olověná? asi jo) 12V / 60Ah EFB baterie. Prosím, jsem otravný, ale jste jediný, který je ochotný pomoci amatérovi a navíc víte, o co se jedná. Díky. Schejbal

EFB má oproti klasické bezúdržbovce jen zesílené olověné desky. Proto i váží více kg a při stejné velikosti kastlíku obalu má méně Ah o 3-6 tuším míň. Díky tomu snese horší zacházení, cyklické vybíjení a vibrace.

Taková velmi dobře udělaná odolná klasická baterka. Proto snese i start-stop a volí se jako levná varianta do start stopu a do aut se start stopem, která nemájí moc elektrické další výbavy jako výhřev sedaček, el. sedačky - pohyb, lepší audio, el. střecha, atd...

Pokud se moc nejezdí, tak stále platí a u aut se startstopem dvojnásob, dobíjet baterku nabíječkou doma ručně. Panelákový člověk třeba na chalupě či na návštěvě u příbuzných a nebo občas si jí vymontovat z auta a pokud je garáž, tak ideálně v garáži se zásuvkou. Lidi v baráku klidně po příjezdu domů jednou za měsíc připojit.

Nejlépe ověřené a kvalitní značky. Třeba CTEK nabíječky.

hodnocení

Dobře. Zpět k původní otázce. Je pro moji baterii trvalé dobíjení při jízdě 14,5 - 14,8V nebezpečné (nikoli z hlediska životnosti), nebo se to napětí dá na alternátoru nějak snížit?, nebo raději pořídit baterii AGM, které by to nemělo vadit?

Díky za stanovisko, Schejbal

Na Nissanu z roku 2009 mám napětí 14,7V. Varta Silver vydržela 6 let. Nyní EFB Exide drží 5tý rok.

 

Ja bych se toho napeti taky nebal když neleze přez 15V byl bych v klidu
bery*
... a to prý i o dost krátkodobě leze právě při tom řízeným dobijeni :)

Proud zvedneš nejlépe zvednutím napětí. Odpor baterky jen těžko snížíš.

bery*

Ještě mě napadlo, jestli (teoreticky, protože v praxi tomu u řízenýho dobíjení s ohledem na jeho převážně nedobíjení není) by dobře řešený řízený dobíjení nebylo schopno baterku naopak nabíjet rychlejc, než trvalý. Mám na mysli obecně různý půlzní nabíjení, kdy je střídavým nabíjením a drobným vybíjením chemie v baterce víc vybičovaná k aktivitě a lze ji tak nabít za kratší dobu. Co kdyby altík těch 14,5V dával do baterky vždycky třeba 10 vteřin a pak vteřinu nic a to pořád dokola? (kromě pohasínání všeho :))

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]