Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem,
mám takto mokré oba zadní tlumiče. Mechanik před měsícem zkoušel takový ten klasický test, kdy auto rozhoupal a houpat se přestalo. Při přejezdu nerovností nějaké dohupování necítím. Nicméně poslední týden slyším zavrzání při přejezdu retardéru, většího prahu apod.
To, že jsou tlumiče na odchodu, je jasné a měnit je mám v plánu. Mechanik mi ale radil vyměnit je až na jaře s tím, že zatím nejsou úplně KO. Do té doby odjedu odhadem 5000 km. 1-2x týdně bohužel jezdím 5km tam+zpět po blbé cestě, která nejde objet.
Otázka je, zda to opravdu ještě třeba ty 4 měsíce vydrží?
Dobrý tlumič pokud stlačíš kufr dolu a pustíš, tak vyjede nahoru, sjede do provozní polohy a stojí. Pokud se dohoupává tak je vadný.
Podobně když za jízdy najedeš na hrb, tak nesmíš cítit "druhý kopnutí", a pokud se za hrbem zadek dohoupává několikrát tak je tlumič už jen okrasa. Občas vidim auta který za každým hrbem 5x skočí nahoru - dolu, jak opička na gumičce To pak skvěle sedí v zatáčkách na našich krásně rovných silnicích
Přesně stav zjistíš na zkušební stolici kdy mašina kopne kolo nahoru a měří zpětnou sílu tj. útlum. Ale jak tu padlo za test dáš tolik co za jeden tlumič..
Tečou, takže jdou do hajzlu a za chvíli budou bez oleje... Kvalitní tlumič vydrží 100 kkm+, tak čekat až chcípne úplně je otázka jestli to má smysl.. Zadní bývá na dvou šroubech = výměna jednoduchá, pokud to jde povolit... a po další zimě to půjde hůř
Nový bych dal Sachs nebo KYB.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.