Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlumiče na odchodu

Od: vojta odpovědí: 7 změna:

Ahoj všem,

mám takto mokré oba zadní tlumiče. Mechanik před měsícem zkoušel takový ten klasický test, kdy auto rozhoupal a houpat se přestalo. Při přejezdu nerovností nějaké dohupování necítím. Nicméně poslední týden slyším zavrzání při přejezdu retardéru, většího prahu apod.

To, že jsou tlumiče na odchodu, je jasné a měnit je mám v plánu. Mechanik mi ale radil vyměnit je až na jaře s tím, že zatím nejsou úplně KO. Do té doby odjedu odhadem 5000 km. 1-2x týdně bohužel jezdím 5km tam+zpět po blbé cestě, která nejde objet.

Otázka je, zda to opravdu ještě třeba ty 4 měsíce vydrží?


Tlumiče na odchodu

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Hele jednoduše pokud ti zatim auto sedí v zatáčkách a neodskakuje a ze zadu to nebouchá tak je jen na tobě kdy se rozhodneš to vyměnit
To že tečou a jejich funkce uz neni nejlepší je bez debat ale nač stahovat kalhoty když brok je ještě daleko

 

glyx
hodnocení

0x

Z fotky je vidět, že teče. Jak dlouho ještě vydrží se z fotky nepozná.

vojta
hodnocení

Existuje způsob, jak to poznat? vyjma zmíněného houpacího testu

Ano.Provádět tento houpací test před anebo po každé jízdě;) Ještě můžete zajet někam na test tlumičů..Ale za cenu toho testu máte skoro jeden tlumič nový;)

 

asd1
hodnocení

0x

Dobrý tlumič pokud stlačíš kufr dolu a pustíš, tak vyjede nahoru, sjede do provozní polohy a stojí. Pokud se dohoupává tak je vadný.

Podobně když za jízdy najedeš na hrb, tak nesmíš cítit "druhý kopnutí", a pokud se za hrbem zadek dohoupává několikrát tak je tlumič už jen okrasa. Občas vidim auta který za každým hrbem 5x skočí nahoru - dolu, jak opička na gumičce *zed* To pak skvěle sedí v zatáčkách na našich krásně rovných silnicích *ua*

Přesně stav zjistíš na zkušební stolici kdy mašina kopne kolo nahoru a měří zpětnou sílu tj. útlum. Ale jak tu padlo za test dáš tolik co za jeden tlumič..

Tečou, takže jdou do hajzlu a za chvíli budou bez oleje... Kvalitní tlumič vydrží 100 kkm+, tak čekat až chcípne úplně je otázka jestli to má smysl.. Zadní bývá na dvou šroubech = výměna jednoduchá, pokud to jde povolit... a po další zimě to půjde hůř *smich*

Nový bych dal Sachs nebo KYB.

 

hodnocení

0x
Bral bych to podle toho, jestli houpou oba cca stejně. Na druhou stranu, když pak jeden vyteče úplně, jezdí se s tím dost blbě a může se vám to trefit do Vánoc, nebo do výletu na hory a budete na opravu čekat v nejméně vhodnou dobu. Výměna tlumičů není moc náročná, ani drahá.
A to vrzání memusí být jen tlumič, ale přeba problém s konzolí tlumiče, nebo pružina.
Tlumič jako takový nevrže..Pokud by vrzal, tak je dávno po smrti a to by pán poznal ihned..Vržou obvykle silentbloky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]